ده مزیت فناوری برای زندگی مدرن
امروزه شاهد دیجیتالی شدن بیشتر ابزار پیرامون خود هستیم، از ساعت مچی که به دست می‌کنیم گرفته تا اتومبیلی که با آن می‌رانیم. این فناوری نقش زیادی در زندگی ما ایفاء می‌کند. بسیاری ممکن است با این واقعیت که فناوری مزایای بسیاری دارد، مخالف باشند. اطلاع از مزایای فناوری موجب  بهتر شدن سطح درک ما از آن می‌شود.

در ادامه به چند مورد از مزایای فناوری برای زندگی مدرن اشاره می‌کنیم:
 

سهولت دسترسی به اطلاعات

شبکه جهانی وب با حروف اختصاری www جهان را به یک دهکده اجتماعی تبدیل کرده است. این امر بدان علت است که اطلاعات از سراسر جهان و به طور گسترده در اینترنت در دسترس همگان قرار دارند. در حالی که اکثر خبرهایی که در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید کاملاً درست هستند، اما ممکن است اخبار خاصی را نیز مشاهده کنید که عکس آن باشد. نه تنها تعداد خبرهای در دسترس بیشتر شده است، بلکه تمام چنین اطلاعاتی به آسانی قابل دسترسی هستند. تمام این امکانات به لطف فناوری مدرن بدست آمده است.
می‌توان به راحتی در رختخواب خود یک فنجان چای یا قهوه نوشید و کتاب خواندمی‌توان به راحتی در رختخواب خود یک فنجان چای یا قهوه نوشید و کتاب خواند. برای این منظور کتابهای الکترونیکی زیادی در اینترنت موجود هستند. فناوری مدرن تلویزیون را جایگزین رادیو ساخته است و اکنون حتی تلویزیونها هم به صورت «LCD» و «LED» طراحی شده‌اند. برای ایجاد منابع اطلاعاتی مطمئن‌تر تلاشهای زیادی در حال صورت گرفتن است. تمام این کارها تنها به دلیل وجود فناوری امکان پذیر است.
 

صرفه جویی در وقت

آیا تاکنون در یک شهر غریب با مشکل پیدا کردن مسیر مواجه شده‌اید؟ بله همه ما زمانی که به مکان جدیدی می‌رویم با چنین مسائلی روبرو می‌شویم. خواه سفر کاری باشد یا تفریحی، فناوری مدرن با هدایت شما به هر مسیری که می‌خواهید به شما امکان می‌دهد از سفر خود لذت ببرید. می‌توانید یک مکان خاص را جستجو کرده و یا حتی مقصد خاص خود را مشخص کنید. اپلیکیشن یا برنامه کاربردی موجود در گوشی یا خودرو شما، خود مابقی کارها را انجام می‌دهد. حتی یک نقطه را از قلم نمی‌اندازد و این روزها حتی به شما وضعیت ترافیک مسیر مورد نظر را نشان می‌دهد.
 

سهولت در جابجایی

آیا تا به حال زندگی را بدون اتومبیل یا دوچرخه تصور کرده‌اید؟ مطمئناً خیر، به این دلیل که فناوری آنها را در اختیار ما قرار داده است. به اهمیت وجود وسایل نقلیه می‌توان به راحتی با یک مثال پی برد. می‌دانید که فاصله میان ایالات متحده و استرالیا نزدیک به 15187 کیلومتر است اما شما می‌توانید به کمک فناوری آن را تنها در 17-16 ساعت طی کنید. حتی کمتر از یک روز و باور کنید هرگز از این 17-16 ساعت در زندگی خود پشیمان نخواهید شد. هواپیماها، قطارهای برقی و اتومبیل‌ها که روز به روز در حال پیشرفت هستند تمام این کارها را ممکن ساخته‌اند.
 

راه‌های ارتباطی بهتر

این واقعیت دارد که فناوری مدرن جایگزین فناوری قدیمی شده است و نمی‌توانیم زندگی خود را بدون این جایگزینی تصور کنیم. نامه در کمتر از یک قرن پیش متداول‌ترین وسیله ارتباطی بود، اما اکنون هیچ کس حتی فکر نوشتن نامه را نمی‌کند، چرا که تماس تصویری را به این کار ترجیح می‌دهد. ارسال پیامک‌های فوری و به اشتراک گذاری عکس و فیلم هرگز پیش از این آنقدر آسان نبود. باید بپذیریم که نحوه استفاده از فناوری است که آن را مخرب می‌سازد، در غیر این صورت هیچ چیز نمی‌تواند غیر از فناوری تا این اندازه راحتی را برای زندگی ما به ارمغان آورد.
 

