دستور پخت پته‌ ی قارچ

طرز تهیه پته‌ ی قارچ

مناسب برای 16 نفر

56 کالری

این پته‌ ی گیاهخواری را به عنوان پیش‌ غذا با کراکر و ترشی پیاز سرو کنید یا به عنوان اسپرد روی ساندویچ بمالید. مخمر خوراکی – غنی از ویتامین ب۱۲ – بدون وجود هیچ گونه ماده‌ ی لبنی، یک طعم پنیری به این غذا اضافه می‌ کند. ورقه‌ ها یا  پودر مخمر زرد را می‌ توانید در فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی پیدا کنید.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت 
25 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون فوق‌ بکر ۱ قاشق چایخوری

موسیر خردشده یک چهارم فنجان

قارچ ۴۵۰ گرم

مریم گلی تازه ۲ قاشق غذاخوری

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

فلفل آسیاب‌ شده یک چهارم قاشق چایخوری

شیر خشک ۳ قاشق غذاخوری

گردو نصف فنجان

مخمر خوراکی یا پنیر پارمسان ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. یک قاشق چایخوری روغن را در یک ماهیتابه‌ ی بزرگ روی شعله‌ ی متوسط – بالا گرم کنید. موسیر را اضافه کرده و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید تا شروع به قهوه‌ ای شدن کند. قارچ را اضافه کرده و بپزید. دائما بهم بزنید تا مایع آن تقریبا بخار شود (۴ تا ۵ دقیقه). مریم گلی، نمک و فلفل را اضافه کرده و بپزید – برای ۲ دقیقه یا بیشتر. شری را اضافه کنید و حدود ۲ تا ۳ دقیقه بپزید تا مایع تبخیر شود.

2. مخلوط را در یک غذاساز بریزید. ۲ قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده، گردو و مخمر خوراکی (یا پارمسان) را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه ریز کنید تا کاملا نرم شود. در صورت تمایل در هنگام سرو، آن را با مریم گلی تزئین کنید. برای آماده‌ سازی از قبل، آن را تا ۳ روز در یخچال قرار دهید و در دمای اتاق سرو کنید.

3. برای بهتر شدن عطر و طعم، آجیل‌ ها را قبل از استفاده در دستور، بو دهید. برای آجیل‌ های خردشده، آنها را در یک تابه ی خشک کوچک بریزید و حدود ۲ تا ۴ دقیقه روی شعله‌ ی متوسط – پایین قرار دهید تا عطرشان بیرون بیاید. برای آجیل‌ های کامل، آنها را روی یک سینی فر پهن کنید و بمدت ۷ تا ۹ دقیقه در فر ۳۵۰ درجه‌ ی فارنهایت قرار دهید. – یکبار بهم بزنید.
 
نکته
مقداری از مریم گلی ها را خرد کنید و  مقداری دیگر را برای تزئین نگه دارید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی