از چه طریق متوجه شوم فرزندم به درستی بر روی سینه فیکس نشده است؟
 فیکس نشدن نوزاد بر روی سینه مادر و یا به اصطلاح نگرفتن صحیح سینه مادر به این معنا است که نوزاد تنها تمایل به مکیدن نوک سینه مادر را داشته، بدون آنکه به قدر کافی ناحیه آرئولا یا همان هاله تیره اطراف نوک سینه را در دهان خود قرار دهد. نوزادانی که هاله تیره اطراف نوک سینه مادر را به خوبی در دهان خود قرار نمی دهند همچنین اغلب به هنگام شیر خوردن بر روی سینه به خواب رفته و به طور کامل سیر نمی شوند، به این دلیل که به قدر کافی از شیر تغذیه نکرده اند. در صورت بروز چنین اتفاقی، عمل مکیدن او را متوقف کرده و حالت قرار گیری نوزاد خود به نوک سینه را تغییر دهید تا قسمت نوک سینه و هاله اطراف آن به خوبی در دهان او قرار گیرند.

در صورتی که موارد زیر را مشاهده کردید با پزشک یا مشاور شیردهی خود تماس بگیرید:

* در صورت احساس درد در حین عمل شیردهی به نوزادتان (شاید تنها لازم باشد به کودک خود در نحوه صحیح گرفتن سینه و در دهان قرار دادن نوک سینه و هاله اطراف آن کمک کنید، این وضعیت یعنی درد داشتن سینه تان به هنگام شیردهی همچنین می تواند نشانه بروز آسیب یا زخم در نوک سینه یا عفونت سینه باشد)

* نوزاد شما به طور مداوم به هنگام شیردهی به خواب می رود.

* نوزاد عمل مکیدن و شیر خوردن را انجام می دهد اما وقتی که زمان تغذیه او به پایان می رسد، به نظر می رسد که هنوز سیر نشده است.

* نوزادتان طبق انتظار شما وزن اضافه نمی کند و یا به دفعات مشخص و معمول خود را خیس نکرده و پوشک او کثیف نمی شود (مدفوع نمی کند)  (در روزهای نخست تولد بایستی حدود 6 مرتبه ادرار و 4 مرتبه مدفوع در هر روز داشته باشد).


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی