راجع به سلولیت چه میدانید؟

دلایل و علل ایجاد سلولیت

دلایل بسیاری برای سلولیت وجود دارد، مثل عوامل هورمونی، ژنتیک و سن. همچنین باید مراقب غذاهایی باشید که موجب سلولیت می شوند. اگرچه درمان های متعددی برای سلولیت وجود دارند، اما اثرها عمدتاً موقتی هستند.

سلولیت نیز به عنوان پوست پرتقال، آسیب تگرگی، پوست پنیر کوتاژ و عارضه تشک معروف است. اگر چه این می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار دهد، اما در زنان بیشتر رخ می دهد، به دلیل توزیع متفاوت ماهیچه، چربی و بافت ارتباطی.

علت سلولیت به وضوح مشخص نیست، اما این شرایط پوستی به عنوان نتیجه برهمکنش میان بافت پیوندی رخ می دهد که زیر سطح پوست و لایه چربی که در زیر آن قرار دارد، باقی می ماند. سبک زندگی ناسالم، به خصوص مواد غذایی، تاثیر بزرگی بر توسعه سلولیت دارد.2
 
علل و دلایل سلولیت را در کل به چند بخش تقسیم می کنیم که شامل
حجم چربی های موجود در زیر پوست:هر چه میزان چربی های زیر پوستتان بیشتر باشد احتمال تشکیل و زیاد شدن سلولیت نیز بالا می رود.

داشتن تغذیه ی نامناسب

مصرف دخانیات

اختلالات هورمونی مثل بالا بودن میزان استروژن

دی هیدراته شدن پوست

ضخامت و رنگ پوست

داشتن رژیم های نامناسب و مصرف مواد غذایی که در ادامه خواهیم گفت

متابولیسم ضعیف

مصرف برخی از داروها مثل قرص های لاغری، ادرار آور، قرص های خواب آور، قرص های ضدبارداری و غیره

نداشتن فعالیت جسمی مناسب2

برخی از مواد غذایی که باید در رژیم خود داشته باشید عبارتند از: پروتئین های کامل یا پروتئین کومبو: می توانید آنها را از منابعی مانند قزل آلا، صدف، گردوی آمریکایی، تخم مرغ و بادام دریافت کنید.

کربوهیدرات ها با مواد مغذی بالا: مانند نخود، سیب زمینی شیرین، هویج و عدس. اسید های چرب امگا ۳ که می توان آنها را در ماهی هی آب سرد مانند ماهی آزاد و ماهی تن دریافت کرد. البته رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند سلولیت را از بین ببرد، زمانی رژیم عذایی مؤثر خواهد بود که شما نیز تمرینات ضد سلولیتی را انجام دهید.3
 

۳ ماده‌ی معدنی برای کاهش و ازبین بردن سلولیت

هر زنی دوست دارد بداند که چگونه می‌تواند در نبرد علیه سلولیت پیروز شود. طبق تحقیقات «بیش از ۹۰ درصد از خانم ها در طول زندگی‌شان به یک نوع سلولیت دچار می‌شوند.»

کرم‌ها و داروهای زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند قادرند شما را از شر ظاهر ناخوشایند سلولیت‌ها خلاص کنند اما فقط تعداد کمی از آنها به ادعاهایشان عمل می‌کنند. اما اگر بخش زیادی از معالجه بجای بیرون بدن درواقع از داخل بدن آغاز شود، چطور؟

اکثر کارشناسان بر این باورند که ظاهر سلولیت‌ها به علت مشکلات/ عدم تعادل بافت همبند و چربی در بدن شخص است اما نظریه‌های زیادی در مورد علت به وجود آمدن این عدم تعادل وجود دارد. بنظر می‌رسد که هورمون ها، رژیم غذایی، سبک زندگی و ژنتیک همگی در این مسئله نقش دارند اما قطعی نیستند.

مواد معدنی که ممکن است به از بین بردن سلولیت کمک کنند.
 
فسفر
فسفر می‌تواند به کاهش سلولیت کمک کند، چون به التیام و ترمیم بافت‌ها و سلول‌ها کمک می‌کند؛ همچنین به بدن کمک می‌کند که کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را بسوزاند، از آنها استفاده کند و از این طریق انرژی‌اش را افزایش دهد. منابع غذایی فسفر عبارتند از سالمون، گوشت گاو، آجیل و دانه‌های کدو تنبل.
 
سلنیوم
سلنیوم به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند و شادابی پوست را نیز افزایش می‌دهد. این ماده، غده‌ی تیروئید را نیز تحریک کرده و بنابراین متابولیسم را افزایش می‌دهد.

مرغ، گوشت گاو، غذاهای دریایی، آجیل برزیلی و نان غلات کامل، منابع خوبی از سلنیوم هستند.
 
روی
روی مانند فسفر برای بازسازی بافت‌ها و سلول‌ها ضروری است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. آن متابولیسم را نیز افزایش می‌دهد و به تنظیم قند خون که باعث چربی‌سوزی بهتر می‌شود، کمک می‌کند.

مشخص شده است که کمبود زینک مانع تشکیل کلاژن می‌شود؛ کلاژن برای پوست سالم ضروری است. زینک در غذاهای دریایی، اسفناج، جوانه‌ی گندم، گوشت بره، گوشت گاو، دانه‌های کدو و بادام هندی وجود دارد.

مهم است به یاد داشته باشید که این مواد معدنی فقط بخشی از یک برنامه‌ی غذایی موثر ضدسلولیت هستند.

اگر واقعا می‌خواهید از شر سلولیت خلاص شوید، باید به ۳ اصل اساسی پایبند باشید – یک رژیم سم‌زدایی سالم، سبک زندگی که قرارگیری شما در معرض سموم را محدود می‌کند و تمرینات ورزشی مناسب برای کاهش سلولیت.1

پینوشتها
1.www.rastineh.com
2.www.namnak.com
3.www.kermany.com
نسخه چاپی