دستور پخت مافین خرما و جو دو سر

مواد لازم

جوی دو سر پرک ۱ فنجان
گردو یک‌ سوم فنجان
آرد گندم 1فنجان
آرد سفید 3فنجان
بذر کتان یک‌ سوم فنجان
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین نصف قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شکر قهوه‌ ای دو سوم فنجان
باترمیلک سه‌ چهارم فنجان
آب پرتقال نصف فنجان
روغن کانولا یک چهارم فنجان
پوست پرتقال ۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
خرما سه‌ چهارم فنجان
 

مراحل پخت

1.فر را تا ۴۰۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. ۱۲ عدد فنجان مافین را با اسپری روغن بپوشانید.

2.یک فنجان جو دوسر و گردو را در دو ظرف کوچک فر پخش کنید (جداگانه). حدود ۴ تا ۶ دقیقه برای گردو و ۸ تا ۱۰ دقیقه برای جو دوسر در فر قرار دهید تا طلایی روشن شود و عطرش بیرون بیاید.در این حین، یک یا دو بار بهم بزنید. سپس آنها را در یک بشقاب خالی کنید تا خنک شوند.

3.در این حین، آرد گندم کامل، آرد همه‌ منظوره، بذر کتان، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه‌ متوسط باهم مخلوط کنید.

4.تخم‌ مرغ‌ ها و شکر قهوه‌ ای را در یک کاسه‌ ی متوسط بهم بزنید تا یک دست شوند. باترمیلک، آب پرتقال، روغن، پوست پرتقال را اضافه کرده و بهم بزنید.آن را به مواد خشک اضافه کنید و با یک کفگیر پلاستیکی مخلوط کنید تا مواد مرطوب شوند. خرما، گردو و جو دوسر برشته‌ شده را اضافه کنید و مخلوط نمایید. با قاشق، خمیر را در فنجان‌ های مافین بریزید تا تقریبا پر شوند. ۲ قاشق غذا خوری جو دوسر باقی‌ مانده را روی آن بریزید.

5.مافین‌ ها را تا زمانی که روی آنها قهوه‌ ای طلایی شود اما بافتی نرم و ارتجاعی داشته باشند، در فر قرار دهید (۱۵ تا ۲۵ دقیقه). اجازه دهید ۵ دقیقه درون قالب خنک شود.

6.لبه‌ های فنجان را شل کنید، مافین‌ها را بیرون آورده، روی رک سیمی قرار دهید تا قبل از سرو خنک شوند.
 

نکته 

شما می‌ توانید به‌ جای باترمیلک تازه از پودر باترمیلک استفاده کنید یا شیر ترش درست کنید ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو یا سرکه را با ۱ فنجان شیر مخلوط کنید.

 قالب کاغذی مافین دست‌ ساز مافین یا کاپ‌ کیک بعدیتان را با قرار دادن قالب‌ های کاغذی مافین درون فنجان مافین آماده کنید تا بتوانید به‌ عنوان میان وعده با خودتان به محل کار ببرید.

قالب کاغذی ندارید؟ ایرادی ندارد. مربع‌ های ۵ اینچی از کاغذ مومی جدا کنید، هر فنجان مافین را با اسپری روغن چرب کرده و هر مربع را با استفاده از یک قوطی یا بطری کوچک، داخل فنجان فشار دهید. آن را طوری فشار دهید که کاغذ، لبه‌های داخلی قالب را بپوشاند. اگر مقداری کاغذ از لبه‌های فنجان بیرون زد، ایرادی ندارد.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی