دستور پخت کیک ماهی کلاسیک

طرز تهیه کیک ماهی کلاسیک

مناسب برای 12 نفر

330 کالری

کیک‌ های ماهی، یک غذای فریزری مناسب هستند، چون می‌ توانید آنها را سهم‌ بندی کنید و به هر تعداد که می‌ خواهید یخ‌ زدایی نمایید.
 
زمان آماده سازی 
40 دقیقه
 
زمان پخت 
40 دقیقه
 
مواد لازم
سیب‌زمینی ۱ کیلوگرم

مخلوط فیله‌ سالمون و کولی ۱ کیلوگرم

پوست و آب لیمو یک عدد

پیاز کوهی ۱ دسته

جعفری ۱ دسته

پیازچه ۱ دسته

سس تارتار ۴ قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ ۳ عدد

آرد ساده ۱۰۰ گرم

خرده‌ های نان ۲۵۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. سیب‌ زمینی ها را به همراه مقداری نمک در آب جوش بریزید. شعله‌ ی گاز را کم کنید و بمدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید تا نرم شوند. آنها را در آبکش خالی کنید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شوند. سپس له کنید و کنار بگذارید. در این حین، ماهی را بپزید. ماهی‌ را در آب سرد و آب لیمو بیندازید و بگذارید به جوش بیاید. ۵ دقیقه بپزید تا کاملا پخته شود. سپس آن را از آب بیرون بیاورید، پوستش را جدا کنید و به تکه‌ های بزرگ خرد نمایید.

2. پوست لیمو، سبزیجات، پیازچه، سس تارتار و مقداری ادویه را با ماهی و سیب‌ زمینی در یک کاسه‌ ی بزرگ بریزید و بهم بزنید. سپس آن را ۱۲ قسمت کنید و به شکل کیک درآورید.

3. تخم‌ مرغ‌ ها، آرد، خرده‌ های نان را در سه ظرف جداگانه بریزید. هر کیک ماهی را در آرد فرو ببرید و تکان دهید تا آرد اضافی‌ اش بریزد. سپس در تخم‌ مرغ بزنید و در نهایت در خرده نان بغلطانید و در یک بشقاب تمیز یا سینی فر پوشیده‌ شده با کاغذ مومی بچینید. این کار را با بقیه‌ ی کیک‌ های ماهی نیز تکرار کنید. می‌ توانیدآنها را ۱ تا ۲ روز در یخچال قرار دهید یا تا ۳ ماه فریز کنید.

4. برای پختن کیک‌ های ماهی، گریل را با درجه‌ ی متوسط گرم کنید. با قلم‌ مو روی کیک‌ های ماهی را چرب کنید و هر سمت را ۴ تا ۵ دقیقه گریل کنید تا طلایی و کاملا داغ شود. آن را با سس تارتار و سالاد یا سبزیجات سبز سرو کنید. کیک‌ های ماهی منجمد را در طول شب در یخچال قرار دهید تا یخشان آب شود و سپس مطابق دستور بالا بپزید.

روش دیگر، اگر می‌ خواهید کیک‌ های منجمد را مستقیما بپزید، گریل را با درجه‌ ی متوسط گرم کنید، کیک‌ های ماهی را به روغن آغشته کنید، یک طرف آن را ۱۲ تا ۱۵ دقیقه گریل کنید تا قهوه‌ ای شود، سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را نیز ۵ دقیقه گریل کنید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی