رم شهری رویایی در ایتالیا

کاملترین راهنما برای سفر به رم ایتالیا

پایتخت رویایی کشور چکمه شکل ایتالیا، شهر رم شهری مملو از زیبایی است. اگر میخواهید سفری به خارج از کشور و علی الخصوص به رم پایتخت ایتالیا داشته باشید با ما در این بخش همراه باشید تا به معرفی مکانهای تاریخی و دیدنی آنجا پرداخته و تصاویر زیبایش را مرور کنیم.
 
همان‌طور که در شهر قدم می‌ زنید می‌توانید مکان‌های مشهور بسیاری را ازنظر بگذرانید.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد که گشت‌ و گذار بهتری در این شهر داشته باشید و حداکثر اماکنی را که وقتتان اجازه می‌دهد، ببینید.

رم شهری رویایی در ایتالیا

رم شهری است که بدون شک هر فردی را به فکر فرو می‌برد که چه‌ طور می‌شود این همه زیبایی در چنین مکان کوچکی جمع شود؛ از مکان‌های رمانتیک گرفته تا موزه و بناهای تاریخی. این شهر زیبا سنت و مدرنیته را به گونه‌ای شگفت‌ انگیز در کنار هم جای داده است.
 
مکان‌ هایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید
از جمله مکان‌هایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید موزه واتیکان و کلیسای مقدس پیتر است. حتی اگر علاقه چندانی به تماشای این دسته از بناها ندارید، بهتر است بازدید از این دو مکان را از دست ندهید؛ چراکه کارهای هنری فوق‌ العاده، مجسمه‌ های گردآوری‌ شده توسط افراد مختلف طی قرون متمادی و کلیسای کوچک و شگفت‌ انگیز سیستین (Sistine) را در خود جای داده‌اند.

کلیسای سیستین مکانی است که سقف آن توسط میکل آنژ (Michelangelo) معروف نقاشی شده است. در کلیسای مقدس پیتر مجسمه مشهور مریم مقدس (Pieta) که آن را هم میکل‌ آنژ ساخته است و مقبره پیتر مقدس را می‌توانید ببینید. حتی می‌توانید تا محل قبور پایین بروید و این مقبره را بهتر ببینید.
 
در بیرون از میدان پیتر مقدس، ستون هرمی شکل سنگی قرار دارد که در قرن یکم میلادی از مصر به رم آورده شده است و در نزدیکی سیرک نرو (Nero) جای گرفته است. ستون‌های زیبای اطراف این میدان هم بسیار دیدنی هستند؛ حتما وقتی هم برای دیدن این ستون‌ها و تماشای ۱۴۰ مجسمه‌ ی فرشته‌ ی زیبا و تحسین‌برانگیز آن بگذارید.
 
نوشیدن یک کاپوچینوی عالی در پیزا (Piazza) در ابتدای روز بسیار دلچسب و عالی خواهد بود. اگرچه کافه‌ها و رستوران‌هایی که در آنجا وجود دارند، اندکی گران هستند و شاید دلیل این گرانی چشم‌ انداز ۳ فواره باشکوه در میدان خیره‌کننده باروک (Baroque) باشد که لذت صرف غذا و نوشیدنی را چند برابر می‌کنند.

در قرن یکم میلادی این میدان باشکوه استادیومی برای مسابقه ورزشکاران و ارابه‌ها بوده است و پس از آن تبدیل به لوکیشن چند فیلم شده است. 
 
 
فیلم شیاطین و فرشتگان که براساس رمانی به همین نام از نویسنده مشهور آمریکایی، دن براون (Dan Brown) است و فیلم معظل بزرگ یا کچ ۲۲ (Catch-22) که اقتباسی از رمان جوزف هلر (Joseph Heller) با همین نام است در این مکان کلید خورده‌اند. همچنین بازیگر معروف، سوفیا لورن (Sophia Loren) در این مکان فیلم دیروز، امروز و فردا را بازی کرده است.
 
رم شهری رویایی در ایتالیا
 
معبد باشکوه پانتیون (Pantheon) بزرگترین بنای معماری رم است که بین سال‌های ۲۷ و ۲۵ قبل از میلاد مسیح توسط کنسول آگریپا (Agrippa) ساخته شده است. این معبد جزو شگفتی‌های معماری جهان است و یکی از بزرگترین گنبدهای جهان را دارا است.

مقبره هنرمند بزرگ، رافایل (Raphael)، در این معبد قرار دارد. پانتیون درحال حاضر به عنوان کلیسا فعالیت می‌کند و یکی از جاذبه‌های اصلی رم محسوب می‌شود.

رم شهری رویایی در ایتالیا

از جمله مکان‌هایی که حتما باید یک بازدید کوتاه از آن داشته باشید خرابه‌های کولوسئوم (Colosseum) است. این مکان در زمان امپراتوری رم، بزرگترین تماشاخانه بوده است.

تماشاخانه‌ ای که در آن گلادیاتورها با یکدیگر یا با حیوانات می‌جنگیدند و اشراف را سرگرم می‌کردند. برای رفتن به داخل آن باید هزینه‌ای بپردازید اما اگر مایل به این کار نیستید از بیرون هم می‌توانید آن را تماشا کنید.
 
رم شهری رویایی در ایتالیا

رود تیبر (Tiber river) از جمله دیدنی‌های دیگر در رم است که بازدید از آن را نباید از دست داد. این رود سومین رود طولانی در کشور ایتالیا است که قایق‌سواری در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

همچنین می‌توانید از روی پل پونت‌ سان‌ آنجلو (Ponte Sant’Angelo) چشم‌ اندازی بدیع از کلیسای مقدس پیتر را تماشا کنید.

