شش مزیت اصلی فناوری خانه هوشمند
 فناوری خانه هوشمند یکی از بزرگترین فناوری هایی است که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  اما پیش از آنکه از خانه خارج شده و تمام تجهیزات فانتزی جدید را خریداری نمایید در خصوص مزیتهای آن کمی فکر کنید. البته که شما همسایگان خود را تحت تأثیر قرار خواهید داد، اما تنها این مزیت نمی تواند دلیل اصلی شما برای انجام این کار باشد، این طور نیست؟
 

مزیتهای فناوری خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه بدیهی است که نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید، بنابراین قطعاً دوست دارید بدانید که آیا این فناوری مزایایی نیز به همراه دارد؟ خوب بایستی بگوییم بله، در واقع این مزیتها گسترده بوده و حتی ممکن است شما را غافلگیر سازند. به عنوان مثال، بالا رفتن راندمان و کارآیی خانه های هوشمند، می تواند موجب صرفه جویی در هزینه، کنترل بیشتر بر کارهای روزانه خود و بهبود کیفیت زندگی هر یک از اعضای خانواده شود.
 

بهره وری از خانه های هوشمند

آیا آماده بهره بردن از مزایای حاصله از هوشمند سازی خانه هستید؟ البته همه عاشق آن هستند که بتوانند به راحتی چراغهای خانه را با نوعی اپلیکیشن کنترل کنند یا موسیقی مورد علاقه خود را بر روی اسپیکر Google Home پخش نمایند. اما در واقع این فناوری از مزایای بلند مدتی نیز برخوردار است. یکی از بزرگترین فوائد هوشمند سازی خانه آن است که به شما اجازه می دهد بدون توجه به آنکه در چه ناحیه ای از این کره خاکی قرار دارید، نبض کل خانه را در دست بگیرید و در حین انجام این کار در هزینه ها نیز صرفه جویی نمایید.
 
بهینه سازی مصرف انرژی
یکی از نخستین مزیتهای فناوری خانه هوشمند آن است که در واقع می تواند موجب بهینه شدن مصرف انرژی در خانه تان شود. تصور کنید که دستگاه تهویه هوای خانه شما می توانست با احساس حرکت در خانه روشن شود یا چراغها به گونه ای برنامه ریزی می شدند که هر روز در یک زمان مشخص که خانه را ترک می کنید می توانستند خاموش شوند. یا چه می شد اگر می توانستید به پریزهای برق خود  برنامه داده تا در زمانی که شما در تعطیلات بسر می برید در زمانهای خاصی روشن و خاموش شوند؟ این کارها خیلی عالی به نظر می رسند، اما در واقع از جمله عملکردهای اولیه فناوری خانه هوشمند به حساب می آیند. این بدان معنا است که دیگر لازم نیست به خانه برگردید تا مطمئن شوید چراغ خاموش است.
 
صرفه جویی در هزینه
یکی دیگر از مزایای فناوری خانه هوشمند آن است که در واقع می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های مصرفی شما شود. بله درست متوجه شدید، این کار صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد. بدیهی است که با بهینه ساختن مصرف انرژی، مبلغ قبض های برق شما نیز کاهش می یابد. اما این تنها راه صرفه جویی در هزینه نیست. بسیاری از شرکتهای بیمه در واقع به منظور اجرای فناوری خانه هوشمند تخفیف هایی را ارائه می کنند. این امر به ویژه در مورد دستگاه هایی که خانه را ایمن تر می سازند مانند ردیاب نشت آب یا سیستم زنگ خطر صدق می کند. خداحافظ نگرانی ها و سلام بر صرفه جویی.
 
سهولت دسترسی
افزایش قابلیت دسترسی یکی دیگر از مزایای مهم فناوری خانه هوشمند است. به عنوان مثال با در اختیار داشتن قفلهای هوشمند دیگر نیازی نیست با عجله به خانه بازگردید تا درب را به روی خدمتکار خانه باز کنید یا نگران آن باشید که آیا فرزندتان هنگام بازگشت از مدرسه درب خانه را قفل کرده است یا خیر.
افراد سالخورده و ناتوان نیز می توانند از مزایای این فناوری برخوردار باشندافراد سالخورده و ناتوان نیز می توانند از مزایای این فناوری برخوردار باشند. یک زنگ درب هوشمند به افرادی که دارای مشکل شنوایی هستند اجازه می دهد به هنگام به صدا درآمدن زنگ، بر روی گوشی آنها به صورت تصویری پیام وجود شخص در پشت درب به نمایش درآید. هوشمند شدن چراغهای خانه موجب می شود هنگامی که در تاریکی به دنبال روشن کردن لامپ هستید پایتان به جایی برخورد نکند. و برای افرادی که دارای مشکل بینایی هستند این امکان را فراهم می سازد که وسایل خود را از طریق صوت کنترل کنند. به عنوان مثال: «الکسا، پنکه را روشن کن»
 
قابلیت ادغام سازی
در اختیار داشتن یک دستگاه هوشمند بسیار عالی است، اما استفاده از چند دستگاه حتی بهتر هم هست. تنها مشکل آن است که چگونه می توانید کاری کنید این دستگاه ها با یکدیگر کار کنند؟ اینجاست که یک هاب یا دستگاه مرکزی هوشمند مانند سیستم کنترل هانی ول (Honeywell) به کار شما می آید. هاب هوشمند دستگاهی است که به شما اجازه می دهد کل خانه هوشمند خود را از طریق یک اپلیکیشن مدیریت کنید. زیرا اگر مجبور باشید 15 اپلیکیشن متفاوت را برای راحت تر ساختن خانه خود باز کنید، دیگر این کار هوشمندی به حساب نمی آید.
هاب های هوشمند همچنین به شما امکان می دهند وقایع تکراری را با استفاده از دستگاه های هوشمند مختلف به طور همزمان تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید «بیدار باش صبحگاهی» را به گونه ای تنظیم کنید که چراغها روشن شده، موسیقی ملایمی پخش شود و قهوه جوش شروع به دم کردن قهوه نماید. این کار مطمئناً خارج شدن از خانه را در هر روز کمی راحت تر می سازد.


مزیتهای بیشتری از فناوری خانه هوشمند

تمام مزیتهای مذکور احتمالاً برای شما کافی خواهد بود که اقدام به هوشمند سازی خانه خود نمایید، اما صبر کنید مزیتهای بیشتری نیز در این امر وجود دارد. برخی دیگر از مزایای فناوری خانه هوشمند بهبود ایمنی، امنیت در سطح جهانی و اطلاع از خانه و (افراد موجود در آن) به صورت روزانه را شامل می شود.
 
ایمنی
افزایش ایمنی خانه خود یکی دیگر از فوائد فناوری خانه هوشمند است و معمولاً دلیل اصلی است که بسیاری بر روی این فناوری سرمایه گذاری می کنند. دستگاه های مختلفی مانند ردیاب هوشمند نشت آب وجود داشته که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.
همچنین دستگاه تصفیه هوای هوشمند می تواند کیفیت هوای خانه شما را کنترل کندهمچنین دستگاه تصفیه هوای هوشمند می تواند کیفیت هوای خانه شما را کنترل کرده و سلامت خانواده را حفظ نماید. گاوصندوق های هوشمند از اموال شما مراقبت کرده و سیستم های امنیتی بسیاری در دسترس بوده که شبانه روز از خانه شما محافظت می کنند.
 
امنیت
می توان با بکار گیری فناوری خانه هوشمند یعنی از دوربین امنیتی گرفته تا قفل و زنگ درب و سیستم های هشدار، از خانه خود کاملاً محافظت نمود. حتی اگر در تعطیلات بسر می برید یا تمای دارید از محل کار خود خانه را تحت نظر داشته باشید، این وسایل امکان انجام بی وقفه این کارها را برای شما فراهم می سازند. بسیاری از سیستم ها حتی شما را به اداره پلیس و مرکز اورژانس نزدیک خانه تان وصل می کنند. هیچ زمان محافظت از خانه و عزیزانتان به این آسانی نبوده است مهم نیست در کجای این دنیا قرار داشته باشید.

 
 منبع: getsuperservice
نسخه چاپی