چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

چربی سوزهای گیاهی

برای کسانی که آرزو داشتند سریع لاغر شوند استفاده از داروهای لاغری در حکم یک معجزه بود که در مدت کوتاهی آن‌ها را به وزن مورد نظرشان می رساند. اما پس از مدتی مشخص شد که داروهای لاغری عوارض بسیار بدی بر روی بدن می گذارند. عوارضی که شاید هیچ گاه نتوان آن‌ها را جبران کرد.

حتی برخی از مطالعات نشان داد که در برخی از داروهای لاغری از مواد مخدر شیشه استفاده شده است تا به سرعت فرد را لاغر کند. این گونه داروها فرد را دچار اعتیاد کرده و مشکلات کبدی فراوانی را برای او ایجاد می کنند و گاهی اوقات نشان داده شده است که می توانند باعث سکته‌های مغزی یا قلبی شوند.

در مقابل این داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی وجود دارند که در کاهش وزن بسیار موثر هستند و می توانند فرد را به سرعت لاغر کنند و در عین حال عوارضی ندارند. در ادامه چند دمنوش گیاهی موثر در لاغری و طرز تهیه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

دارچین برای رژیم لاغری

دارچین یک طعم دهنده بسیار محبوب است و خواص زیادی دارد. از جمله خواص مهم دارچین این است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین دارچین، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. این اثرات دارچین باعث می‌شود که در کاهش وزن موثر واقع شود. (1)
 
طرز تهیه دمنوش دارچین برای کاهش وزن و لاغری
برای کاهش وزن و لاغر شدن می توانید پودر چوب دارچین را به چای یا قهوه خود اضافه کنید. نصف قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان آب بریزید و حدود 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا بجوشد. صبح‌ها آن را مصرف کنید تا پس از مدتی تاثیر معجزه آسای آن را در کاهش وزن مشاهده نمایید. (1)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

زنجبیل برای رژیم لاغری

زنجبیل در میزان سوخت و ساز بدن اثر گذار است و به سوزاندن کالری کمک می کند. سطح گلوکز خون را تنظیم می کند و از چاقی در ناحیه شکم جلوگیری می نماید. زنجبیل می تواند هضم غذا را آسان‌تر کند و چربی‌های بدن را بسوزاند. (1)
 
طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری
چای زنجبیل یک جایگزین بسیار خوب برای چای معمولی است به این خاطر که چربی سوز بسیار خوبی است و به کاهش وزن کمک می کند. کمی زنجبیل را در یک فنجان آب، رنده کنید و اجازه دهید در حد 2 دقیقه بجوشد. می‌توانید یک چای کیسه‌ای نیز به آن اضافه و میل کنید. این دمنوش برای کاهش وزن بسیار عالی است. (1و2)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

نعنا برای رژیم لاغری

نعنا گیاهی است که به سم زدایی بدن و کاهش وزن کمک می کند. نعنا بر روی عملکرد سیستم گوارشی بدن اثر خوبی دارد و خوش عطر بودن آن نیز باعث می‌شود که افراد میل بیشتری به مصرف آن داشته باشند. (1)
 
طرز تهیه دمنوش نعنا برای کاهش وزن و لاغری
یک قاشق چای خوری برگ نعنای خشک را درون یک فنجان آب جوش بریزید و چند قطره آب لیموترش نیز به آن اضافه کنید و با معده خالی بنوشید. اگر از برگ‌های تازه نعنا استفاده می کنید حدود 8 تا 10 عدد برگ نعنا برای این دمنوش کافی است. (1و2)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

رازیانه برای رژیم لاغری

رازیانه، هضم غذا را بهبود می بخشد و متابولیسم بدن را تحریک می کند. رازیانه در داروها نیز استفاده می‌شود و خواص زیادی دارد. دانه‌های رازیانه سرشار از فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند و به همین دلیل در تصفیه خون و کاهش وزن اثر بسزایی دارند. (1)
 
طرز تهیه دمنوش رازیانه برای کاهش وزن و لاغری
دو قاشق مربا خوری تخم رازیانه را از یک شب قبل در یک فنجان آب خیس کنید و صبح روز بعد آن را میل نمایید تا اثرات آن را در کاهش وزن خود مشاهده کنید. (1و2)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

جعفری برای رژیم لاغری

جعفری سرشار از مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی است، همچنین در سم زدایی و کاهش وزن بدن موثر است. (1)
 
طرز تهیه دمنوش جعفری برای کاهش وزن و لاغری
یک قاشق مربا خوری جعفری را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس نصفه لیمو را در آن بریزید و صبر کنید تا به مدت 5 دقیقه بجوشد. از این دمنوش می توانید به صورت روزانه دو لیوان استفاده کنید. همچنین می‌توانید دمنوش جعفری را با وعده‌های غذایی میل نمایید و یا آن را با آب کرفس و آب هویج ترکیب کنید. (3)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

گل قاصدک برای رژیم لاغری

گل قاصدک سرشار از مواد مغذی و حاوی بتاکاروتن است که می تواند از کبد در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. علاوه بر این، گل قاصدک حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین K1، مواد معدنی و فیبر غذایی است. (1)
 
طرز تهیه دمنوش گل قاصدک برای کاهش وزن و لاغری
یک قاشق چای خوری برگ‌های خشک گل قاصدک را در یک فنجان آب جوش به مدت 2 الی 3 دقیقه بجوشانید. این دمنوش را شب‌ها قبل از شام میل کنید. (1و3)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

گزنه برای رژیم لاغری

گزنه فواید بسیاری برای بدن دارد. گزنه حاوی چندین ماده مغذی است که به کاهش قند خون کمک می کند و به همین دلیل برای کاهش وزن نیز موثر است. (4)
 
طرز تهیه دمنوش گزنه برای کاهش وزن و لاغری
یک قاشق چای خوری برگ گزنه خشک را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید تا کمی بجوشد. به مدت 5 الی 8 دقیقه صبر کنید تا بجوشد و سپس آن را از روی شعله گاز بردارید. شما می توانید این دمنوش را قبل از غذا میل کنید و به مرور زمان شاهد کاهش وزن خود باشید. (1و4)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

تخم کتان برای لاغری

تخم کتان سرشار از فیبر و امگا 3 است. تحقیقات نشان داده است این دانه علاوه بر خواص بسیار زیادی که دارد، برای کاهش وزن و لاغری نیز بسیار مفید است. (5)
 
طرز تهیه دمنوش تخم کتان برای کاهش وزن و لاغری
 برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق چای خوری تخم کتان آسیاب شده را با چند قطره لیمو و کمی آب بجوشانید. این دمنوش گیاهی را یک بار در روز مصرف کنید. (5)

چربی سوزهای گیاهی، کدام دمنوش‌ها به رژیم لاغری شما کمک می کنند؟

نتیجه گیری
با وجود اینکه بیشتر افراد برای کاهش وزن به گیاهان دارویی روی آورده اند تا از عوارض جانبی داروهای شیمیایی راحت شوند، اما با این حال توصیه می‌شود قبل از مصرف هر یک از موارد ذکر شده به میزان زیاد، حتما با پزشک مشورت شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که افراط در مصرف هر ماده‌ای برای بدن مشکل ساز خواهد بود. با مصرف این دمنوش‌های گیاهی می توانید وزن خود را تا حد زیادی کاهش دهید.


پی نوشتها
1-www.balconygardenweb.com
2-www.mamasezz.com
3-www.everydayhealth.com
4-www.rebootwithjoe.com
5-www.healthline.com
نسخه چاپی