آیا بیش از یک روش برای بغل کردن (یا نگاه داشتن) فرزندم جهت شیردهی وجود دارد؟
بله، شما می توانید چندین حالت مختلف شیردهی (یا در آغوش گرفتن نوزاد حین این عمل) را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک راحت ترین و مناسب ترین روش برای خود و نوزادتان است.

این شیوه ها موارد زیر را شامل می شوند:
 

* نگاه داشتن نوزاد به روش گهواره ای

 این روش سنتی بوده و بسیاری از مادران از همان ابتدای تولد نوزاد آن را امتحان می کنند. به این صورت که نوزاد را در امتداد سینه نگاه داشته و از بازوی همان سمتی که می خواهند به نوزاد شیر بدهند جهت نگهداشتن او استفاده می کنند.
 

* نگاه داشتن نوزاد به روش کلاچ (یا فوتبالی)

در این وضعیت نوزاد را در یکی از پهلوهای خود در زیر بازو نگاه دارید. گردن نوزاد را با کف دست خود نگه داشته و اجازه دهید خود او سرش را نسبت به بدن شما بچرخاند. این روش برای مادرانی که عمل سزارین داشته اند مفید است (به این دلیل که نوزاد بر روی شکم مادر فشار وارد نمی سازد) و نیز برای آندسته از مادرانی که دارای سینه های بزرگ هستند یا مادرانی که صاحب فرزند دوقلو شده اند روش مناسبی به شمار می رود.

* نگاه داشتن نوزاد به روش گهواره با دست مخالف (Cross-Cradle)

شبیه به نگاه داشتن گهواره ای است، در  این وضعیت از بازوی طرف مقابل سینه ای که قرار است به نوزاد شیر دهید برای نگاه داشتن او استفاده کنید. بعضی از مادران متوجه شده اند که این روش نگاه داشتن نوزاد کنترل بر نحوه صحیح در دهان گرفتن سینه و هاله اطراف آن را برای نوزاد راحت تر می سازد.
 

* نگاه داشتن نوزاد به روش خوابیده به پهلو

در این روش، مادر بر روی پهلوی خود روبروی نوزاد دراز کشیده و به نوزاد خود شیر می دهد. این روش برای مادران این امکان را فراهم می سازد که در طول شیردهی استراحت کرده و همچنین گزینه ای متداول برای مادرانی به حساب می آید که عمل سزارین را پشت سر گذاشته اند.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی