خوراک عدس و سبزیجات با پودر کاری

طرز تهیه خوراک عدس و سبزیجات با پودر کاری

مناسب برای 4 نفر

321 کالری

پختن غذاهای هندی در خانه به ساعت‌ها جوشیدن مواد یا یک لیست طولانی از مواد تشکیل‌دهنده نیاز ندارد. عدس‌های از پیش پخته‌شده، زمان آشپزی را به نصف کاهش می‌دهند و مخلوط استاک و آرد یا نشاسته‌ی ذرت به غلیظ شدن خوراک کمک می‌کند.

سس گوجه‌فرنگی بدون نمک، ماده‌ای است که سایر مواد را به‌خوبی باهم ترکیب می‌کند و طعم شیرین آن در کنار طعم تند سرکه و اسیدیته‌ی گوجه، مزه‌ی متعادل‌تری به غذا می‌دهد.

این غذا را با نان غلات کامل که روی آن روغن زیتون مالیده‌اید و ۱۰ دقیقه در فر ۳۵۰ درجه گرم یا هر دو طرف آن را ۱ تا ۲ دقیقه گریل کرده‌اید، سرو کنید.
 
زمان آماده سازی
20 دقیقه
 
زمان پخت
20 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۲ قاشق چای‌خوری

پیاز زرد خرد شده ۲۰۰ گرم

کدوی سبز خرد شده ۲ فنجان

سیر ریز خرد شده ۲ حبه

گوجه فرنگی دانه‌ گرفته و خرد شده ۱ فنجان

پودر کاری ۲ قاشق غذاخوری

سس گوجه بدون نمک ۲ قاشق غذاخوری

استاک سبزیجات بدون نمک ۲ فنجان

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

عدس پخته شده ۲٫۵ فنجان

آب لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری

ماست ساده ۲ قاشق غذاخوری

گشنیز تازه و خردشده یک چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.روغن را در یک تابه‌ی بزرگ روی حرارت متوسط – بالا گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و ۴ دقیقه تفت دهید. کدو سبز و سیر را اضفه کنید و ۳ دقیقه بپزید. گوجه فرنگی، پودر کاری و سس کچاپ را اضافه کرده، یک دقیقه بپزید و دائما بهم بزنید.

2.استاک و آرد را در یک کاسه‌ی کوچک باهم مخلوط کنید. مخلوط استاک را به تابه اضافه کنید و بگذارید بجوش بیاید. نمک و عدس را اضافه کنید و ۳ دقیقه‌ی دیگر بپزید. تابه را از روی شعله بردارید و آب لیمو را اضافه کنید. مخلوط عدس را بین ۴ کاسه تقسیم کنید و روی آنها ماست و گشنیز بریزید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی