دستور پخت شپردز پای گیاهخواری

طرز تهیه شپردز پای گیاهخواری

مناسب برای 4 نفر

322 کالری

این مینی شپردز پای‌ های گیاهخواری حاوی عدس، هویج و ذرت هستند و روی آنها با پوره‌ ی سیب‌ زمینی نرم پوشیده می‌ شود. این دستور می‌ تواند در ظرف کاسرول مخصوص برویلر نیز درست شود. آن را با سالاد اسفناج حاوی پرتقال، گردو و سس سرکه سرو کنید.
 
زمان آماده سازی 
45 دقیقه
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
سیب زمینی ۴۵۰ گرم

باترمیلک نصف فنجان

کره ۱ قاشق غذاخوری

نمک سه‌ چهارم قاشق چایخوری

فلفل نصف قاشق چایخوری

روغن زیتون فوق بکر ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ریز خردشده ۱ عدد بزرگ

هویج ریز خردشده نصف فنجان

آب ۱ قاشق غذاخوری

دانه‌ ی ذرت سه‌ چهارم فنجان

آویشن ۱ قاشق چایخوری

آرد همه منظوره ۳ قاشق غذاخوری

استاک سبزیجات ۱ قوطی ۴۰۰ گرمی

عدس پخته یا کنسروی ۱٫۵ فنجان
 
مراحل پخت
1. سیب زمینی‌ ها را در یک قابلمه‌ ی بزرگ بریزید و با مقداری آب بپوشانید. آن را روی شعله‌ ی متوسط – بالا به جوش بیاورید. شعله را به متوسط کاهش دهید، روی آن را تا نصف بپوشانید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا نرم شوند. سیب‌ زمینی‌ ها را در آبکش خالی کرده و به قابلمه برگردانید. باترمیلک، کره، یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و فلفل را اضافه کنید. سیب زمینی‌ ها را با یک گوشت‌ کوب کاملا له کنید.

2. در حالی که سیب زمینی‌ ها پخته می‌ شوند، رک را در طبقه‌ ی سوم فر از بالا قرار دهید. برویلر را گرم کنید. یک ظرف مخصوص برویلر را با اسپری روغن بپوشانید و آن را روی یک سینی فر قرار دهید.

3. روغن را در یک تابه‌ ی بزرگ روی شعله‌ ی متوسط – بالا گرم کنید. پیاز، هویج و آب را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و ۳ تا ۵ دقیقه بپزید تا نرم شود – گاهی بهم بزنید. ذرت، آویشن، نصف قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل باقی‌ مانده را اضافه کنید. ۲ دقیقه بپزید و گاهی بهم بزنید. روی آن آرد بپاشید و هم بزنید. استاک را اضافه کرده و به جوش بیاورید. بگذارید ۱ دقیقه بجوشد. عدس را اضافه کرده و ۲ دقیقه بپزید. برای آماده‌ سازی از قبل، فیلینگ را آماده کنید روی آن را بپوشانید و تا ۱ روز در یخچال قرار دهید.

4. مخلوط عدس داغ را در ظرف بریزید و پهن کنید. روی آن پوره سیب زمینی بریزید و در فر قرار دهید. در وسط زمان پخت، آن را بچرخانید تا سیب زمینی کمی قهوه‌ ای شود – ۶ تا ۱۰ دقیقه.
 
نکته
برای پختن عدس، آن را در یک قابلمه بریزید، با حداقل ۱ اینچ آب بپوشانید، به جوش بیاورید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا نرم شود (بسته به نوع عدس). آن را در ابکش ریخته و رویش آب سرد بریزید. ۱ فنجان عدس خشک معادل ۲٫۵ فنجان عدس پخته است. می‌ توانید از عدس کنسروی هم استفاده کنید، ۱ قوطی ۱۵ اونسی معادل ۱٫۵ فنجان عدس است. قبل از استفاده از عدس‌ های کنسروی، آنها را آبکشی کنید تا سدیم‌ شان کاهش یابد.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی