راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

5 نکته مهم برای گشت و گذار نوروزی در اصفهان

بسیاری از گردشگران معتقدند که انتخاب اصفهان به عنوان مقصد سفر در ایام نوروز، دیوانگی محض است. اما نمی‌توان منکر این موضوع نیز شد که بسیاری از مسافران به خاطر مشغله‌ های کاری، تنها می‌توانند در این ایام سفر کنند.

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

از این رو نمی‌توان از آنها انتظار داشت که فقط به خاطر شلوغی و ازدحام جمعیت، این فرصت را نادیده بگیرند و به تماشای نصف جهان نروند.
 
هتل و اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید
اولین نکته‌ای که موجب می‌شود شما نتوانید از سفر خود لذت کافی را ببرید، پیدا نکردن اقامتگاهی مناسب است.
 
چرا که اگر شما نتوانید درست و به موقع استراحت کنید، طبیعتاً انرژی کافی برای بازدید از اماکن گردشگری را ندارید و در تمامی طول سفر کسل و بی حوصله خواهید بود.
 
پس بهتر است هر زمان که تصمیم به خرید بلیط هواپیما اصفهان یا بلیط قطار برای مسافرت به این شهر گرفتید، فکری هم به حال هتل خود بکنید و اقامتگاه مورد نظرتان را قبل از ورود به این شهر تاریخی رزرو نمایید.
 
برای این کار می‌توانید از مجموعه‌های رزرواسیون آنلاین هتل نظیر جا اینجاس استفاده نمایید و هتل مورد نظر خود را پس از مشاهده عکس‌های مربوط به آن، رزرو نمایید.
 
فراموش نکنید که در اغلب سامانه‌های رزرواسیون آنلاین، رزرو نوروزی هتل، بدون امکان کنسلی صورت می‌ پذیرد و هزینه هتل به شکل علی الحساب از مشتری دریافت می‌گردد.
 
بنابراین اگر از زمان سفر خود مطمئن هستید و امکان کنسل شدن آن را نمی‌دهید، حتماً هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود را به صورت اینترنتی و از قبل رزرو نمایید.
 
از اماکن گردشگری نزدیک به هم بازدید کنید
شما قبل از ورود به اصفهان، نقشه‌ ای از اماکن گردشگری موجود در این شهر را تهیه نمایید.
 
راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

این نقشه‌ ها را به طور معمول می‌توانید با یک جستجوی ساده در وب سایت‌ های گردشگری پیدا کنید و یا در اماکن توریستی شهر، از راهنمایان گردشگری دریافت نمایید.
 
حال وقت آن رسیده که تعصب نسبت به بازدید از یک مکان خاص را کنار بگذارید و بهترین برنامه ریزی را برای سفر خود داشته باشید.
 
توصیه ما این است که برای هر یک از روزهای سفر خود اماکن گردشگری نزدیک به هم را انتخاب نمایید تا بتوانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن از تمامی آنها بازدید کنید.
 
بدین ترتیب هم بیشترین استفاده را از زمان خود برده‌اید و هم پول زیادی را برای رفت و آمد در شهر هزینه نکرده‌اید.
 
به طور مثال اگر شما برای روز اول اقامت خود در اصفهان، خیابان چهارباغ را انتخاب نمایید به راحتی می‌توانید از کاخ چهل ستون، عمارت هشت بهشت و سی و سه پل در کمتر از چند ساعت بازدید نمایید.

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان
 
از ساعات اولیه بازدید استفاده نمایید
بهتر است در سفر تنبلی را کنار بگذارید و تا جای ممکن سحر خیز باشید.
 
فراموش نکنید که اگر ساعات بازدید از یک جاذبه گردشگری از 7 صبح آغاز و تا 8 شب ادامه دارد، قطعاً اگر ساعات اولیه صبح را برای بازدید از آن انتخاب نمایید با ازدحام جمعیت کمتری مواجه می‌گردید.

بنابراین اگر با تهیه یک بلیط اتوبوس یا قطار به اصفهان سفر کرده اید، شب را کامل استراحت کنید تا بتوانید به موقع خود را به یک گشت و گذار صبحگاهی در شهر دعوت کنید.

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان
 
فراموش نکنید که بهتر است بازدید از اماکن گردشگری مهم را به ساعات پایانی روز نسپارید تا بتوانید دید کاملی از بناهای تاریخی داشته باشید و عکس‌ های زیباتری را از سفر خود ثبت کنید.
 
دور هتل های خارج از شهر را خط بکشید
باید به شما بگوییم که اگر نمی‌خواهید در ترافیک‌های سنگین نوروزی گرفتار شوید باید دور هتل‌های خارج از شهر را خط بکشید.
 
رزرو هتل و اقامتگاه در مرکز شهر و نزدیک به اماکن گردشگری هر چند که ممکن است برای کمی گران‌ تر تمام شود اما این حسن را دارد که شما را از ترافیک نجات می‌ دهد.

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان
 
بنابراین اگر تمایلی به پرداخت هزینه‌های بالای حمل و نقل شهری و گیر افتادن در ترافیک ندارید، هرگز این نکته را نادیده نگیرید.
 
از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید
خط یک متروی اصفهان مدتی است که افتتاح شده و بسیاری از ایستگاه‌های آن فعال می‌باشد. این خط شمال اصفهان را به جنوب آن متصل می‌کند و در ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید چمران، تختی و … توقف دارد.
 
البته خط یک، تنها خط قطار شهری اصفهان نیست و ایستگاه‌های معدودی نیز در خط دو و سه متروی اصفهان افتتاح شده‌ اند.
 
این قابلیت به مسافران کمک می‌کند تا با استفاده از مترو، مسیرهای رفت و آمد خود را کوتاه‌تر کرده و در سریع‌ ترین زمان ممکن به مقصد دلخواه خود برسند.
 
در نهایت یادآور می‌شویم که اگر با خودروی شخصی خود به اصفهان سفر کرده‌اید بهتر است فکر رانندگی در شهر را از سر خود بیرون کنید و برای جابجایی و آمد و شد از وسایل حمل و نقل عمومی بهره بگیرید.
 
فراموش نکنید که شما به عنوان یک مسافر، شناخت کاملی از خیابان‌های اصفهان ندارید و با رانندگی کردن در این شهر تنها منجر به سنگین‌ تر شدن ترافیک می‌شوید.
 
در صورتی که اگر از تاکسی یا اتوبوس برای رفت و آمد خود استفاده کنید، بی دردسرتر و در مدت زمان کمتری به مقصد دلخواه خود می‌رسید.

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان
 
شایان ذکر است که اگر شما قصد دارید بدون دغدغه و با سفرهای هوایی به شهرهای ایران از جمله اصفهان مسافرت کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما اصفهان یک پرواز فوق‌ العاده داشته باشید، همچنین عده‌ ای هستند ترجیح می‌ دهند سفر زمینی  به اصفهان داشته باشند.


منبع: سایت ایران ناز
نسخه چاپی