جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

 جاذبه های گردشگری کره جنوبی

 
1- مقبره خانوادگی سلسله چوسان
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

مقبره خانوادگی چوسان یکی از مهم ترین بناهای تاریخی حفاظت شده  در کره جنوبی است که قدمتش به 500 سال پیش می‌رسد.

در این مکان پادشاه و ملکه موسس سلسله چوسان دفن شده اند که در سریال تاریخی افسانه جومونگ نیز به این موضوع اشاره شد.

طبیعت سرسبز اطراف مقبره که در نزدیکی شهر سئول قرار گرفته، فرصت مناسبی برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم می کند تا علاوه بر بازدید از جاذبه تاریخی از طبیعت بکر آن هم استفاده کنند. 

به دلیل وجود 40 مقبره پادشاهان و اشراف زادگان چوسان قدیم در اطراف سئول، مردم کره جنوبی عقیده دارند که روح پادشاهان گذشته نگهدارنده سئول است.
 
2- جزیره ججو
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

جزیره ججو جزیره‌ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است. در گذشته از این جزیره برای تبعید مجرمان و خیانتکاران استفاده می کردند چراکه این ناحیه فاصله به نسبت زیادی با کره یا چوسان داشت و دسترسی به جزیره صرفا از طریق قایق امکان پذیر بود؛ اما امروزه دیگر از آن جزیره دور افتاده خبری نیست و ججو به یک جزیره تفریحی فوق العاده زیبا برای گردشگران خارجی و مردم کره جنوبی تبدل شده است.

جزیره ججو با داشتن پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و گیاهان بومی و حیات جانوری خاص خود در سال 2007 به عنوان میراث طبیعی در یونسکو ثبت شد و این آغازی برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی درراستای توسعه گردشگری جزیره ججوی کره جنوبی بود.

از مهم ترین مکان های دیدنی جزیره ججو کوه هالاسان (Hallasan National Park)، صخره پدربزرگ، غار مانسانگل، مدرسه غواصی ججو، زنان غواص و ماهیگیر، آتشفشان ججو، فانوس دریایی هستند. این جزیره بهترین گزینه برای طبیعت گردی و یا سفر ماه عسل در تورهای کره جنوبی است.
 
3- کلیسای یودو فول گاسپل
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

شاید جالب باشد که بدانید بزرگ ترین کلیسای جهان با گنجایش بیش از یک میلیون نفر در کشور کره جنوبی قرار دارد.

کلیسای جامع یو دو گاسپل کره با بیش از صد نفر کارمند و کشیش، مترجم به 16 زبان مختلف دنیا و دوازده گروه کُر جزو بزرگترین و مجهزترین کلیساهای جهان است و ساختار شکنی جالبی در معماری کلیسا و کاربرد آن ایجاد کرده است.

به جز این کلیسا یکی دیگر از مشهورترین کلیساهای مسیحی در کره جنوبی که بسیاری از سریال های کره ای در آن فیلم برداری انجام شده است کلیسای جامع میئونگدانگ است.
 
4- قصر گیونگ بوک گانگ
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

قصر گیونگ بوک گانگ یا قصر شمالی؛ یکی از پنج قصر بزرگ و زیبای باقی مانده از سلسله چوسان در کره جنوبی است که خود از چند بخش تشکیل شده است.

در کنار قصر شمالی دو قصر شرقی چانگ دئوک گانگ Changdeokgung و قصرغربی گئونگ جی گانگ Gyeongheegung قرار دارد.

ترجمه نام قصر کوم بوک گانگ به انگلیسی به معنای قصری درخشان شادی است. این کاخ که در سال 1395 توسط شاه «تائه ئو» (Taejo) ساخته شد در سال 1592-1598 توسط حمله نیروهای ژاپنی به آتش کشیده شد؛ البته حدود 7700 اتاق این قصر در زمان پادشاهی گوجونگ بازسازی شد.{1}
 
5. قله طلوع
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

این دهانه‌ی آتش‌فشانی باشکوه، ۵۰۰۰ سال پیش به دلیل فوران هیدرو ولکانیک در جزیره ججو شکل گرفت.

بر اساس سایت میراث فرهنگی یونسکو، این قله به دلایل مختلفی از جمله گونه‌های متعددی از گیاهان کمیاب شهرت دارد، ولی بیشتر به خاطر چشم‌انداز شگفت‌ انگیز آن در زمان طلوع خورشید شناخته‌شده است و به همین دلیل آن را قله‌ی طلوع (Seongsan Ilchulbong) می‌نامند.

بالا رفتن از لبه‌ی شمال غربی (جایی که شیب صخره کمتر است) تا ارتفاع ۱۸۰ متری (مرتفع‌ترین نقطه‌ی قله)، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
 
6. ساحل گوچی
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

این ساحل کرمی رنگ در چهار کیلومتری جنوب غربی «آنمیون اوپ» (Anmyeon-eup) واقع شده و محلی ایده‌آل برای تماشای انعکاس خورشید در اقیانوس از میان دو صخره‌ی بزرگ به نام‌های صخره‌ی مادربزرگ و صخره‌ی پدربزرگ است.

افسانه‌ای وجود دارد که طبق آن همسر یک فرمانده نظامی در زمان سلسله شیلا، هنگامی‌که پس از انتظار برای شوهرش می‌میرد به صخره مادربزرگ (Granny Rock) تبدیل می‌شود.
 
7.روستای دارنگی
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

دارنگی، روستای کوچک محافظت‌شده‌ای واقع در جنوبی‌ترین منطقه «نامهه‌گان غربی» (west Namhae-gun) است.

این روستا دارای مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا از کشتزارهای بی‌شماری است که به صورت پله‌ای در شیب کوه مشرف به دریا قرار دارند.{2}
 
8.بوسان
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

آیا می‌دانستید که می‌توان در کره‌ی جنوبی کنار ساحل دریا رفت؟ بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ی جنوبی است و مناطق ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه‌های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می‌زند.

به هنگام سفر به شهر بوسان، حتماً از معبد بئومئوسا و دهکده‌ی گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید.

گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاست و ورژن کره‌ ای منطقه‌ی سانتورینی در یونان به شمار می‌آید.

عاشقان غذاهای دریایی باید حتماً به بازار جاگالچی (Jagalchi)، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند.

بخشی از این بازار به روی مصرف‌کنندگان باز است و رستوران‌ های فراوانی در آن وجود دارد که خریدهای شما را برایتان می‌پزند.

درنتیجه شما می‌توانید ماهی‌های خریداری‌شده‌ی خود را در همان بازار میل کنید.
 
9.برج سئول
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

هرکسی که از سئول دیدن می‌کند، باید بالای برج سئول برود و این شهر را از نمایی ۳۶۰ درجه ببیند.

برج سئول تقریباً بر روی کوهی بنا شده و همراه با بلندی خود برج، به شما امکان ایستادن در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و شهر را می‌دهد.

اما بد نیست کمی هم در منطقه‌ی کوهستانی اطراف برج گشت‌ و گذار کنید.

برج سئول در نزدیکی قله‌ی کوه نامسان (Namsan) و محوطه‌ی پارک نامسان قرار دارد.

در این پارک مسیرهای کوه‌پیمایی فراوانی به چشم می‌خورد که همگی آن‌ها چند دقیقه تا مرکز تجاری شهر سئول فاصله دارند.

در سئول یک تله‌کابین وجود دارد که شما را از شهر به محوطه‌ی زیر برج می‌برد. شما می‌توانید از اینجا به کوهنوردی در اطراف بپردازید.

پس از بالا رفتن از کوه و سوار شدن بر تله‌کابین، بخشی از زمان خود را به دیدار از دهکده‌ی نامسان هانوک (Namsan Hanok) اختصاص دهید.

این دهکده شامل ۵ هانوک یا خانه‌ی قدیمی و سنتی کره‌ای می‌شود که مورد مرمت قرار گرفته‌اند.
 
10.پارک ملی سئوراکسان
جاهای دیدنی کشور کره جنوبی

این شگفتی طبیعی اسرارآمیز نیز به‌مانند پارک ملی یوسمیته (Yosemite) دارای کوه‌ها، دریاچه‌ها، آبشارها، نهرها و کیلومترها مسیر کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است و به شما اجازه‌ی کاوش در اطراف خود را می‌دهد.

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱,۵۰۰ گونه‌ی جانوری و بیش از هزار گونه‌ی متفاوت گیاهی وجود دارد.

درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجود دارد. یکی از این معابد به «معبد یک‌صد حوضچه» معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه‌های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می‌شوند.

وقتی‌که از پیاده‌روی خسته شدید، یک تله‌ کابین وجود دارد که شما را به بالای کوه سئوراکسان با منظره‌ای خارق‌العاده از کوه‌ها و دره‌ ها می‌برد.

پارک ملی سئوراکسان با اتوبوس ۴ ساعت و با خودروی شخصی ۳ ساعت تا سئول فاصله دارد.{3}

پی نوشت:
1.www.findatour.com
2.www.kojaro.com
3.www.eavar.com
نسخه چاپی