5 اپلیکیشن راهنما برای سفر ساده ­تر به مشهد
 مشهد مقدس از جمله محبوب­ترین مقاصد گردشگری – زیارتی در ایران است که تقریباً در تمام طول سال، مسافران خود را دارد. محبوبیتی که موجب شده است تا انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، قطار و حتی اتوبوس در مسیرهای منتهی به این شهر، پر فروش بوده و مسافران از هر فرصتی برای خرید بلیط مشهد استفاده نمایند. البته گاه نیز ممکن است به جهت تقاضای بالا برای سفر، مسافران نتوانند تا بلیط مورد نظر خود را در روزهای پایانی باقی مانده به تاریخ دلخواه خود، به ویژه در ایام نوروز خریداری نمایند. در چنین شرایطی معمولاً به مسافران توصیه می‌شود که بلیط مورد نظر خود را از چند ماه جلوتر و مثلاً در زمان پیش فروش بلیط های نوروزی تهیه کنند. البته گاه تمام دغدغه­ها به خرید بلیط مشهد خلاصه نمی‌شود و مسافران به هنگام اقامت در این شهر توریستی نیز با مشکلاتی مواجه اند. مشکلاتی که شاید چندان هم پیچیده نباشند و تنها با استفاده از چند اپلیکیشن کاربردی، رفع و رجوع شوند. به همین دلیل نیز ما در قاصدک 24 تصمیم گرفته­ایم تا در ادامه مطلب " 5 اپلیکیشن راهنما برای سفر ساده ­تر به مشهد " شما را با برخی از این نرم افزارهای پر کاربرد آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
 

اپلیکیشن رضوان

این اپلیکیشن برای کسانی که صرفاً با هدف زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند، بسیار کاربردی است. چرا که این آپ به شما کمک می‌کند تا به سادگی صحن و ورودی مورد نظر خود را پیدا کنید و اگر اولین بار است که به حرم امام رضا (ع) مشرف شده­اید، مسیر مورد نظر خود را گم نکنید. پس اگر با همسفران خود در ورودی صحن مشخصی قرار گذاشته­اید اما قادر به یافتن مسیر خود نیستید، حتماً از اپ رضوان بهره بگیرید.

البته بد نیست بدانید که خدمات رضوان تنها به نقشه صحن و ورودی­های حرم خلاصه نمی‌شود. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید حتی زمانی که در مشهد نیستید هم به صورت مجازی، به زیارت قبر مطهر امام رضا (ع) بپردازید و حتی فضای حرم را به صورت زنده تماشا کنید. برای پرداخت نذورات و ثبت نام برای دریافت غذای حضرتی نیز تنها کافی است تا از دیگر خدمات اپ رضوان بهره بگیرید.

5 اپلیکیشن راهنما برای سفر ساده ­تر به مشهد
 

اپلیکیشن مشهد کارت

حتماً شنیده­اید که برای صرفه جویی در زمان، بهتر است جهت حمل و نقل درون شهری، از مترو و اتوبوس به جای تاکسی در مشهد استفاده کنید. اما آیا می‌دانید برای پرداخت ساده­تر هزینه این وسایل نقلیه باید چه کار کنید؟ پاسخ روشن است شما برای استفاده از کلیه خدمات اکترونیکی شهری، تنها کافی است یک «مشهد کارت» خریداری نموده و آن را به میزان دلخواه شارژ کنید. برای شارژ این کارت به صورت ساده و سریع نیز می‌توانید از اپلیکیشن مشهد کارت استفاده نمایید. البته جالب است بدانید کارت­های شهری با کاربردهای اینچنینی در بسیاری از نقاط مختلف دنیا به کار گرفته می‌شوند. به طور مثال استانبول کارت که در مطلبی با عنوان " چگونه بدون تور به استانبول سفر کنیم؟ " به کاربردهای آن اشاره کرده­ایم نیز، از جمله یکی از این کارت­ها است.
 

اپلیکیشن واقعیت افزوده مشهد

همانطور که می‌دانید مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) دارای اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری نظیر آرامگاه فردوسی، منطقه تفریحی شاندیز و طرقبه، آرامگاه نادر شاه افشار، پارک ملت و ... است. اپلیکیشن واقعیت افزوده مشهد علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد تا سریعتر راه دسترسی به این اماکن گردشگری را بیابید، اطلاعاتی را نیز در خصوص تاریخچه آنها در اختیارتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید در زمانی کوتاه، به فهرستی کامل از کلیه اماکن تفریحی مشهد دست یابید و با آگاهی کافی، از آنها بازدید نمایید.

5 اپلیکیشن راهنما برای سفر ساده ­تر به مشهد
 

اپلیکیشن نقشه جامع و ترافیک شهر مشهد

اگر با خودروی شخصی خود به مشهد سفر کرده اید، قطعاً در مواقعی نیاز دارید تا مسیرهای منتهی به مقصد خود را بررسی نمایید و از میان آنها، راهی را انتخاب کنید که ترافیک کمتری دارد. بدیهی است که در چنین شرایطی استفاده از اپلیکیشن نقشه جامع و ترافیک شهر مشهد می‌تواند برایتان بسیار کاربردی باشد و شما را در تصمیم گیری درست و به موقع یاری نماید.
 

اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24

تفاوتی ندارد که تصمیم دارید با خرید یک بلیط قطار مشهد به این شهر مقدس سفر کنید یا یک بلیط هواپیما مشهد و یا بلیط اتوبوس، چرا که شما می‌توانید انواع بلیط سفر را به سادگی و در هر زمان دلخواه، از اپلیکیشن قاصدک 24 خریداری نمایید. البته فراموش نکنید که خدمات این نرم افزار تنها مختص به بلیط های منتهی به شهر مشهد نیست و شما می‌توانید انواع بلیط سفر مورد نظر خود را به هر مقصد دلخواه، از این نرم افزار خریداری نموده و نسخه پی دی اف آن را در آدرس ایمیل خود دریافت نمایید. بنابراین با دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن از کافه بازار و نصب ان بر روی تلفن همراه خود، می‌توانید در هر زمان دلخواه، بلیط برگشت خود را خریداری کرده و یا حتی مقدمات سفر بعدی خود را نیز مهیا سازید.
 

5 اپلیکیشن راهنما برای سفر ساده ­تر به مشهد 

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما، علاوه بر اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 می‌توانید به وب سایت این مجموعه نیز مراجعه نمایید. فراموش نکنید که شما در قاصدک 24 می‌توانید علاوه بر خرید انواع بلیط سفر، بیمه مسافرتی خود را نیز به صورت آنلاین خریداری نمایید. همچنین با رزرو هتل از این سامانه قادر خواهید بود تا از بیشترین تخفیفات ممکن استفاده نمایید و سفری مقرون به صرفه و خاطره انگیز را تجربه کنید.
منابع و مآخذ:

بلیط هواپیما مشهد
بلیط قطار مشهد قاصدک 24
نسخه چاپی