آیا نوزادان تازه متولد شده بایستی مکمل های غذایی دریافت کنند؟
شیر مادر دارای ترکیب مناسبی از ویتامین ها و آهنی است که به راحتی جذب بدن نوزاد تازه متولد شده می شود. نوزاد سالمی که توسط مادر سالم تغذیه شود نیاز به هیچ گونه ویتامین اضافی یا مکمل های غذایی به جز ویتامین D ندارد.
 
آکادمی متخصصین اطفال کودکان با حروف اختصاری APP توصیه می کند که تمام نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در طی چند روز نخست حیات مکمل های ویتامین D دریافت کنند و آن را تا زمان دریافت کافی آن از طریق شیر یا شیر خشک غنی شده با ویتامین D (پس از یک سالگی) ادامه دهند.
 
شیر خشک غنی شده با  آهن حاوی ترکیب مناسبی ویتامین و مواد معدنی برای نوزاد است، بنابراین معمولاً نیازی به مصرف مکمل نمی باشد. کودکانی که روزانه کمتر از 1 لیتر یا تقریباً یک کوارت شیر خشک در روز مصرف می کنند ممکن است به مصرف مکمل ویتامین D نیاز داشته باشند.
 
نوزاد معمولاً در 6 ماه نخست زندگی خود نیازی به آب، آب میوه و سایر مواد غذایی ندارد. شیر مادر یا شیر خشک تمام آنچه نوزاد به لحاظ مواد مغذی نیاز دارد را تا زمانی که شروع به مصرف غذاهای جامد نماید، تأمین می کنند. در صورتی که هرگونه سؤال در خصوص تغذیه نوزاد تازه به دنیا آمده خود دارید، آنها را با پزشک تان مطرح سازید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی