دانلود و معرفی بهترین سرودهای انقلابی برای دهه فجر
خوانندگان ایرانیِ زیادی سرودهایی برای انقلاب و دهه فجر خوانده اند که در ادامه بهترین و برترین سرودهای انقلابی را معرفی خواهیم کرد:
 

معرفی بهترین سرودهای انقلابی و خوانندگان آنها

با آغاز دهه فجر دانش آموزان خود را برای خواندن سرودهای انقلابی آماده می کنند و در مدارس صدای این سرودها است که طنین انداز می شود. متن این سرودها یادآور دوران انقلاب و شور و شادی مردم است. بعضی از این سرودها رشادت ها و دلیری های مردم در دوران انقلاب را به تصویر می کشند تا کودکان و نوجوانان امروزی بهتر آن دوران را در ذهن های خود ثبت نمایند. این اشعار زاده روح و قلب شاعرانی هستند که با چشم خود روزهای انقلاب را دیده اند و خاطراتی ناب را از آن روزها به یاد دارند. برای مثال سرود "الله الله" که یکی از معروف ترین سروده های انقلابی است توسط افشین سرفراز سروده شده و با صدای زیبای رضا رویگری به گوش مردم رسیده است. در ادامه چندی از سرودهای انقلابی که به عنوان بهترین سرودهای معرفی شده اند را برای شما معرفی می کنیم.
 
سرود الله الله با صدای رضا رویگری
رضا رویگری از بازیگران خبره و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران این سرود را در اوج حال و هوای انقلاب خوانده است. سرود الله الله یا ایران ایران توسط فریدون خشنود آهنگسازی و تنظیم شده است. از اولین سرودهایی است که برای انقلاب سروده شده و به همین دلیل به خوبی در اذهان عمومی ماندگار شده است. افشین سرافراز نیز درباره این سرود می گوید که آن روزها فقط صدای الله و اکبر و توپ و مسلسل را می شنیدیم. به همین دلیل مصراع هایی که در هنگام سرودن شعر به کار برده شده کاملا نشان از اوضاع و روزها دارد. شاید کسی باورش نمی شد که این سرود بدون استودیو و هیچ امکانات ویژه خواننده ایی به عنوان یکی از ماندگارترین سروده های انقلابی تبدیل شود.
 
معرفی سرود بهاران خجسته باد
در دمادم انقلاب افراد زیادی برای اینکه بتوانند مردم را آگاه کنند و صدای انقلاب را به گوش مردم برسانند، کشته شدند. در دل نوای آهنگ "بهاران خجسته باد" غمی نهفته است که با شادی پیروزی انقلاب اسلامی ادغام شده. این غم به دلیل کشته شدگان آن دوران است. شاعر این اثر عبدالله بهزادی است که این سرود را به روح شاد شهیدانی که در آن دوران جان خود را از دست داده اند تقدیم کرده است. اسفندیار منفردزاده نیز این شعر زیبا را با ملودی و تنظیم بسیار دلنواز خوانده است.
 
سروده زیبای بوی گل سوسن و یاسمن
امام خمینی (ره) مظهر قدرت و همچنین شخصیت اصلی بزرگترین انقلاب در تاریخ است. به همین دلیل معمولا در شعرهایی که برای انقلاب سروده شده اند که ایهام و یا نمادهایی از قدرت امام خمینی در آنها به کار رفته است. سروده " بوی گل سوسن و یاسمن آمد" از جمله این سروده هاست. محمد علی ابرآویز که از عکاسان دوران انقلاب است این شعر را سروده است. این عکاس با ذوق تمام صحنه هایی که ورود امام خمینی را به تصویر می کشند در این شعر آورده است. فرشته که نماد پاکی و صداقت و خوبی است در این شعر اشاره به امام خمینی (ره) دارد. و دیو که نماد خباثت و پلیدی است و به شاه خائن اشاره دارد.
 
دانلود آهنگ خمینی ای امام
آهنگ "خمینی ای امام" از سرودهای انقلابی قدیمی است که در وصف امام خمینی (ره) سروده شده است. این آهنگ زیبا توسط حمید سبزواری سروده شده و با صدای یک گروه 50 نفره به صدا درآمده است. حمید شاهنگیان تنظیم و ساخت ملودی این آهنگ را بر عهده داشته است. آهنگ پرشور خمینی ای امام در روز 12 فروردین 57 همزمان با ورود امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد خوانده شد و از آن زمان این آهنگ به یکی از خاطره انگیز ترین آهنگ های انقلابی تبدیل شد.
 
جدیدترین سرودهای انقلابی
ایران عزیز ما در طول تاریخ حوادث گوناگون تلخ و شیرینی به خود دیده است. بسیاری از این حوادث در قالب سروده های زیبا خوانده شده اند. محمد نوری خواننده بی نظیر ایرانی از جمله خواننده هایی بود که آهنگ های زیبایی را برای سرزمین سرافرازمان ایران خوانده است. آهنگ "ای وطن" از محمد نوری حال و هوای خاص را به روزهای دهه فجر می دهد. از جدیدترین خواننده هایی که سرودهای انقلابی و ایرانی را با صدایی بی نظیر می خواند می توان به محمد معتمدی و سالار عقیلی اشاره کرد. از آهنگ های سالار عقیلی که شنوندگان را به وجد می آورد می توان به آهنگ " ایران" او اشاره کرد. در سایت هایی که نواها، مداحی و نوحه و سرودهای انقلابی را می توان با کیفیت بالا دانلود کرد معمولا سرودهای زیر نیز موجود هستند. سرودهایی که در زیر از آنها نام برده شده از بهترین سرودهای انقلابی در وصف ایران و انقلاب هستند.
 
لیستی از آهنگ های انقلابی
  • * آهنگ "بهمن خونین جاویدان" با صدای گروه کر و سروده همافر
  • * سرود "برخیزید ای شهیدان" کاری از گروه سرود انقلابی
  • * آهنگ "الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله" با نوای زیبای هاتف
  • * سرود "مسلمانان به پا خیزید" با صدای محمد علی ابرآویز
  • * آهنگ "بانگ آزادی" با صدای استاد حمید سبزواری و آهنگسازی احمد علی راغب
  • " *لاله در خون خفته" با صدای استاد جهانبخش پازوکی
  • * آهنگ زیبای "وطن" با صدای آرمان برار
  • " *نصر من اله جاودان نقش لوای تو"
  • * آهنگ "تحریم " با صدای حامد زمانی
  • * سروده "فصل رسیدن" از حامد زمانی
  • * آهنگ "صبح روشن" سروده محمود شاهرخی و با صدای گروه کر
  • * آهنگ "فجر مهرآفرین مبارک" با صدای استاد محمد گلریز و آهنگسازی احمد علی راغب
  • * آهنگ "آزادی پرنده ها" با صدای خوب رضا صادقی
  • * سرود انقلابی چشمه خورشید با صدای طاهری و آهنگسازی مهدی گورنگی
  • * سرود "خوش آمدی امام ما" با صدای محمد گلریز و آهنگسازی احمد علی راغب
نسخه چاپی