چه کاری او را خوش‌حال می‌کند؟
سلام ‌بچّه‌ها!
امیدوارم حالتون خوبِ خوب باشه. این ماه هم دوباره اومدیم تا نظر هم‌سن و سالای شما رو درباره‌‌ی امام زمانمون بپرسیم. ‌بچّه‌ها همان طور که خودتون می‌دونید، تو این چند سال اخیر بیش‌تر نشونه‌های ظهور امام زمان(ع) دیده شده. خب، حتماً این رو هم می‌دونید که ما ‌بچّه‌شیعه‌ها در غیاب امام عصرمون وظایفی داریم و کارهایی رو باید انجام بدیم. سؤال این ماه ما هم از ‌بچّه‌ها اینه که «در غیاب امام زمان(ع) چه باید بکنیم؟» زهراسادات و فاطمه سادات و هدیه سادات و زهرا تو این گفت‌وگوی ما شرکت کردن. (باور کنید سادات بودن این عزیزان اتّفاقی شده و بقیّه هم اجازه داشتن تو این گفت‌وگو شرکت کنن.) حالا بریم ببینیم نظر ‌بچّه‌ها چیه؟

 

سلام ‌بچّه‌ها! به نظر شما در غیاب امام زمان(ع) ما چه وظایفی داریم؟

زهرا: «به نظرمن اوّلین و مهم‌ترین وظیفه‌‌ی ما دعا برای سلامت وجود مقدّس ایشان هست. در ادامه هم نظرم اینه که باید به کارهایی که دین‌مون گفته عمل کنیم.»
 
  • به نظرت کدوم کار برای شادی امام خیلی مهمّه؟

زهرا: «عمل به کارهای دینی، مثل: نماز، نیکی به هم‌نوعان، احترام به پدر و مادر، رفتار مؤدّبانه با بزرگ و کوچک.»

فاطمه سادات: « نظرمن اینه که باید با رفتار خوب و انجام کارهای خوب، قلب امام رو به دست بیاریم. مهم‌تر از رفتار خوب هم باید همیشه به یاد امام باشیم. جا داره از حدیث خود امام درباره‌‌ی این موضوع یاد کنیم که می‌فرمایند: «اگر شیعیان ما به اندازه‌‌ی یه لیوان آب به یاد من باشن من ظهور می‌کنم.»

خیلی دوست داشتم نظر زهرا سادات رو هم بدونم. زهرا با این‌که نوجوونه خیلی به حجابش اهمیّت می‌ده و یه سر و گردن از همه بالاتر هست.

  • زهراجان نظر تو در مورد شاد کردن امام زمان چیه؟

زهرا سادات: «نماز رو اوّل وقت بخونیم، حجاب و عفاف رو رعایت کنیم، موسیقی‌های غیرمجاز گوش نکنیم و هرکاری انجام می‌دیم برای رضایت امام زمان(ع) باشه. همچنین با افرادی که مخالف وجود ایشان هستن دوست نشیم.»
 
  • زهرا چرا تو این‌قدر به حجاب تأکید داری؟

زهرا سادات یه لحظه فکر می‌کنه و می‌گه: «خب! به نظر من برای ظهور امام زمان، باید کارهایی انجام بدیم که جامعه‌مون رو هم زیباتر کنه و هم آماده‌ی ظهور؛ یعنی نشونه‌های جامعه‌ی اسلامی رو داشته باشیم.

هدیه سادات: «قبل از انجام هرکار به خشنودی امام زمان(ع) فکر کنیم. برای سلامتی‌شون صدقه بیندازیم و درباره‌‌ی وجود پاک و مطهّر ایشون به دوستامون اطّلاعات بدیم. به خرافات و شبهات هم گوش نکنیم. همچنین به عنوان شیعه‌‌ی ایشون باید خوش‌اخلاق باشیم؛ چون خوش‌اخلاقی صفت ایشونه.»

به نظرت من و تو باید در نبود امام زمان (ع) چکار کنیم؟ نظر ‌بچّه‌ها رو خوندی. حالا خودت بشین و فکر کن که به عنوان یه نوجوون عاشق امام زمان(ع) باید در نبودش چه کارهایی بکنی. منتظران مهدی(عج)! تا ماه بعد منتظرمون بمونید و نظراتتون رو دراین باره به آدرس ایمیل نشریّه ارسال کنید.


منبع: مجله باران
نسخه چاپی