این پل با مجسمه‌هایی از فرشته‌ها تزیین شده است و ساخت آن در سال ۱۳۴ میلادی توسط هادریان (Hadrian) که امپراتور رم بوده، به اتمام رسیده است.

علاوه بر این، پل تماشایی پونت آمبرتو (Ponte Umberto) هم بر روی تیبر ساخته شده است. تماشای طلوع و غروب خورشید بر روی این دو پل منحصر‌ به‌فرد بسیار لذت‌بخش است.
 
کدام چشم‌اندازها را حتما باید تماشا کنید
تپه کاپیتولین (Capitoline) یکی از ۷ تپه رم است که چشم‌اندازی باشکوه مشرف بر میدان فروم (Forum) دارد. فروم میدان اصلی رم باستان محسوب می‌شد.
 
رم شهری رویایی در ایتالیا

همچنین حتما تا بالای مجموعه موزه‌های ویتوریانو (Vittoriano) بروید؛ چرا که می‌توانید تصاویر پانارومایی از پیازا ونیز (Piazza Venezia) ببینید.

در پیازا ونیز مقبره سربازی مجهول‌ الهویت متعلق به جنگ جهانی وجود دارد؛ درواقع موزه‌ای از اتحاد مجدد ایتالیا محسوب می‌شود و یک کافه هم دارد.
 
در رم از کجا باید خرید کنید
بدون شک خرید در ایتالیا از بزرگترین سرگرمی‌ها محسوب می‌شود. بازار روز در میدان کمپو دی فایری (Campo de’ Fiori) در جنوب شهر پیزا همه روزه بر پا است که شما می‌توانید سبزیجات و میوه تازه و باکیفیتی از آنجا خریداری کنید.

در پیزا می‌توانید مجسمه‌ی عظیم جیودانا برونو (Giordano Bruno)، فیلسوف ایتالیایی، را ببینید که در سال ۱۸۸۹ توسط اتور فراری (Ettore Ferrari) در رم خلق شده است.

رم شهری رویایی در ایتالیا
 
مکان دیگری که برای خرید کردن به شما پیشنهاد می‌شود خیابان ویا دی جیوبوناری (Via dei Giubonnari) است که مغازه‌های لباس‌فروشی دیدنی بسیاری در آن وجود دارد. از آن بهتر خیابان ویا دل کورسو (Via del Corso) است که قطعا از گشتن در آن هیجان‌زده خواهید شد.
 
کدام خوراکی‌ فروشی را حتما باید تجربه کنید
جیولیتی (Giolitti) یک مغازه بستنی‌ فروشی معرکه واقع در خیابان ویا‌دل‌یفیسی ویکاریو (Via Uffici del Vicario) است که در سال ۱۹۰۰ تاسیس شده است.

این بستنی‌ فروشی محبوب‌ترین مکان برای صرف بستنی ایتالیایی موسوم به ژلاتو (gelato) است؛ پس حتما باید سری به آن زد.
 
مکان‌ های مناسب برای اقامت در رم
اگر با خانواده یا گروهی از دوستانتان سفر می‌کنید و تنها نیستید بهتر است به جای اقامت در هتل، آپارتمانی در رم اجاره کنید.

مثلا می‌توانید به همراه ۵ نفر دیگر آپارتمان لوکسی در نزدیکی شهر واتیکان با پرداخت ۱۸۰ یورو اجاره کنید؛ آپارتمانی با امکانات کم‌نظیر همچون باغ به همراه باربکیو و یک باشگاه خصوصی. درواقع هر نفر تنها ۳۰ یورو پرداخت خواهد کرد.
 
اگر هم اقامت در هتل و راحتی بیشتر به سبب وجود خدمتکاران و صبحانه آماده را ترجیح می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوئیت و هتل Grand Master را امتحان کنید.

این هتل در ساختمانی تاریخی در اطراف پله‌های اسپانیایی(Spanish  Steps) و فواره مشهور تروی (Trevi Fountain) واقع شده است.

قیمت اتاق‌های این هتل از ۱۲۰ یورو شروع می‌شود و امکاناتی نظیر وای فای رایگان، نوشیدنی و صبحانه رایگان را شامل می‌شوند.
 
اوضاع حمل‌ و نقل شهری در رم چگونه است
خدمات مترو و اتوبوس در رم آسان و به‌ صرفه است و باعث صرفه‌ جویی در وقت هم می‌شود. مترو در رم تنها شامل دو خط A و B می‌شود.

در نزدیکی برخی از اماکن دیدنی مثل کلوسیوم، فواره رم و پله‌های اسپانیایی هم ایستگاه مترو وجود دارد.
 
شما می‌توانید با پرداخت تنها ۱/۵ یورو بلیطی یک‌ سره تهیه کنید و با آن هرجا که می‌خواهید بروید. البته در وسایل حمل‌ و‌ نقل عمومی و به طور کلی مناطق شلوغ در رم مخصوصا حوالی ایستگاه قطار اصلی و در اتوبوس شماره ۶۴ باید مراقب کیف و سایل باارزش خود باشید.

اگرچه ایگنازیو مارینو (Ignazio Marino)، شهردار رم، این حرف را رد کرده و معتقد است رم جای بسیار امنی است.
 
 
منبع: سایت ایران ناز
نسخه چاپی