نوزاد من چه صداهایی را می تواند بشنود؟
نوزاد شما حتی در آن زمان که در رحم قرار دارد صداها را می شنود. ضربان قلب مادر، غل غل دستگاه گوارش او و حتی صدای مادر و سایر اعضای خانواده بخشی از دنیای قبل از تولد کودک را تشکیل می دهند.
 
پس از به دنیا آمدن نوزاد، صداهای دنیای بیرون بلند و واضح می شوند. دلبندتان ممکن است با صدای پارس سگ وحشت کند یا با صدای غژ غژ ملایم ماشین لباسشویی و جاروبرقی به آرامش برسد.
 
توجه کنید که چگونه نوزاد شما به صدای تان عکس العمل نشان می دهد. صدای انسان، به ویژه صدای مادر و پدر، به گوش نوزاد نوعی «موسیقی دلنواز» به نظر می رسد. نوزاد شما می داند که اینجا جایی است که به او غذا می دهند، او را گرم می سازند و در آغوش می کشند.  زمانی که کودک شما در گهواره خود به گریه می افتد، ببینید به چه سرعت صدای نزدیک شدن شما به او موجب آرام شدنش می شود. ببینید زمانی که با او صحبت می کنید یا برایش لالایی می خوانید از چه فاصله ای می تواند بشنود.
 
از بیشتر نوزادان قبل از ترخیص از بیمارستان، تست غربالگری شنوایی یا شنوایی سنجی به عمل می آید (انجام این آزمایش در بیشتر کشورها ضروری است). اگر از نوزادتان این آزمایش به عمل نیامده است، یا او را در خانه به دنیا آورده اید، بسیار اهمیت دارد که طی یک ماه نخست از او آزمایش شنوایی سنجی به عمل آید. اکثر نوزادانی که با مشکلات شنوایی به دنیا می آیند را می توان از طریق آزمایش شنوایی سنجی شناسایی کرد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی