طرز تهیه پیتزای مرغ با سس باربیکیو

پیتزای مرغ با سس باربکیو

مناسب برای 5 نفر

494 کالری

ما با رنده کردن کدوسبز در سس، در این پیتزای مرغ کلاسیک یک تغییر سالم ایجاد کرده‌ایم. این یک راه عالی برای اضافه کردن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شما و کودکانتان است.
 
زمان آماده سازی
45 دقیقه
 
زمان پخت
60 دقیقه
 
مواد لازم
سینه‌ی مرغ بدون استخوان نیم کیلوگرم

سس باربیکیو سه‌ چهارم فنجان

خمیر پیتزای گندم کامل نیم کیلوگرم

روغن زیتون فوق‌ بکر ۲ قاشق غذاخوری

کدوسبز ۱ عدد متوسط

پنیر موزارلای نیم‌ چرب ۱ فنجان رنده‌شده‌

جعفری یا گشنیز به میزان دلخواه
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا دمای ۴۲۵ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک سنی فر لبه‌دار بزرگ را با اسپری روغن بپوشانید.

2.مرغ را درون یک قابلمه‌ی بزرگ قرار دهید و آنقدر آب اضافه کنید که حدود ۵ سانتی‌متر رویش را بپوشاند. بگذارید به‌جوش بیاید. شعله را کم کنید تا آرام بجوشد و اجازه دهید تا زمانی که دماسنجی که در کلفت‌ترین بخش مرغ قرار داده‌اید، ۱۶۵ درجه فارنهایت را نشان دهد، بپزد (حدود ۱۵ دقیقه).

3.مرغ را از آب خارج کرده و روی یک تخته برش تمیز قرار دهید (آب مرغ را دور بریزید یا برای استفاده‌ی بعدی نگه دارید). اجازه دهید کمی سرد شود، سپس بااستفاده از ۲ چنگال، مرغ را به تکه‌هایی اندازه‌ی یک لقمه ریش‌ریش کنید. آن را در یک کاسه بریزید و یک‌چهارم فنجان سس باربکیو به آن اضافه کنید.

4.در این حین، خمیر پیتزا را روی یک سطح آردپاشیده، پهن کنید تا سایز تقریبی سینی فر شود. سپس آن را روی سینی فر بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن روی آن بمالید. حدود ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شود.

5.کدوسبز را از طریق دنده‌های بزرگ رنده، رنده کنید. با یک حوله‌ کاغذی تمیز، آبش را بگیرید. کدو سبز را در یک کاسه بریزید و با نصف فنجان سس باربکیوی باقی‌مانده مخلوط کنید.

6.نان پیتزا را پشت‌ورو کنید و ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده را روی آن بمالید. کدوسبز سسی، مرغ و موزارلا را به‌طور یکنواخت روی آن پخش کنید و تا زمانی که پنیر آب شود، در فر قرار دهید (۶ تا ۸ دقیقه). در صورت تمایل در هنگام سرو روی آن جعفری یا گشنیز بپاشید.

7.میزان سدیم موجود در سس باربیکیوی مورد علاقه‌تان را بررسی کیند، چون برخی از آنها سدیم بسیار بالایی دارند. در این دستور از سسی استفاده شده است که در هر ۲ قاشق غذا خوری حدود ۳۵۰ میلی‌گرم سدیم دارد.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی