مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون

افزایش تستوسترون در مردان با ۱۰ ماده غذایی خوشمزه و پر خاصیت

با گسترش روزافزون پژوهش‌ های علمی، حقایق بیشتری درباره افزایش سن و روش‌ های کاهش نشانه‌ ها و آثار آن آشکار می‌ شود.

سطح پایین هورمون تستوسترون در مردان، مسئله‌ ای است که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سطح پایین تستوسترون می‌ تواند باعث ناباروری و مشکلات دیگر شود. داروهای مختلفی برای افزایش تستوسترون در مردان وجود دارند؛ اما کسانی که میلی به مصرف دارو ندارند و به‌ دنبال روش‌ های طبیعی هستند، می‌ توانند با مصرف خوراکی‌ های گوناگون، تستوسترون از دست‌ رفته را بازیابی کنند.

در این مطلب خوراکی‌ هایی را به شما معرفی می‌ کنیم که باعث افزایش سطح تستوسترون می‌ شوند.
 
۱.ماهی تن
هرکسی از ماهی خوشش نمی‌ آید؛ اما اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، بدانید ماهی تن سطح تستوسترون را افزایش می‌ دهد.

ماهی تن دارای ویتامین D است که در تولید تستوسترون نقش دارد. فرقی نمی‌ کند ماهی تازه یا کنسرو آن را مصرف کنید؛ هر دو تأثیر یکسانی دارند.
 
۲.انگور
در چین، پژوهش‌ ها نشان داده‌ اند مصرف روزانه انگور قرمز باعث افزایش سطح تستوسترون و تقویت سلامت اسپرم می‌ شود.
 
۳.آناناس
در گذشته، برخی از ورزشکاران بدن‌ ساز (بدنسازی) پیش از هر وعده غذایی‌ شان تکه کوچکی آناناس می‌ خوردند. آناناس آنزیمی دارد به‌نام «بروملین» (bromelain) که به تولید تستوسترون کمک می‌ کند.
 
۴.سیر
شاید مصرف سیر تازه باعث شود اطرافیان‌ مان را فراری دهیم. اما خوشبختانه می‌ توانیم با مصرف مکمل‌ ها از مزیت‌ های سیر برای سلامتی بهره ببریم، بدون اینکه بوی آن باعث آزار دیگران شود. سیر به کنترل سطح کورتیزول کمک می‌ کند.

کورتیزول معمولا در میزان تولید با تستوسترون رقابت می‌ کند [یعنی هر چه میزان کورتیزول کاهش یابد، میزان تستوسترون افزایش می‌ یابد و برعکس].

بنابراین کنترل کورتیزول به افزایش سطح تستوسترون می‌ انجامد.
 
۵.زرده تخم‌ مرغ
در گذشته اسم زرده تخم مرغ به‌ دلیل میزان کلسترول آن بد در رفته بود؛ اما امروزه نظر کارشناسان تغییر کرده است. کارشناسان معتقدند کلسترول به اندازه‌ ای که در گذشته فکر می‌ کردند، زیان‌‌ آور نیست. ظاهرا کلسترول موجود در زرده تخم‌ مرغ، به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌ کند.
 
۶.روغن زیتون
روغن زیتون به تولید سلول‌ هایی به‌ نام لیدیگ یا یاخته‌ های بینابینی کمک می‌ کند. این سلول‌ ها در جذب کلسترول و تبدیل آن به تستوسترون مؤثرند.
 
۷.روغن نارگیل
روغن نارگیل در کنار مزیت‌ های بسیارش، در افزایش سطح تستوسترون حتی بهتر از روغن زیتون عمل می‌ کند.
 
۸.کلم
احتمالا می‌ دانید که در بدن زنان و مردان، هر دو نوع هورمون‌ های زنانه و مردانه وجود دارند. کلم دارای ترکیبی است به‌نام «ایندول‌ـ۳ـ‌کاربینول» که به دفع هورمون‌ های زنانه کمک می‌ کند. کاهش هورمون‌ های زنانه جا را برای هورمون‌ های مردانه از جمله تستوسترون باز می‌ کند.
 
۹.کرفس
شاید عجیب باشد، اما باید بدانید حتی بوی کرفس می‌ تواند در تولید تستوسترون در مردان مؤثر باشد! کرفس دارای «آندروس‌ تِنون» است که نوعی استروئید طبیعی است. در فهرست خوراکی‌ های افزاینده تستوسترون، کرفس احتمالا یکی از برترین‌ هاست.
 
۱۰.گوشت قرمز
خیلی از آقایان غذاهای حاوی گوشت قرمز (مثل همبرگر، استیک و کباب) را دوست دارند. این علاقه شاید واقعا ریشه علمی داشته باشد؛ چون گوشت قرمز حاوی کلسترول، چربی اشباع و زینک است و این مواد به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌ کنند.


منبع: سایت چطور
نسخه چاپی