دستور پخت کدوتنبل بلوطی پر شده با چغندر برگی و لوبیا سفید

طرز تهیه کدوتنبل بلوطی پر شده با چغندر برگی و لوبیا سفید

مناسب برای 4 نفر

341 کالری

شکل طبیعی کدوی بلوطی، آن را برای پرکردن ایده‌آل می‌سازد. مخلوطی که برای پر کردن این کدو استفاده می‌کنیم، سبک مدیترانه‌ای دارد: زیتون، رب گوجه فرنگی، لوبیا سفید و پنیر پارمسان. آن را با سالاد سبزیجات مخلوط با کاسنی قرمز و پیاز قرمز سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
40 دقیقه
 
زمان پخت
40 دقیقه
 
مواد لازم
کدوتنبل بلوطی متوسط ۲ عدد

روغن زیتون فوق بکر ۳ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل تازه نصف قاشق چایخوری

پیاز خرد شده نصف فنجان

سیر خرد شده ۲ حبه

آب ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

چغندر برگی خرد شده ۸ فنجان برگ

لوبیا سفید ۱ قوطی

زیتون سیاه خردشده یک‌ چهارم فنجان

خرده‌ های نان درشت یک‌ سوم فنجان

پنیر پارمسان یک‌ سوم فنجان
 
مراحل پخت
1.یک برش کوچک از قسمت پایین هر نیمه‌ کدو جدا کنید تا صاف بماند. داخل کدو ها را با ۱ قاشق چایخوری روغن چرب کنید و یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و فلفل در آنها بپاشید. آنها را در یک ظرف مخصوص مایکروویو با اندازه‌ی ۹ در ۱۳ اینچ قرار دهید. روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و حدود ۱۲ دقیقه با درجه‌ بالا درون مایکروویو قرار دهید تا کدوها نرم شوند (با چنگال تست کنید).

2.در این حین، ۱ قاشق غذا خوری روغن را در یک تابه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و بپزید، بهم بزنید تا شروع به قهوه‌ای شدن کند (۲ تا ۳ دقیقه).

سپس سیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه بهم بزنید. آب، رب گوجه فرنگی و یک‌ چهارم قاشق چای خوری نمک و فلفل باقیمانده را اضافه کنید و بهم بزنید. سپس چغندر برگی را بریزید، سر تابه را بگذارید و اجازه دهید ۵ دقیقه بپزد تا نرم شود. سپس لوبیای سفید و زیتون را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه حرارت دهید تا کاملا نرم شوند. تابه را از روی گاز بردارید.

3.رک را در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید. برویلر را گرم کنید.

4.خرده‌های نان، پارمسان و ۱ قاشق غذا خوری روغن باقیمانده را در یک کاسه باهم مخلوط کنید. هر نصفه کدو را با حدود ۱ فنجان از مخلوط چغندر برگی پر کنید.

آنها را روی یک ظرف فر یا سینی فر قرار دهید. مخلوط خرده نان را روی آنها بریزید. آنها را در طبقه‌ی وسط فر کباب کنید تا خرده‌های نان برشته شوند (۱ تا ۲ دقیقه).
 

نکته ۱

برای آسانتر کردن بریدن انواع کدو چند نقطه از کدو را با چنگال سوراخ کنید؛ آن را به مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه با درجه‌ی بالا در مایکروویو قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی تیز بزرگ، کدو را نصف کنید. با یک قاشق، دانه‌ های آن و الیاف رشته‌ ای داخلش را بیرون بیاورید.
 

نکته 2

در مورد مواد تشکیل‌ دهنده بهتر است از خرده‌ های نان پانکو استفاده کنید. می‌ توانید آنها را در قسمت مواد غذایی طبیعی سوپر مارکت‌ های بزرگ پیدا کنید.

برای درست کردن خرده‌ ی نان، پوسته‌ی سخت اطراف یک نان ساندویچ سفت را جدا کنید. نان را چند تکه کنید و در غذا ساز بریزید تا درشت خرد شود.

آن را روی سینی فر پخش کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۲۵۰ درجه‌ی فارنهایت قرار دهید تا خشک شود. یک برش نان حدود یک‌سوم فنجان خرده‌ی نان خشک به شما خواهد داد.
 

نکته ۳

کاهش تعداد ظرف‌ های مصرفی یک سینی فر لبه‌ دار برای هر کاری از کباب کردن گرفته تا جمع کردن خرده‌ ها و چکه‌ های غذا مناسب است. برای تمیز کاری راحت و نو نگه داشتن سینی فر تان، قبل از هر بار استفاده روی آن را با یک لایه فویل بپوشانید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی