دستور پخت سوکای انجیر و ریکوتا

طرز تهیه سوکای انجیر و ریکوتا

مناسب برای 4 نفر

239 کالری

سوکا یک کرپ نازک از نخود است که در ایتالیا و شهرهای فرانسوی در امتداد دریای لیگورین محبوب می‌ باشد. سوکا در ایتالیا، فاریناتا نامیده می‌ شود.

این دستور سوکای بدون گلوتن و کمی شیرین، با انجیرهای رسیده‌ ی تازه و مقداری عسل تزئین می‌ شود.

می‌ توانید آن را بعنوان پیش‌ غذا یا بعنوان صبحانه‌ ی دوم (برانچ) میل کنید.
 
زمان آماده سازی 
15 دقیقه
 
زمان پخت 
60 دقیقه
 
مواد لازم
آرد نخود ۱ فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

آب ۱ فنجان

روغن زیتون۲  قاشق غذاخوری

پنیر ریکوتای نیم‌ چرب نصف فنجان

انجیر تازه 3 عدد

عسل ۱ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.آرد، نمک و فلفل را در یک کاسه‌ ی بزرگ باهم مخلوط کنید. آب را اضافه کرده و بهم بزنید. اجازه دهید تا زمانی که فر داغ شود، بماند یا آن را تا ۱ روز در یخچال قرار دهید.

2.رک‌ ها را در طبقه‌ ی بالا و سوم فر از پایین قرار دهید. یک تابه‌ ی چدنی ۱۲ اینچی را روی رک پایین بگذارید. بمدت ۳۰ دقیقه تا ۴۵۰ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید.

3.وقتی فر گرم شد، تابه‌ ی داغ را بدقت بیرون بیاورید و ۱ قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید و بچرخانید. خمیر را بهم بزنید، در تابه بریزید و بچرخانید تا پخش شود. روی آن ریکوتا و انجیر بریزید.

4.تا زمانی که ته آن قهوه‌ ای و لبه‌ ها ترد شوند (۱۶ تا ۲۰ دقیقه) بپزید. تابه را از فر بیرون بیاورید. با استفاده از قلم‌ موی آشپزی، ۱ قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده را روی سوکا بمالید.

5.برویلر را با درجه‌ ی بالا گرم کنید. سوکا را به مدت ۱ تا ۳ دقیقه در زیر برویلر قرار دهید تا روی آن کمی برشته شود. روی آن عسل بریزید و برش بزنید.
 

نکته

آرد نخود از نخودهای خشک‌ شده و آسیاب‌ شده (لوبیای گاربانزو) درست می‌ شود و یک آرد بدون گلوتن است که در بسیاری از دستورات غذایی سنتی خاورمیانه بکار می‌ رود. می‌ توانید آن را در فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی یا سوپرمارکت‌ های بزرگ در بخش بدون گلوتن پیدا کنید.

پس از باز کردن، آن را در ظرف سربسته ریخته و در فریزر بگذارید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی