بهترین نوع شیردوش کدام است؟
می توانید شیردوش مناسبی را از مشاوران شیردهی، بیمارستان ها، فروشگاه های لوازم کودک و یا بصورت آنلاین خریداری کنید. مشاوران شیردهی دستورالعمل ها و راهنمایی های جزء به جزء را به شما ارائه داده و در صورت بروز مشکل به کمک شما می آیند.
 
در این بخش به نکاتی در خصوص انواع شیردوش و نوع مناسب شما اشاره می کنیم:
 
* شیردوش های دستی: شیردوش  های دستی (عمل دوشیدن با دست انجام می شود) کوچکتر از شیردوش های برقی هستند. همچنین ارزان تر از شیردوش های برقی می باشند (انواع دستی معمولاً زیر 50 دلار هستند، در حالی که مدل های برقی می توانند صدها دلار قیمت داشته باشند). یک شیردوش دستی برای دوشیدن های گاه به گاه مناسب است اما برای زمانی که لازم است به سر کار بروید چندان مفید نمی باشد، به این دلیل که بسیاری از مادران مجبورند برای دوشیدن شیر از شیردوشهای دستی، به سختی تلاش کنند. همچنین زمان دوشیدن شیر به وسیله آنها طولانی است.
 
* شیردوش های برقی: شیردوش های برقی (یا خودکار) با وجود گران بودن، نسبت به انواع دستی راحت تر بوده چرا که به تلاش فیزیکی زیادی نیاز ندارند. و بسیاری از مدل های آنها برای شما این امکان را فراهم می سازند که هر دو سینه را به طور همزمان بدوشید و در واقع در وقت صرفه جویی کنید. همچنین می تواند موجب افزایش شیر شما شود.
 
بعضی از مادران صدای شیردوش های برقی را کمی زیاد می دانند (به خصوص در صورت انجام این کار در محل کار یا زمانی که بیرون از منزل هستند) و گرچه اغلب در کیف های قابل حمل (مانند کوله پشتی یا کیف های بازویی) قرار می گیرند، اما وزن و حجم آنها می تواند کمی مشکل ساز باشد.
 
همچنین مکانی که بایستی از این شیردوش استفاده کنید را در نظر داشته باشید. بعضی شیردوش های برقی هم می توانند به برق متصل شوند و هم به وسیله باتری کار کنند، اما برخی دیگر نمی توانند این امکانات را با یکدیگر داشته باشند. بنابراین اگر دوست دارید برای هر مرتبه استفاده از شیردوش نگران محل راحت با پریز برق نباشید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که هر دو گزینه باتری و برق را با یکدیگر داشته باشد. همچنین مهم است که شیوه پشتیبان گیری دستی یا باتری را در صورت قطع برق در نظر بگیرید.
ببینید کدام نوع شیردوش در بیمه نامه شما برای کمک به خرید آن وجود دارد. در صورتی که پول کافی برای خرید شیردوش ندارید و یا شخصی را نمی یابید که یکی از آنها را به شما هدیه دهد، می توانید با سازمان حمایت از مادران، نوزادان و کودکان تماس گرفته و در خصوص برنامه حمایتی آنها در زمینه شیردوش اطلاع کسب کنید و ببینید شما واجد شرایط برای در اختیار گرفتن یکی از انواع آن هستید یا خیر.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی