با این مواد مغذی اکسیژن خون را افزایش دهید

5 ماده مغذی که باعث افزایش جذب اکسیژن می شوند!

برای اینکه بدن انرژی لازم را برای زندگی شما تولید کند، سلولهای شما باید به طور مداوم اکسیژن جذب کنند، فرایندی که تا حد زیادی وابسته به مصرف مواد مغذی مناسب است.

کمبود مواد مغذی می تواند منجر به اکسیداسیون ضعیف شود که به نوبه خود می تواند باعث مرگ سلول، التهاب و سایر مشکلات سلامتی شود.

بنابراین مهم است که تغذیه مناسبی برای تنفس سلولی مطلوب، تغذیه سیستم گردش خون و همچنین بقیه بدن خود داشته باشید، تا بدن شما بتواند زندگی سالم و طولانی را حفظ کند.
 
آهن
یکی از وظایف اصلی آهن رژیم غذایی، کمک به بدن شما در تولید هموگلوبین، یعنی پروتئین موجود در گلبول قرمز است که به مولکول های اکسیژن که از هوا وارد بدن میشود، متصل و آنها را در بافت های شما آزاد می کند. کمبود آهن ممکن است منجر به ایجاد نوعی بیماری به نام کم خونی یا آنمی شود که اکسیژن کافی به سلول منتقل نمی شود.

علائم آنمی شامل سردرد مزمن، خستگی شدید، تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه و عفونت های مکرر است. گوشت قرمز و به ویژه گوشت قرمز اندام ها منبع عالی آهن به صورت هِم (آهن از منابع حیوانی) است، در حالی که سبزیجات، از جمله سبزیجات برگ دار سبز، لوبیا سبز، کنگر فرنگی، نخود، گل کلم، جوانه لوبیا و بادام، منابع عالی آهن غیر حیوانی هستند.
 
با این مواد مغذی اکسیژن خون را افزایش دهید
 
مس
مس و آهن به نظر میرسد برای تولید هموگلوبین سالم پا به پای هم کار می کنند و مس به تولید کلاژن و الاستین نیز کمک می کند که دو پروتئینی هستند که دیواره سلول های عروق خونی را تشکیل می دهند و آنها را قوی نگه می دارند.

آهن بیش از حد در رژیم غذایی می تواند مس را از بین ببرد یا حتی جایگزین آن شود، این مسئله منجر به تسریع روند پیری و تخریب بافت می شود. بنابراین حتما خوراکی هایی را که به طور طبیعی غنی از مس هستند مصرف کنید – این خوراکی ها شامل خرچنگ، گوشت گاو و صدف در بخش گوشتی و بادام درختی، بادام هندی، سبزیجات برگ دار سبز تیره، لوبیا و سیب زمینی در بخش گیاهی می باشند.
 
ویتامین C
اگر می خواهید از بیشترین فواید مصرف آهن بهره مند شوید، ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز است. ویتامین C باعث می شود که آهن غیر گیاهی (برپایه گیاه) بیشتر در دسترس قرار گیرید و همچنین به بدن کمک میکند تا آهن بیشتری از خوراکی هایی که می خورید، جذب شود. ویتامین C همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که به تولید کلاژن، کاتکول آمین و کارنیتین کمک می کند.
 
با این مواد مغذی اکسیژن خون را افزایش دهید
 
کلسیم
اگر چه فواید احتمالی کلسیم اغلب در رسانه ها پررنگ می شوند (که معمولا این واقعیت که کلسیم باید در کنار ویتامین D، ویتامین K، منیزیم و دیگر عوامل مصرف شود تا مفید واقع شود، نادیده گرفته می شود)، کلسیم نقش مهمی در انتقال اکسیژن به سلول ها دارد. کلسیم به تنظیم میزان عبور خون از رگ های خونی کمک می کند و جریان اکسیژن را به سلول ها هدایت می کند.

لوئیس ترمبلی برای SFGate نوشت: کلسیم می تواند عروق خونی اطراف بافت هایی که نیاز به اکسیژن بیشتری در هر زمان خاص دارند، را گشاد کند، تا جریان خون غنی تر با اکسیژن فراهم آید یا رگ های خونی را محدود کند و جریان خون را به بافت هایی که نیاز به اکسیژن کمتری دارند، کاهش دهد.

با این مواد مغذی اکسیژن خون را افزایش دهید
 
گوگرد آلی
مسلما یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در جهان هستی، گوگرد ارگانیک قادر به انتقال اکسیژن در سراسر غشاء سلولی است، که قبلا ذکر شد، برای بازسازی سلولی حیاتی است. بدون این ماده مغذی مهم، که به علت کشاورزی صنعتی دیگر به مقادیر زیاد در خاک موجود نیست، زندگی از بین می رود.

پاتریک مک گین، مدیر پژوهش ماتریکس سلولی، گفت: گوگرد توانایی خود را برای سم زدایی فلزات سنگین همراه با انتقال اکسیژن در غشای سلولی نشان داده است، بنابراین بازسازی را ممکن می سازد.

گوگرد همچنین به عنوان مقدمه ای برای استفاده از اسیدهای آمینه، بلوک هایی که بدن ما را می سازند، نقش ایفا میکند. از کل اسیدهای آمینه، حدود ۷۰ درصد آنها برپایه گوگرد هستند.


منبع: سایت راستینه
نسخه چاپی