مقرون به صرفه شدن اجناس

یکی از اهداف اصلی فناوری ارزان‌تر و قابل خرید ساختن کالاهای موجود برای افراد است. بنابراین این روزها به دلیل وجود فناوری است که استطاعت خرید بسیاری از اجناس را داریم. ماشین آلات با فوائد بسیار و با قیمت بسیار کمتر از تصور ما در دسترس قرار دارند. بیشتر اوقات به دلیل رقابت میان دو یا چند صنعت قیمتها نیز کمتر می‌شود.
 

نوآوری در بسیاری زمینه‌ها

فناوری در بسیاری از زمینه‌ها به دیجیتالی و مدرنیزه شدن کمک کرده است. خواه در حوزه پزشکی باشد یا کشاورزی و یا الکترونیک، فناوری انقلابی جهانی را به راه انداخته است. بکار بردن تکنیک‌های بهتر در کشاورزی منجر به برخورداری از غذای بیشتر و سالم‌تر شده است. تکنیک «کشاورزی لایه‌ای یا طبقه‌ای» حتی فضای کمتری را می‌طلبد و مواد غذایی بیشتری را تولید می‌کند.

سلامتی بیشتر و بهتر حیوانات برخورداری از لبنیات و محصولات گوشتی بیشتر را تضمین می‌سازد. بخش بهداشت و درمان نیز از رونق فناوری بهره زیادی برده است. حتی بیماری‌های غیر قابل علاج مانند سرطان اکنون درمان پذیر شده‌اند. زمینه‌ها و حوزه‌های بسیار دیگری وجود دارد که بدون پشتوانه فناوری نمی‌توانند به بقای خود ادامه دهند.
 

بهبود عملیات بانکی

کمتر از یک دهه قبل، هیچ کس تصور نمی‌کرد که می‌توان به جای دلار از بیت کوین استفاده کرد. اکنون دیگر مجبور نیستید جهت پرداخت قبوض خدماتی خود، در صف‌های طولانی منتظر بمانید.
 

تکنیک‌های یادگیری بهتر

کمی سرگرمی را به کلاس‌های درس خود وارد سازید. شما می‌توانید مهارتهای تدریس را بهبود بخشیده و روشهای علمی را برای انگیزه بخشیدن به دانش آموزان در یکدیگر ادغام کنید. ابزارهای نرم افزاری و الکترونیکی بسیاری جهت کمک به دانش آموزان در امر آموزش معرفی شده است. ساده‌ترین مثال ماشین حساب است که می‌تواند هر فردی را متحیر سازد. محاسبات متعدد و عملیات مختلف باینری را می‌توانید تنها با یک کلیک به دست می‌آورید.
 

امکان پذیر شدن غیر ممکن‌ها

علم و فناوری مدرن اکنون تقریباً همه چیز را ممکن ساخته است. اخیراً خطوط بریلی اختراع شده که با پالسهای الکترونیکی کار می‌کنند. پای مصنوعی، عصای هوشمند و هرچه تصور کنید اختراع شده است. افراد ناتوان و معلول قطعاً می‌توانند همراه با مردم عادی به موفقیت برسند.
 

هوش مصنوعی

مفهوم جدید هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد بوده و محبوبیت زیادی را به دست آورده است. دلیل این امر آن است که مردم دیگر مجبور نیستند فکر خود را زیاد به کار گیرند، چرا که امکان این کار برای یک سیستم هوش مصنوعی فراهم شده است.
قرن بیست و یکم شاهد انفجار انقلابی در فناوری بوده استقرن بیست و یکم شاهد انفجار انقلابی در فناوری بوده است. همه آنقدر به فناوری عادت کرده‌اند که حتی زندگی بدون تلفن هوشمند یا لپ تاپ را نمی‌توانند تصور کنند. از مواد غذایی خود گرفته تا تعلیم و تربیت، دیجیتالی شدن در هر زمینه‌ای ممکن شده است.

 
منبع: advergize
نسخه چاپی