چگونه می توانم در وضعیت راحت تری به نوزاد خود شیر دهم؟
باز هم یادآور می شویم که مسئله بر سر یافتن راهی مناسب جهت قرار گرفتن در موقعیت راحت شیردهی و نحوه صحیح چسبیدن یا فیکس شدن نوزاد به سینه مادر است، زمانی که این موارد مرتفع شدند، می توان از یک تجربه کاملاً پر ارزش از برقراری الفت و محبت میان مادر و فرزند برخوردار شد.

در این بخش به موارد دیگری که می توانند به شما در برخورداری از یک تجربه لذت بخش و توأم با آرامش کمک کنند، اشاره می کنیم:

* یک ساک یا سبد مخصوص شیردهی را در نزدیک تمام مناطقی که به فرزند خود شیر می دهید (کنار تخت، بر روی کاناپه و غیره) قرار دهید. آن را با بطری آب، مقداری میان وعده سالم، چند مجله، تلفن بی سیم خانه یا گوشی همراه (به طوری که مجبور نباشید برای پاسخ دادن به تلفن یا برقراری تماس با شخصی از جای خود بلند شوید)، تعداد زیادی دستمال مورد نیاز برای آروغ گرفتن کودک، تعدادی پوشک و دستمال برای مواقعی که نوزاد بالا می آورد، پر کنید و در صورتی که تلویزیون نگاه می کنید یا از دی وی دی پلیر و دستگاه استریو استفاده می کنید ریموت کنترل آنها را در کنار خود داشته باشید.

* راحت ترین حالت ممکن نشستن را پیدا کرده و همواره در این وضعیت خود را قرار دهید، به طوری که نوزادتان نیز در این حالت احساس راحتی نماید و روال همیشگی را انجام دهید. بسیاری از مادران دوست دارند در یک صندلی متحرک یا تاب نشسته یا بر روی یک صندلی گرم و نرم دارای دسته بنشینند.

* به پاها و پشت خود استراحت دهید. استفاده از چهارپایه کوچک در زیر پاها یا بالش می تواند شما را در وضعیت راحتی قرار دهد. بالش هایی که بعضی از مادران آنها را مفید می دانند، بالشهای قوس دار مخصوص شیردهی یا پشتی های دسته دار مخصوص شیردهی در تختخواب را شامل می شوند.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی