دستور پخت  کاسرول سوسیس و عدس

طرز تهیه کاسرول سوسیس و عدس

مناسب برای 2 نفر

450 کالری

این کاسرول کلاسیک که درست کردنش از ابتدا تا انتها ۴۵ دقیقه طول می‌ کشد، یکی از دستورات غذایی طولانی است.

با این حال سرهم کردن آن فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌ برد و شما در حین پخت آن می‌ توانید یک سالاد درست کنید یا یک لیوان چای بنوشید.

اگر می‌ خواهید این غذا را گیاهخواری کنید، به جای سوسیس ایتالیایی از سوسیس سویا و به جای استاک مرغ از استاک سبزیجات استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی 
10 دقیقه
 
زمان پخت 
45 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۱ قاشق چایخوری

سوسیس ایتالیایی تند ۱ عدد

پیاز کوچک ۱ عدد

عدس ۱ قوطی

اسفناج تازه 1 فنجان

استاک مرغ کم‌ سدیم سه چهارم فنجان

پونه‌ ی کوهی خشک ۱ قاشق چایخوری

برنج قهوه‌ ای فوری سه چهارم فنجان

فلفل یک‌ هشتم قاشق چایخوری

پنیر چدار بسیار تند یک‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان یا کاسرول یک لیتری را با اسپری روغن چرب کنید.

2.روغن را در یک تابه‌ ی متوسط روی شعله‌ ی متوسط گرم کنید. سوسیس و پیازها را اضافه کرده، دائما بهم بزنید و حدود ۵ دقیقه بپزید تا پیازها نرم شوند.

سپس عدس، اسفناج، استاک و پونه‌ ی کوهی را اضافه کنید. شعله را بالا ببرید و حدود ۳ دقیقه بپزید. سپس برنج و فلفل را اضافه کنید.

این مخلوط را در قالب فر از قبل آماده‌ شده بریزید و رویش را با فویل بپوشانید. حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزید تا برنج نرم شود. روی آن پنیر بریزید و سرش را بردارید. حدود ۲ دقیقه‌ ی دیگر بپزید تا پنیر آب شود.
 

نکته

استاک کنسروی باقی‌ مانده را می‌ توانید تا ۵ روز در یخچال یا تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید. استاک‌ های باقی‌ مانده دارای بسته‌ بندی آسپتیک تا یک هفته در یخچال ماندگاری دارند. می‌ توانید آنها را به سوپ‌ ها، سس‌ ها و خوراک‌ ها اضافه کرده یا در هنگام پخت برنج و غلات استفاده کنید. در هنگام گرم کردن مجدد باقی‌ مانده‌ ی غذا، مقداری استاک به آن اضافه کنید تا خشک نشود.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی