تورهای دانشجویی با استفاده از واقعیت مجازی
تصویر: عینک‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد بدون نیاز به مسافرت به پردیس‌های دانشگاه‌ها بروند. Person County Schools, CC BY-ND
 
وقتی برای اولین بار با یک برنامه تلفنی به عنوان جایگزینی برای تور پردیس کالج دانشگاه مواجه شدم، راهی بود که دانش آموزان روستایی و کسانی که ثروتمند نبودند را قادر می‌ساخت بدون نیاز به سفر برای رفتن به دانشگاه‌ها، به پردیس‌ها مراجعه کنند. من به عنوان مدیر امور خارجه یک ابتکار بودجه فدرال که به جوانان کمک می‌کند تا برای دانشگاه آماده شوند، فهمیدم واقعیت مجازی راهی برای بردن دانشجویان به دانشکده‌ها در سراسر ایالت است حتی اگر آنها وقت و هزینه لازم برای انجام یک تور گردی معمولی به صورت حضوری را نداشته باشند.
 
از آن جا که همه گیری COVID-19 کالج‌ها و دانشگاه‌ها را مجبور به تعطیلی کرده است، بازدیدهای مجازی مانند آنهایی که از طریق برنامه انجام می‌شوند - معروف به GEAR UP VR برای کارولینای شمالی و Get2CollegeMS   - نقش مهم‌تری را بر عهده گرفته‌اند، و نه فقط نقشی برای دانشجویانی که فاقد وسایل مراجعه حضوری به دانشکده هستند.
 
در حالی که بسیاری از کالج‌های منفرد ممکن است تورهای مجازی داشته باشند، برنامه GEAR UP VR برای کارولینای شمالی – بنا بر بهترین اطلاع من - اولین و تنها برنامه ای است که تورهای دانشکده‌ها را به صورت سیستماتیک و در سراسر کشور ارائه می‌دهد. این بدان معناست که از طریق این برنامه ، دانشجویان می‌توانند یک تور گردی واقعیت مجازی را در هر یک از 16 مدرسه موجود در سیستم دانشگاه کارولینای شمالی انجام دهند. کالج‌های جامعه نیز در حال اضافه شدن هستند.
 
این برنامه در سال 2017 به عنوان یک پروژه GEAR UP NC با همکاری دانشگاه کارولینای شمالی در آزمایشگاه فناوری‌های نوظهور چاپل هیل با بودجه وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده تهیه شده است. من در حال گسترش یک برنامه مشابه با نام Get2CollegeMS هستم تا همه دانشگاه‌های عمومی و کالج‌های جامعه در می سی سی پی را شامل شود. این برنامه به دانش آموزان آینده نگر راهی برای کشف و مقایسه پردیس‌ها برای اطمینان از این که کالج انتخابی یک "تطبیق" آکادمیک خوب و یک "مناسب بودن" خوب از نظر محیط و مکان است می‌دهد. من این کار را با بودجه GEAR UP فدرال انجام می‌دهم که به معنای افزایش دسترسی به کالج برای دانشجویان کم درآمد و کسانی است که به عنوان اولین نفر در خانواده خود در کالج حضور می‌یابند. طرح‌هایی وجود دارد که به زودی تورهایی را برای همه دانشگاه‌های دولتی و کالج‌های جامعه در یک برنامه مشابه - با نام Get2CollegeMS   - در می سی سی پی اضافه کنید.
 
یک برنامه ممکن است هرگز جایگزین چهره دوستانه نشود، اما می‌تواند جایگزینی برای بازدید از دانشگاه باشد و به دانشجویان و خانواده‌ها کمک کند کالجی را انتخاب کنند که به عقیده آنها بهترین راه حل برای آنها است، به خصوص در زمانی مانند اکنون که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.
 
من برنامه را در می سی سی پی با بودجه فدرال GEAR UP گسترش می‌دهم تا دسترسی دانشجویی را برای دانشجویان کم درآمد و کسانی که در خانواده‌شان اولین نفر هستند که در دانشگاه شرکت می‌کنند، افزایش دهد.
 
تاکنون دانش آموزان مطابق تحقیقاتی که من قصد دارم در آینده منتشر کنم، اعلام کرده‌اند که بازدیدهای واقعیت مجازی مفید و مؤثر است. این نشان می‌دهد که این تورهای مجازی می‌توانند نقش بیشتری در آینده داشته باشند، خصوصاً اگر همه‌گیری COVID-19 متوقف شود و باعث شود مدارس در سال تحصیلی 2020-2021 بسته نشوند.
 

حمل و نقل مجازی

مزایای بسیاری از یک برنامه وجود دارد که تورهای مجازی را امکان پذیر می‌سازد. دانش آموزان و خانواده‌هایی که تورهای دانشگاهی در واقعیت مجازی را می‌گذرانند، مجبور نیستند وقت و هزینه خود را صرف کنند یا از خانه خود خارج شوند. درعوض، آنها می‌توانند هر زمان که انتخاب کنند، از میز آشپزخانه یا مبل استفاده کنند. آنها می‌توانند تمام اطلاعات ارائه شده در یک تور دانشگاه را از برنامه موجود در کف دست خود دریافت کنند. برنامه، تجربه "بودن در آن جا" را امکان پذیر می‌کند.
 
دانشجویان آینده نگر در تورهای دانشگاه می‌توانند با جنبه‌های مختلف زندگی در دانشگاه آشنا شوند. آنها می‌توانند از خوابگاه‌ها، سالن‌های بدن سازی و کافی نت‌ها بازدید کنند. آنها همچنین می‌توانند در مورد اصلی که ممکن است مایل به تحصیل باشند چیزهایی بیاموزند، مثل این که از کجا می‌توانند برای کمک‌های مالی و موارد مشابه درخواست کنند. ممکن است همه دوست نداشته باشند از این طریق یک تور کالج را تجربه کنند، اما این امر ممکن است وقتی محدودیت‌هایی وجود داشته باشد و انتخاب‌های زیادی نداشته باشند، گزینه خوبی باشد.
 

رشته – تست شده

من برنامه GEAR UP VR را قبل از همه گیری کرونا ویروس تست کردم.
 
در طول پاییز سال 2018 و بهار 2019 ، من با محقق آموزش و پرورش جودیت میکه برای آزمایش قابلیت استفاده از برنامه و پتانسیل آن برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان در مدارس روستایی کارولینای شمالی برای ثبت نام در کالج همکاری کردم.
 
اکثر این دانش آموزان هرگز به یک دانشگاه نرفته بودند. والدین آنها در دانشگاه شرکت نکرده بودند، یا اگر شرکت کرده بودند، آن را تمام نکرده بودند. برای این دانش آموزان، تصمیم رفتن به کالج به دلیل اَشکال پیچیده کمک‌های مالی و نبود شبکه اجتماعی متشکل از افرادی که از ورود و تحصیلات دانشگاهی خبر دارند، به ویژه دشوار است.
 
من به دانش آموزان نشان دادم که برنامه چگونه کار می‌کند. من 360 تور واقعیت مجازی برنامه، رشته‌های تحصیلات عالی و تحصیلات و اطلاعات مربوط به زندگی دانشجویی را به دانش آموزان نشان دادم، به علاوه‌ی پیوندهایی برای ثبت نام در دانشگاه و برای دریافت کمک‌های مالی و ارتباطات رسانه‌های اجتماعی. همچنین به آنها چت بات‌های برنامه، که در واقع نمادهای روبات هستند، را معرفی می‌کنم که از طریق یک سؤال از پیش تعیین شده پاسخ "گپ" می‌دهند.
 
یک مطالعه تحقیقاتی در مورد اثر چت بات در یک دانشگاه نشان داد که برای کسانی که به عنوان اولین فرد در خانواده خود در کالج حضور می‌یابند مؤثر است. در مقایسه با گروه کنترل ، 92.5٪ دانش آموزان پس از گپ زدن با chatbot در کالج ثبت نام کرده‌اند، در حالی که فقط 89.1٪ از کسانی که با چت بات ارتباط برقرار نکردند، ثبت نام کرده‌اند. این یک تفاوت آماری معنی دار است.
 
این برنامه به دانش آموزان آینده نگر راهی برای کشف و مقایسه پردیس‌ها برای اطمینان از این که کالج انتخابی یک "تطبیق" آکادمیک خوب و یک "مناسب بودن" خوب از نظر محیط و مکان است می‌دهد.
 
در حالی که دانش آموزان اظهار می‌داشتند که از تمام ویژگی‌های این برنامه خوششان می‌آید ، آنها تورهای پردیس واقعیت مجازی را از نکات برجسته آن می‌دانستند.
 
منبع: کارول کاتلر وایت - Mississippi State University
نسخه چاپی