سختی = آسانی
چیه؟! چی شده؟ چرا این‌قدر ناآرامی؟ چرا زانوی غم بغل کردی؟ چرا هی غر می‌زنی؟ آخه وقتی خدا خودش قول داده همه چی راست و ریست می‌شه دیگه نگران چی هستی تو؟!
 
  • کجا قول داده؟ قول چی داده؟
  • برو قرآن رو باز کن جزء سی رو بیار آیات پنج و شش سوره‌ی انشراح که خیلی شبیه هم هستن رو بخوان:
فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿۵﴾؛ پس [بدان که] با دشوارى آسانى است.
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿۶﴾؛ آرى! با دشوارى آسانى است.

خب همان طور که دیدید، خود خدا فرموده قطعاً هر سختی‌ و مشکلی که داری تمام می‌شود و بعد به آسایش و راحتی می‌رسید، که اگر این طور نباشد، کسی زیرِ بار تحمّل سختی‌ها نمی‌رود؛ مثلاً شما دانش‌آموزان اگر سختی‌ها و کم‌خوابی‌های زمان امتحان را تحمّل کنید، در آزمون پایان ترم نمرات بالایی خواهید گرفت.

واقعیّت این است که تغییر کردن و غلبه بر مشکلات زندگی، بزرگ‌ترین مهارتی که ما انسان‌ها باید یاد بگیریم و هرچه بیش‌تر در مسابقه‌ی زندگی از این مهارت استفاده کنیم، احتمال برد جوایز افزایش می‌یابد:


جایزه‌ی اوّل

تا زمانی که مورد آزمایش و سختی قرار نگیریم، به طور کامل نمی‌توانیم استعداد و توانایی‌های‌مان را کشف کنیم؛ بنابراین، چیزی که مشکلات به ما می‌دهند شناخت از خود و شناخت توانایی‌های‌مان است. از طرفی، هرچه بیش‌تر از توانایی‌ها و استعدادهای‌مان استفاده کنیم، زندگی‌مان شیرین‌تر و راحت‌تر خواهد شد و چی بهتر از این؟!


جایزه‌ی فینال

بزرگ‌ترین داور عالم، همین الان دارد تمام صبر، بردباری، تلاش و کوشش‌های‌مان را با سیستم ویدئوچک، چک می‌کند. بعد در مرحله‌ی فینال مسابقات که قرار است در آخرت برگزار شود (امّا زمان برگزاری هنوز معلوم نیست)، بر اساس سعی و تلاشی که در روبه‌رو شدن با مشکلات داشتیم، برندگان مسابقه مشخص می‌شوند و به برندگان  اجازه‌ی زندگی در کمال آرامش و آسایش در بهترین هتل‌های چند ستاره‌ی بهشت به صورت مادام‌العمر خواهند داد.

 پس پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد به استقبال کارهای سخت و مشکل بروید؛ چراکه جوایز ارزنده‌ای در انتظار شماست، هم در این دنیا  هم در آن دنیا.


منبع: مجله باران
نسخه چاپی