کارت‌پستال آرامش بهاری

وسایل مورد نیاز

مقوا (در رنگ‌های مختلف)
چسب مایع
آب‌رنگ یا گواش
گونیا
کاتر (ابزاری برای برش)

1. ابتدا با استفاده از گونیا، مستطیلی به ابعاد ۴۶ در ۱۸ سانتی‌متر روی مقوّای سفید بکشید، سپس برای پیدا کردن وسط مقوّا، از هر دو طرف مستطیل به اندازه‌ی ۲۳ سانتی‌متر داخل آمده، خط بکشید؛ طوری که این دو خط از هر طرف به هم برسند.

 
کارت‌پستال آرامش بهاری

2. خطّ وسط مقوّا را با استفاده از پشت کاتر خط تا بیندازید، حالا مقوّا را از وسط تا کنید تا بدنه‌ی اصلی کارت‌پستال آماده شود.
 
کارت‌پستال آرامش بهاری

3. دو مستطیل به ابعاد ۱۵در 18 سانتی‌متر در رنگ‌های دلخواه بُرش دهید (تمام برش‌ها را با گونیا اندازه بزنید و دقیق بودن اندازه‌ها را چک کنید). پشت مقوّاهای مستطیل‌شکل را چسب زده، روی مقوّای اصلی سفید به صورت مورّب بچسبانید.
 
کارت‌پستال آرامش بهاری

4. بعد از این مرحله، روی یک مقوّای سفید دیگر یک مربّع به ابعاد 15 در 15 سانتی‌متر بکشید و داخل این مربّع الگوی گنبد را طراحی کنید.
 
کارت‌پستال آرامش بهاری

5. الگوی گنبد را مانند تصویر، بُرش دهید.
 
کارت‌پستال آرامش بهاری

6. الگو را روی بدنه‌ی اصلی مقوّا بچسبانید.
 
کارت‌پستال آرامش بهاری
 
7.می‌توانید برای بهاری شدن کارت‌پستال، چند شاخه گُل یا پرنده شبیه تصویر طراحی نموده، آن‌ها را با ماژیک یا راپید دورگیری کنید، سپس این تزئینات را با گواش رنگ کنید.

 
کارت‌پستال آرامش بهاری

نکته: دورگیری، همان کشیدن خط دور تصویر است.

9. همه تزئینات را طبق سلیقه‌ی خودتان روی کارت‌پستال بچسبانید. حالا برای نوروز یک کارت‌پستال بهاری دارید که می‌توانید آن را به دوستان‌تان هدیه کنید.
 
 پی‌نوشت:
آرامش بهاری نام طرحی است که هرساله از ابتدای نوروز شروع می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می‌یابد. این طرح، که در امام‌زاده‌های کلّ کشور انجام می‌شود، شامل برنامه‌های مختلفی برای کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان است؛ ازجمله برگزاری مسابقات قرآنی و اهدای جوایز، پخش کلیپ‌های مختلف در شبانه‌روز، عطرافشانی و گل‌باران زیارتگاه، اهدای بسته‌های فرهنگی به زائران، مشاوره برای نوجوانان و خانواده‌ها و پاسخ به سؤالات دینی.


منبع: مجله باران
نسخه چاپی