برطرف ساختن چند مشکل آزار دهنده با استفاده از دستگاه های خانگی هوشمند
خانه های هوشمند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته اند. در حالی که هنوز وجودشان به یک ضرورت تبدیل نشده است اما بسیاری از مشکلات آزار دهنده خانه شما را رفع می کنند. در ادامه به چند مورد از چنین وسایل هوشمندی اشاره می کنیم.
 

معضل نیاز به فریاد برای پیام رسانی به اعضاء خانواده


آمازون اکو

یکی از نواحی خانه هوشمند که می تواند خودکار سازی در آن پیاده شود، بخش ارتباطات است. حتماً برایتان پیش آمده است که از کودک خود بخواهید به خانواده بگوید که شام حاضر است و او با تمام توان خود فریاد «شام حاضر است» را سرداده باشد. اما اینک با وجود دو وسیله آمازون اکو (Amazon Echo) و قابلیتهای سیستم ارتباط داخلی گوگل هوم (Google Home) این مشکل حل شده است.

نصب سیستم های مخابرات داخلی در یک خانه کار دشوار و آزار دهنده ای است که به سیم کشی و گاهی ایجاد حفره در دیوار نیاز دارد. اما با در اختیار داشتن دو وسیله اکو و هوم در اتاقهای مختلف می توانید از ویژگی اعلان و خبر رسانی اکو و گوگل هوم استفاده کنید.

قابلیت اعلان اکو به شما امکان می دهد پیغام یک طرفه خود را به تمام اکوهای دیگر موجود در خانه برسانید اما امکان پاسخ به آن اعلان وجود ندارد. اما این قابلیت در گوگل هوم دو طرفه است و افراد موجود در خانه می توانند به پیام شما پاسخ دهند و شما می توانید از وسیله ای که با آن پیام را ارسال کرده اید پاسخ آنها را دریافت کنید.
 

معضل روشن ماندن لامپ های خانه


لامپ هوشمند

حتماً بسیار پیش آمده است که فراموش نموده چراغ های خانه را خاموش کنید و این امر حقیقتاً شما را آزار داده است. پس از کار به خانه بازگشته و مشاهده می کنید یک یا دو لامپ خانه روشن بوده است یا متوجه می شوید کودکان تان چراغ های تمام نقاط خانه را روشن کرده و آنها را به همان حال رها کرده اند.
در صورتی که از سیستم خودکار سازی در خانه خود استفاده نمی کنید وقت بکار گیری آن فرا رسیده استدر صورتی که از سیستم خودکار سازی در خانه خود استفاده نمی کنید وقت بکار گیری آن فرا رسیده است. چنانچه پس از ترک منزل لامپ های خانه به خودی خود خاموش شوند دیگر نیازی به نگرانی در خصوص روشن بودن تصادفی آنها وجود ندارد. با هوشمند ساختن لامپ های خود  با وسیله حسگرهای حرکتی می توانید این مشکل را به راحتی رفع کنید.


نگرانی از باز ماندن درب پارکینگ


درب هوشمند

شاید بدتر از روشن ماندن لامپهای خانه، باز بودن درب پارکینگ باشد. چنانچه پارکینگ خانه شما مجهز به سیستم هوشمندی همچون MyQ باشد، می توانید هشدار باز بودن درب را دریافت کرده و آن را از راه دور کنترل نمایید. دیگر نیاز نخواهید داشت این همه راه را از محل کار به خانه بازگشته و درب خود را ببندید. حتی درب پارکینگ شما می تواند به طور خودکار بسته شود.
 

معضل وجود نشتی در خانه

نشت آب به راحتی و به سرعت می تواند موجب وارد آمدن خسارت به منزل شود، به ویژه زمانی که از خانه دور هستید. نصب یک حسگر نشت آب احتمالاً بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر نقطه ای در خانه به عنوان مثال زیرزمین یا دستگاهی مانند آبگرمکن وجود دارد که ممکن است دچار نشتی شوند، بسیار ضروری است که از حسگر نشت آب در آنها استفاده کنید.

اطلاع به موقع از وجود نشتی در خانه راه متوقف ساختن بروز خسارت و خرابی هایی همچون شل شدن کف خانه، دیوارها و سایر وسایل موجود می شود.
 

معضل تنظیم نبودن ترموستات


ترموستات هوشمند

حتماً برایتان پیش آمده است که به خانه بازگشته و متوجه شده اید فراموش کرده ترموستات را خاموش کنید و هوای آن به شدت گرم شده است یا کودکانتان گرمایش خانه را در بالاترین درجه خود قرار داده اند. با نصب ترموستات هوشمند می توانید با قرار دادن برنامه زمانی بر روی آن و تنظیمات دلخواه خود از خدمات خودکار آن برخوردار شوید. این امر بهترین راه برای سرد یا گرم نگاه داشتن خانه خود به شیوه مورد دلخواه تان است.

با در اختیار داشتن ترموستات نست (Nest) حتی می توانید با قرار دادن یک پین کد، کنترل ها را قفل کنید. به این صورت که می توانید درجه حرارت حداقل و حداکثری که افراد خانواده می توانند تنظیم کنند را پیش از نیاز به پین مشخص کنید.


معضل هدر رفت انرژی


پریز هوشمند

بسیاری از دستگاه های برقی حتی در هنگام خاموش بودن، مقادیر کمی انرژی مصرف می کنند. کنسول های مدرنی مانند پلی استیشن 4 به طور کامل خاموش نمی شوند بلکه به حالت فعالیت پایین درآمده و مانند لپ تاپ می توانند بروز رسانی ها را دانلود و نصب کنند. که این کار موجب صرف انرژی برق می شود.

گاهی قطع برق آنها مشکل را تعدیل نمی کند چرا که به عنوان مثال با قطع برق تلویزیون دیگر قادر نخواهید بود با استفاده از ریموت کنترل آن را روشن کنید.

یکی از راه های رفع این مشکل قرار دادن آنها در یک پریز هوشمند است. به طوری که به هنگام خارج شدن از خانه می توانید پریز هوشمند را فعال کنید و این پریز دستگاه های شما را خاموش ساخته و با بازگشت تان به منزل دستگاه ها را روشن می نماید. حتی می توانید برای خاموش شدن آنها در طول شب از زمان سنج یا همان تایمر استفاده کنیدکه باز هم باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
 

معضل ورود سارقان به خانه


زنگ هوشمند

متأسفانه سرقت از منزل رو به افزایش است اما زنگ درب ویدئویی Video Doorbell می تواند به کمک شما آید. شرکتهای گوگل و آمازون گزینه های بسیار عالی در این خصوص به شما ارائه می کنند. با نصب آن می توانید با نزدیک شدن فرد به سمت درب هشدار آن را دریافت کنید و نیازی به انتظار برای رسیدن او به پشت درب و فشردن زنگ نخواهید داشت. و بسیاری از این نوع زنگ ها دارای ویژگی اسپیکر بوده که می توانید با فرد پشت درب خواه در خانه باشید یا خیر صحبت کنید. همچنین می توانید از دوربین های امنیتی برای این منظور استفاده کنید.
خانه های هوشمند می توانند بسیاری از مشکلات آزار دهنده کوچک تا بزرگ را رفع سازندخانه های هوشمند می توانند بسیاری از مشکلات آزار دهنده کوچک تا بزرگ را رفع سازند. مهمترین کار تهیه فهرستی از آنچه شما را آزار می دهد است و به محض تمام شدن این کار می توانید با ساده ترین یا کم هزینه ترین دستگاه های هوشمند شروع کنید.


منبع: howtogeek
نسخه چاپی