دستور پخت پیتزای گل‌کلم و پپرونی

طرز تهیه پیتزای گل‌ کلم و پپرونی

مناسب برای 6 نفر

193 کالری

باورتان نخواهد شد که درست کردن این پیتزای گل‌ گلم چقدر آسان است. گل‌کلم بسیار ریز‌شده با موزارلا و کمی پنیر برای بهم چسباندن خمیر باهم مخلوط می‌شوند.

نتیجه، یک نان پیتزای لذیذ و بدون گلوتن است که بیرونش ترد و داخلش نرم می باشد. روی آن پپرونی، پیاز، فلفل و کمی دیگر پنیر بریزید تا یک پیتزای کم‌کربوهیدرات داشته باشید که همه عاشقش خواهند شد.
 
زمان آماده سازی
30 دقیقه
 
زمان پخت
70 دقیقه
 
مواد لازم
گلچه‌ی گل‌ کلم ۵ فنجان

سیر ۲ حبه

تخم‌ مرغ بزرگ، زده‌ شده ۲ عدد

پنیر موزارلای رنده‌ شده، نیم‌چرب ۱٫۵ فنجان

جعفری تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک یک‌ چهارم قاشق چایخوری

روغن زیتون فوق بکر ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده ۱ فنجان

پیاز خرد شده نصف فنجان

گوجه‌ی له‌ شده نصف فنجان

چاشنی ایتالیایی نصف قاشق چایخوری

پپرونی برش‌ خورده ۳۰ گرم
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا ۴۲۵ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر را با کاغذ مومی بپوشانید.

2.گل‌ گلم و ۱ حبه سیر را در غذاساز بریزید و کاملا ریز کنید. آنها را در یک کاسه‌ی مخصوص مایکرویو خالی کنید. بمدت ۳ دقیقه با درجه‌ی بالا در مایکرویو قرار دهید. اجازه دهید کمی خنک شود.

3.تخم‌ مرغ‌ ها، سه‌ چهارم فنجان موزارلا، جعفری و نمک را به گل کلم اضافه کنید و بهم بزنید. این مخلوط را به شکل یک دایره ۳۰ سانتی با ضخامت نیم سانت روی سینی فری که از قبل آماده کرده‌اید، پخش کنید. آن را در فر قرار دهید تا در اطراف لبه‌ها ترد و قهوه‌ای شود ( ۳۵ تا ۴۰ دقیقه).

4.در این حین، روغن را در یک تابه‌ی بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید. فلفل دلمه‌ای و پیاز را اضافه کرده و بپزید، گاهی بهم بزنید تا شروع به نرم شدن کند (حدود ۴ دقیقه).

یک حبه سیر باقی‌مانده را ریزریز کنید و به تابه اضافه نمایید. حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید تا عطرش بیرون بیاید. سپس از روی حرارت بردارید.

5.نان پیتزا را از فر بیرون بیاورید. گوجه‌ فرنگی له‌ شده و چاشنی ایتالیایی را در یک کاسه‌ی کوچک باهم مخلوط کنید و به‌طور یکنواخت روی نان پخش نمایید.

روی آن مخلوط فلفل، پپرونی و سه‌چهارم فنجان موزارلای باقی‌مانده را بریزید. پیتزا را درون فر برگردانید و تا زمانی که پنیر آب شود (حدود ۵ دقیقه‌ی دیگر) بپزید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی