دستور تهیه پودینگ نان – میوه برای صبحانه

طرز تهیه پودینگ نان – میوه برای صبحانه

مناسب برای 10 نفر

304 کالری

این پودینگ که با توت‌ فرنگی پر شده است، چیزی بین تست فرانسوی و دسر پودینگ نان است. می‌توانید به جای توت‌فرنگی از هر میوه‌ی فصلی دیگری نیز استفاده کنید.

اگرچه ما معمولا طرفدار استفاده از نان غلات کامل هستیم اما در این دستور از نان گیسو استفاده کردیم، چون پودینگ لذیذتری به ما می‌دهد.
 
زمان آماده سازی
30 دقیقه
 
زمان پخت
195 دقیقه
 
مواد لازم
توت‌ فرنگی خرد شده ۵ فنجان

نان گیسوی یک‌ روزه یا یک نان تخم‌ مرغی ۵۰۰ گرم

تخم‌ مرغ بزرگ ۵ عدد

سفیده‌ی تخم‌ مرغ بزرگ ۳ عدد

شیر کم‌ چرب ۲ فنجان

مخلوط شیر و خامه ۱ فنجان

عصاره‌ی وانیل ۱ قاشق غذاخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

عسل نصف فنجان

شکر قنادی برای تزئین
 
مراحل پخت
1.یک ظرف فر بزرگ را با اسپری روغن چرب کنید. تکه‌های نان را به‌صورت قطری نصف کنید تا تکه‌های مثلثی به‌دست آید. نصف نان را به‌صورت تزئینی در ته ظرف قرار دهید.

در صورت لزوم گوشه‌های آن را ببُرید تا کاملا درون ظرف جای بگیرد. ایرادی ندارد که بین تکه‌ها فاصله وجود داشته باشد. توت‌ها را روی نان پخش کنید و با نان باقی‌مانده بپوشانید.

2.تخم‌مرغ‌ها، سفیده‌های تخم مرغ، شیر، مخلوط شیر و خامه، وانیل و نمک را در یک کاسه‌ی بزرگ باهم مخلوط کنید. عسل را اضافه کرده و کاملا بهم بزنید. این مخلوط را روی نان بریزید.

اجازه دهید ۱ ساعت بماند تا نان، مایع را جذب کند. برای جذب بهتر، چند بار نان را به داخل مایع فشار دهید. یا می‌توانید روی آن را با پلاستیک بپوشانید و تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید؛ در این حین چند بار نان را در مایع فشار دهید.

3.رک را در طبقه‌ی سوم فر (از پایین) قرار دهید و فر را تا ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. اگر ظرف را در یخچال قرار داده بودید، پلاستیک رویش را بردارید و اجازه دهید در حین گرم شدن فر، در دمای اتاق بماند. ظرف فر را به‌صورت شل لا فویل بپوشانید و آن را روی یک سینی فر لبه‌دار قرار دهید.

4.سینی را برا ی۳۰ دقیقه در فر قرار دهید. سپس فویل را بردارید و به پختن ادامه دهید تا پودینگ حباب بزند و سفت شود (حدود ۱ ساعت دیگر). قبل از سرو اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بماند (در این مدت، بیشتر مایع توسط نان جذب خواهد شد). در صورت تمایل در هنگام سرو، روی آن شکر قنادی بپاشید.
 
نکته برای آماده‌سازی از قبل
پودینگ را تا مرحله‌ی ۲ آماده کنید. سپس روی آن را بپوشانید و تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی