با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

معرفی جاذبه های بی نظیر ایسلند

جمهوری ایسلند شمالی­‌ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است.

واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.
 
کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است.

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود و حتی در سال از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در میان کشورهای جهان به‌دست آورد.

ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.

در سال ۲۰۰۸ نظام بانک‌داری کشور با دشواری عظیمی روبه‌رو شد و این امر به ناآرامی سیاسی انجامید و آثار این بحران هنوز به طور کامل رفع نشده‌است. با این وجود بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.

مساحت ایسلند ۱۰۳٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است.

زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است.
 
منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است.

شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید.

هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور ویزا ایسلند را انجام می‌دهد. کشور ایسلند عضو اتحاد شینگن می‌باشد.

این کشور به دلیل طبیعت زیبایی که دارد هموراه مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.{1}
 
۱- مشاهده نهنگ، ریکیاویک
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

مهم نیست که در چه زمانی شما قصد سفر کردید، تماشای نهنگ ها در تمام طول سال میسر است، گرچه تابستان محبوب ترین زمان برای دیدن این غول های مهربان است. در طول ماه های گرمتر، گردش ها در روز و شب، حتی تماشای نهنگ ها در روشنایی نیمه شب، اجرا می شود. مجریان تور می گویند با توجه به زمان سال، احتمال ۸۰-۹۵٪ این موجودات باشکوه وجود دارد.

از همه مهمتر، محل اجرای آن  در اغلب موارد درست در نزدیکی قایق ها اتفاق می افتد، بنابراین شما به راحتی می توانید روی یک صندلی از دیدن یکی الهام بخش ترین مناظردر طبیعت لذت ببرید. دیگر تورهای اقیانوس نیز در دسترس هستند، مانند تماشای پرندگان و بازدید از جزیره.
 
۲-  دریاچه آبی گرینداویک | Grindavík
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

فقط ۴۰ دقیقه از ریکیاویک رانندگی می کنید. این بیشترین شباهت را به چشمه آب گرم دارد و در بالای لیست انتخاب های بازدید کنندگان است.

در اینجا، حمام طبیعی را در آب رنگ پریده در سایه یک نیروگاه خواهید یافت. کل صنعت مارماهی به رنگ آبی در اطراف این جاذبه رشد کرده است، زیرا اولین بار در سال ۱۹۷۶ مردم محلی آن را تجربه کردند.

آب از چشمه های آب زیرزمینی به ۳۷-۳۹ درجه سانتیگراد می رسد و گفته می شود که برای سلامتی و پوست بسیار مفید است.

ایسلندی ها در مورد هر چیزی سخت کوشش می کنند، این مورد را نیز از دست ندهید که به غیر از حمام کردن در یک محیط منحصر به فرد، یک فروشگاه محصولات مراقبت از پوست، مجموعه ای از درمان ها با آبگرم و مکان هایی برای خوردن و نوشیدن وجود دارد. بدون دیدن این جاذبه به ایسلند سفر نکنید.
 
۳- چشمه های آب گرم دیدنی
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

یک رانندگی آسان ۵۰ دقیقه ای از ریکیاویک، چشمهStrokkur  (که بعدها به همه چشمه ها گفته می شد) محبوب ترین چشمه به حالت فواره در کشور و مشهور در سراسر جهان است.

این چشمه آب گرم بسیار فعال درمنطقه جنوب غربی ایسلند در کنار رودخانه Hvíta واقع شده است و یک توقف دوست داشتنی و دلخواه در کنار آنچه که به عنوان دایره طلایی شناخته می شود، است.

چاله های جوش گلی و حدود ۱۰۰ چشمه آب گرم کوچک دیگر در حال حاضر در حال بررسی هستند. هر چند دقیقه استراکر ، ۳۰ ​​متر آب را به هوا پرتاب می کند.

از مرکز Geysir  تازه تاسیس شده که برای دریافت اطلاعات بصورت نمایشگاه ها و سخنرانی های آموزنده در طول سال است ، دیدن کنید.

یک تجربه قابل توجه این است که حفره  Geysir  یا نان “چشمه آب گرم”، نان گندمی که در زیر زمین و در ۲۴ ساعت پخته می شود.

بازدیدکنندگان همچنین می توانند در جوشاندن تخم مرغ در چشمه آب گرم و یا پختن نان به سرآشپز کمک کنند.
 
۴- روشنایی شمالی آرورا بوریلیس | Aurora Borealis
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

چراغ های شمالی یا Aurora Borealis یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایسلند است. Auroras به باد خورشیدی، جریان یونهای تابشی از خورشید مرتبط است. این ذرات در میدان مغناطیسی زمین نفوذ کرده و با مولکولهای جو برخورد می کنند و موجب انفجار انرژی می شوند که به عنوان حلقه های بزرگ در اطراف قطب ها ظاهر می شود.

این نمایش نور طبیعی دیدنی و جذاب در مکان های دور افتاده بسیار جذاب است و در زمان افزایش فعالیت خورشید فوق العاده دیدنی است.

البته هیچ تضمینی برای دیدن چراغ ها وجود ندارد. شرایط جو و آب و هوا باید همکاری کنند، و آسمان ها باید یک صاف باشد.

با آنچه که گفته شد، اگر شما خوش شانس باشید، چراغ های شمالی را می توانید در اکثر نقاط و در سراسر ایسلند از حدود اواخر سپتامبر تا آغاز ماه آوریل مشاهده کنید .
 
۵- لاندمنالاوگار | Landmannalaugar
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

در جنوب ایسلند، ۱۸۰ کیلومتر از ریکیاویک، پارک ملی Landmannalaugar، یکی از محبوب ترین مقصد گردشگری ایسلند است.

ویژگی های اصلی این چشم انداز عرفانی، کوه های ریوولیت چند منظوره، آتشفشان Hekla و میدان های گدازه ای گسترده است.

پیاده روی و اسب سواری فعالیت های محبوب در اینجا است، و گردشها  از چند ساعت تا چند روز متغیر است. شما می توانید از ژوئن تا اواخر سپتامبر بازدید کنید، بعد از آن جاده بسته می شود.

یک کلبه کوه (Landmannalaugar Hut) با امکانات اساسی ۷۵ نفره. طبیعت خام، مناظر ناهموار و دیدگاه های بسیار دیدنی را منتظر باشید.
 
۶- آتشفشان میلیفل | Maelifell و پارک یخچال میردالسجوکول | Myrdalsjökull
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

در جنوب Landmannalaugar ، پارک Glacier Myrdalsjökull قرار دارد که از لحاظ ایمنی تنها در طول تابستان قابل بازدید است.

مقدار زیادی از باران منطقه را خیس می کند ، به ویژه در زمستان، زمانی که جاده ها می توانند به شدت آسیب باشند . آتشفشان مئلیفل، جواهر بی نظیر در تاج این چشم انداز وحشی و ناهموار یخبندان است.

شکل مخروطی کامل Maelifell را شبیه یک آتشفشان کلاسیک کرده است، اما در طول فصل گرم، یک پوشش سبز شاداب از خزه به آن ظاهر سوررئال و دنیایی دیگرمی دهد.

پارک پر از آتشفشان ها، چشمه های آب گرم، و دیگر بخش های قابل توجه است. به سمت غرب Myrdalsjökull یک یخچال طبیعی کوچکتر، Eyjafjallajökull (جزیره کوه یخی) است. یک راه محبوب و هیجان انگیز برای کشف بوسیله اتومبیل برفی است.
 
۷- غار یخ اسکافتافل | Skaftafell  ، پارک ملی واتانجاکول | Vatnajökull
با کشور ایسلند و جاذبه های بی نظیرش آشنا شوید

در جنوب کشور، پارک ملی واتناجوکول، سرزمین یخچالهای طبیعی و غارهای یخی باشکوه است که ماجراجویان را از سراسر جهان جذب می کند.

پارک ملی بزرگ (یکی از سه جزیره در ایسلند) به چهار بخش تقسیم شده و شامل یخچال Vatnajökull و محیط اطراف آن است.

شما تعدادی از مراکز بازدید کننده را پیدا خواهید کرد، افرادی که در غار یخ اسکاتفل وHöfn  در تمام طول سال باز هستند، در حالی که Skriðuklaustur و Jökulsárgljúfur در زمستان بسته می شوند.

بهترین زمان برای دیدن غار یخ اسکاتفل در طول زمستان است پس از باران های سنگین، لایه ی بالای یخچال را می شوید و تمیز می کند.

اگر در زمان مناسب دیده شود، غار در نور آبی دیدنی شستشو شده است. بازدید کنندگان گروهی از تمام مناطق می توانند در خارج از فصل دیدن کنند.{2}

پی نوشت ها:
1.www.irannaz.com
2.www.eligasht.com
نسخه چاپی