دستور پخت فریتاتای اسپاگتی

طرز تهیه فریتاتای اسپاگتی

مناسب برای 6 نفر

257 کالری

این یک راه خلاقانه برای استفاده از اسپاگتی پخته‌ی باقی‌ مانده است. آن را با تخم‌ مرغ مخلوط کنید تا به یک املت ایتالیایی خوشمزه تبدیل شود.

اگر نمی‌ خواهید دسته‌ های جداگانه از گیاهان تازه را بخرید، بسته‌ های گیاهان مخلوط را امتحان کنید یا در صورت دسترسی به گیاهان خشک، از یک‌ سوم مقدار آن استفاده کنید.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت
35 دقیقه
 
مواد لازم
اسپاگتی گندم کامل خام ۲۲۰ گرم

روغن زیتون فوق‌ بکر 4 قاشق چایخوری

پیاز متوسط، خرد شده ۳ عدد

تخم‌ مرغ بزرگ ۴ عدد

شیر بدون چربی نصف فنجان

پنیر پارمسان رنده‌ شده یک‌ سوم فنجان

جعفری تازه‌ خردشده ۲ قاشق غذاخوری

ریحان تازه‌ خرد شده 2 قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل نصف قاشق چایخوری

گوجه‌ فرنگی خردشده 1 عدد
 
مراحل پخت
1.اسپاگتی را طبق دستور العمل روی بسته یا به‌ مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در یک قابلمه‌ ی بزرگ آب جوش بپزید. آن را در آبکش خالی کنید و رویش آب سرد بریزید.

(اگر از اسپاگتی باقی‌ مانده از قبل استفاده می‌ کنید، از این مرحله صرف نظر کنید.)

2.در این حین، روغن را در یک تابه‌ ی نچسب بزرگ روی شعله‌ ی متوسط گرم کنید. پیازها را اضافه کرده و حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند؛ در این حین چند بار بهم بزنید. آنها را در کاسه خالی کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند. تابه را تمیز کنید.

3.تخم‌ مرغ‌ ها و شیر را در یک کاسه‌ ی بزرگ بهم بزنید. پیازچه، پنیر پارمسان، جعفری، ریحان، نمک و فلفل را اضافه کنید و سپس اسپاگتی را بریزید و خوب مخلوط کنید.

4.تابه را با اسپری روغن چرب کنید و روی شعله‌ ی متوسط قرار دهید. مخلوط تخم‌ مرغ را در تابه بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

تا زمانی که ته آن طلایی شود، بپزید. گاهی اوقات تابه را روی شعله بچرخانید و تکان دهید تا مطمئن شوید به‌طور یکنواخت می‌ پزد (۳ تا ۵ دقیقه).

5.یک دیس بزرگ را روی تابه برگردانید. دیس و تابه را با دستکش فر بگیرید و به آرامی پشت و رو کنید. تابه را بردارید و دوباره با اسپری روغن چرب کنید.

فریتاتا را به تابه برگردانید و تا زمانی که ته‌ اش طلایی شود، بپزید. آن را در دیس سرو بریزید و در صورت تمایل با گوجه‌ فرنگی تزئین کنید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی