دستور پخت کوکوی ماهی بدون گلوتن

طرز تهیه کوکوی ماهی بدون گلوتن

مناسب برای 3 نفر

624 کالری

این کوکو یک راه عالی برای وارد کردن غذای دریایی به رژیم غذایی بدون گلوتن است. استفاده از کنسرو ماهی تن در این دستور باعث می‌ شود که حتی برای افرادی با بودجه‌ های محدود مانند دانشجویان نیز مناسب باشد.
 
مواد لازم
سیب‌ زمینی بزرگ ریز خردشده 2 عدد (حدود ۵۵۰ گرم)

کنسرو ماهی تن در آب 2 عدد ( ۱۲۰ گرمی)

موسیر ریز خرد شده یک مشت کوچک

لیمو 1 عدد

تخم‌ مرغ زده‌ شده 1 عدد

پیازچه‌ ی خرد شده 4 عدد

مایونز بدون گلوتن 4 قاشق غذاخوری

آرد بدون گلوتن 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

برگ‌ های سبزیجات مخلوط برای سرو
 
مراحل پخت
1.سیب‌ زمینی‌ ها را در یک قابلمه بریزید، روی آنها را با آب سرد بپوشانید، نمک اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاید. وقتی جوش آمد، شعله را کم کنید و اجازه دهید حدود ۸ دقیقه آرام بجوشد تا نرم شود. سپس آب آن را خالی کنید و اجازه دهید ۲ دقیقه خنک شود.

2.سیب‌ زمینی‌ ها را در یک کاسه‌ ی بزرگ له کنید. ماهی تن را اضافه کرده و مخلوط نمایید. آن را با یک چنگال از هم جدا کنید. سپس آب لیمو و موسیر را اضافه کنید. ادویه بزنید، تخم‌ مرغ را اضافه کنید و با دست، تمام مواد را باهم مخلوط نمایید. این مخلوط را به ۶ قسمت تقسیم کنید و به شکل کوکوهای کوچک درآورید. ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.
3.در این حین، پیازچه را با مایونز مخلوط کنید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید. برای سرخ کردن کوکوهای ماهی، نصف روغن را در یک تابه‌ ی نچسب بزرگ گرم کنید. به دو طرف کوکوها آرد بپاشید و هر سمت را ۳ تا ۴ دقیقه سرخ کنید تا کاملا طلایی شود. این کار را با بقیه‌ ی مواد نیز تکرار کنید.

4.این کوکوها را با مخلوط مایونز، یک برش لیمو و مقداری برگ‌ های مخلوط سرو کنید.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی