محل خواب نوزادم در کدام قسمت از خانه قرار داشته باشد؟
گزینه های زیادی برای محل خواب نوزاد شما وجود دارد، اما تختخوابتان نمی تواند یکی از این گزینه ها باشد. قرار دادن نوزاد در تخت خودتان یا به اشتراک گذاشتن تخت خود با او خطرناک بوده و خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را افزایش می دهد.
 
در حالی که به اشتراک گذاشتن تختخواب ایده خوبی به شمار نمی رود، اما به اشتراک گذاشتن اتاق (قرار دادن کودک دلبندتان نزدیک به خود) می تواند شیردهی به نوزاد را بسیار آسان تر سازد. در این بخش راه های انجام این کار را نشان می دهیم.
 
* تخت یا گهواره نوزاد را کنار تختخواب خود قرار دهید. این کار به شما امکان می دهد به طور مطلوب به او نزدیک باشید و موجب آسان تر ساختن شیردهی می شود.  به عقیده آکادمی اطفال آمریکا (AAP) قرار دادن نوزاد در یک گهواره یا تخت مجزا در یک اتاق مشترک با مادر، خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می دهد.
 
* وسیله ای شبیه به تخت نوزاد یا گهواره ای را که یک طرف آن کوتاه تر از سوی دیگر باشد خریداری کنید و به تخت خود بچسبانید تا به شما امکان دهد بدون احتمال افتادن یا غلت خوردن روی نوزادتان نزدیک به او قرار گیرید. هرگز نوزاد خود را بر روی سطح نرم یا در اتاقی که افراد سیگاری در آن حضور دارند نخوابانید. نوزاد را بایستی به پشت خواباند تا به کاهش خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کمک شود.
 
* به منظور آسان تر و راحت تر شدن عمل شیردهی می توانید از یک بالش مخصوص این کار کمک بگیرید.
 
* نور اتاق را برای زمان شیردهی در شب کم کرده و کارهایی مانند صحبت کردن، آواز خواندن و غیره را به حداقل برسانید. با این کار نوزاد شما متوجه می شود که شب برای خواب است و نه بازی و باعث می شود کودک دلبندتان زودتر به خواب برود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی