معرفی چند مورد از بهترین دستگاه های خانگی هوشمند سال 2020‏
در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین وسایل خانگی هوشمند می پردازیم.
 

تعریف فناوری خانه هوشمند

چه می شد اگر قادر بودیم تمام دستگاه های خانگی را به اینترنت متصل سازیم؟ نه تنها کامپیوتر و تلفن هوشمند بلکه همه چیز از جمله ساعت، بلندگو، دوربین، زنگ درب خانه، پنجره، پرده، آب گرم کن، وسایل پخت و پز و هر آنچه را که تصور می کنید و چه می شد اگر این دستگاه ها می توانستند با برقراری ارتباط، اطلاعاتی را برای ما ارسال کرده و فرامین مان را دریافت کنند؟ این یک داستان علمی تخیلی نیست بلکه فناوری اینترنت اشیاء (IoT) است و کلید اصلی خودکارسازی منازل و خانه های هوشمند به شمار می رود.
بعضی کارها مانند تنظیم لامپ برای روشن و خاموش شدن ساده بوده و نسبتاً ارزان می باشندخودکارسازی خانه توانایی کنترل وسایل خانه از پرده گرفته تا لامپ به صورت خودکار و با فشردن یک کلید (یا فرمان صوتی) را گویند. بعضی کارها مانند تنظیم لامپ برای روشن و خاموش شدن ساده بوده و نسبتاً ارزان می باشند. اما برخی دیگر مانند دوربین های نظارتی ممکن است به هزینه بیشتری نیاز داشته باشند.

در ادامه چند مورد از بهترین دستگاه هایی که برای هر یک از اتاق های منزل مورد آزمایش قرار گرفته اند را معرفی می کنیم.
 

دستگاه هوشمند بریلینت کنترل (Brilliant Control)


بریلینت کنترل

بریلینت کنترل یک سوئیچ دیواری منحصر به فرد است که از وای فای (Wi-Fi) جهت برقراری اتصال و کنترل دستگاه های هوشمند مختلف موجود در خانه استفاده می کند. این دستگاه کاربر پسند دارای صفحه نمایش رنگی 5 اینچی لمسی است که به شما امکان می دهد موسیقی دلخواه خود را پخش کرده، چراغ ها را کنترل نموده، دمای ترموستات را تنظیم کنید و ببینید چه کسی پشت درب است. این وسیله با بسیاری از پلتفرم های معروف خانه هوشمند از جمله اکوبی (Ecobee)، نست (Nest)، فیلیپس هیو (Philips Hue) و رینگ (Ring) کار می کند. وسیله ای نسبتاً گران است و به دانش سیم کشی برای نصب نیاز دارد.
 

دستگاه هوشمند لاجیتک هارمونی الیت (Logitech Harmony Elite)


لاجیک هارمونی

آیا صحبت کردن را دوست ندارید و ترجیح می دهید وسایل را به روش قدیمی یعنی فشردن دکمه کنترل کنید؟ لاجیتک هارمونی الیت ریموت کنترلی است که کار آن بسیار فراتر از کنترل تلویزیون و استریو می باشد. این وسیله گران قیمت با اتصال به هاب خانگی سایر دستگاه های مبتنی بر بلوتوث، وای فای یا مادون قرمز را کنترل می کند.
 

پریز هوشمند سامسونگ (Samsung SmartThings Wifi Smart Plug)


پریز هوشمند

اگر به دنبال یک روش ارزان برای تبدیل لوازم خانگی معمولی و بدون قابلیت اتصال به وسایل خانه هوشمند هستید، این پریز سامسونگ را در فهرست اولیه خود قرار دهید. این وسیله مقرون به صرفه تر از پریزهایی است که تاکنون با آنها برخورد داشته اید و در عین حال از قابلیتهایی از جمله گزارش مصرف انرژی، کنترل صدا و برنامه ریزی انعطاف پذیر برخوردار است. قابلیتهایی که معمولاً تنها در پریزهای گران تر می توان یافت.
 

دوربین مداربسته ارلو اولترا (Arlo Ultra)


دوربین مداربسته

ارلو اولترا نخستین مدلی است که تصاویر ویدئویی را با کیفیت صحیح 4K ضبط و پخش می کند. این دوربین یکی از گران قیمت ترین دوربین ها به حساب آمده که به فناوری بزرگنمایی اتوماتیک، ردیابی حرکت، دید در شب، آژیر و میدان دید 180 درجه ای و غیره مجهز می باشد. این دوربین کاملاً بی سیم بوده و نصب آن آسان می باشد.

 

آگوست اسمارت لاک پرو (August Smart Lock Pro + Connect)

جدیدترین مدل از آگوست هوم است و همانند مدل های اصل آگوست اسمارت لاک ( August Smart Lock) و هوم کیت (HomeKit Enabled) موفق عمل کرده است. این قفل هوشمند نسل سوم تمام زنگ ها و آواهای زنگی مدل هوم کیت را به شما ارائه می دهد و از قابلیتهایی نظیر فناوری DoorSense و اتصال وای فای برخوردار است. نصب آن آسان بوده و می توان با دستورات صوتی الکسا و از راه دور آن را کنترل نمود.
 

سیستم امنیت خانگی سیمپلی سیف (SimpliSafe)


سیمپلی سیف

نصب و راه اندازی این سیستم آسان است و خانه شما را از شر مزاحمان و تهدیدات زیست محیطی همچون آتش سوزی و سیل در امان نگاه می دارد و به شما اجازه می دهد همه چیز را از راه دور تحت نظارت قرار دهید.
 

ترموستات هوشمند اکوبی با قابلیت کنترل صوتی (Ecobee Smart Thermostat)

این ترموستات هوشمند مدل نسل پنجم از شرکت اکوبی است و از قابلیتهای بیشتری نسبت به مدل پیشین خود یعنی Ecobee4  برخوردار بوده و نیز دارای پشتیبانی چند رسانه ای و الکسا پیش رفته، مؤلفه های صوتی قدرتمند و وای فای دو بانده است. فرایند نصب آن آسان می باشد و یکی از بهترین ترموستات های هوشمند به حساب می آید.
 

ترموستات نست لرنینگ (Nest Learning Thermostat)


ترموستات هوشمند

این ترموستات مجهز به وای فای بوده به طوری که می تواند از راه دور و از طریق گوشی، تبلت یا کامپیوتر شخصی دمای محیط را کنترل نماید. این نسل جدید علاوه بر پشتیبانی از ژئوفنسینگ یا محدوده جغرافیایی دارای نمایشگر بزرگتر و چند حسگر بیشتر نسبت به نسل قبلی خود است.
 

لامپ هوشمند فیلیپس هیو فمیلی (Philips Hue Family)


لامپ هوشمند

چنانچه به دنبال اتصال تمام وسایل خانه خود به یک مرکز هوشمند هستید، بهتر است لامپ خانه را فراموش نکنید. فیلیپس هیو لامپهایی را ارائه می دهد که نه تنها شدت نور آنها قابل کنترل است بلکه رنگشان را نیز می توان تغییر داد. اگر به لامپهای رنگی علاقه ندارید فیلیپس لامپهای هیو وایت (Hue White) خود را عرضه می کند که روشنایی سفید رنگی داشته و همچنین لامپهایی را به بازار معرفی کرده است که می توانید آنها را در بیرون از خانه استفاده کنید.
 

مایکروویو آمازون بیسیکس (Amazon Basics Microwave)


مایکروویو

 وسایل آشپزخانه هوشمند معمولاً به این دلیل «هوشمند» هستند که عموماً با یک اپلیکیشن کار می کنند. شما می توانید آنها را با تلفن یا تبلت خود کنترل کنید. این عملکرد همچنین به طور معمول به معنای گران بودن آنها نسبت به همتایان سنتی خود است.
این دستگاه چندان قدرتمند نیست و برای استفاده از قابلیت صوتی آن به یک دستگاه جداگانه Echo احتیاج داریدمایکروویو آمازون بیسیکس هر دو انتظارات را بر آورده می سازد. با قیمتی معادل با 99ر59 دلار، تقریباً به قیمت هر مایکروویو کوچک 700 واتی دیگر است و به جای کنترل مستقیم آن با اپلیکیشن، می توانید به راحتی از دستورات صوتی الکسا برای پخت و پز استفاده کنید. این دستگاه چندان قدرتمند نیست و برای استفاده از قابلیت صوتی آن به یک دستگاه جداگانه Echo احتیاج دارید، اما در مقایسه با مدل های مشابه خود از قیمت مناسبی برخوردار است.

 
منبع: pcmag
نسخه چاپی