چگونه می توانم به هنگام شیردهی در بیرون از خانه، با ملاحظه رفتار کنم؟
شیر دادن به نوزاد در مقابل دیگران می تواند به خصوص در ابتدا کاملاً مرعوب کننده و حتی خجالت آور باشد. اما با کمی اعتماد به نفس و انتخاب مکان و لباس مناسب، می تواند خیلی زود به کاری راحت تبدیل شود.
 
بعضی از مادران ترجیح می دهند پتو یا شال کوچکی را روی شانه و سینه خود بکشند تا روند عمومی کمی خصوصی تر شود. بعضی دیگر ممکن است پیراهن یا ژاکت خود را جمع کرده، سپس سر کودک را با یک پتو بپوشانند. همچنین می توانید از یک آغوشی نوزاد، برای شیردادن به او کمک بگیرید. مهم نیست از چه روشی خواه پتو، شال یا آغوشی برای شیر دادن به نوزاد خود استفاده می کنید، اما حتماً مطمئن شوید که دهان و بینی نوزاد مسدود نشده باشند و او بتواند به راحتی نفس بکشد.
 
هنگامی که در خارج از خانه هستید، می توانید به هنگام صرف شام از صاحب رستوران بخواهید برای حفظ حریم خصوصی محفظه ای جدا یا نوعی حفاظ را برای شما فراهم سازد تا از تیررس نگاه مراجعین دور بمانید. در صورتی که در یک بازار محلی در حال خرید هستید، ببینید در آن محل، مکانی برای شیردهی وجود دارد یا خیر. حتماً از دیدن این صحنه شگفت زده خواهید شد که چقدر سریع تعداد زیادی از افراد، محل مناسب شیردهی را برای شما فراهم می سازند. مادرانی که حریم خصوصی بیشتری نیاز دارند اغلب در اتاق پرو یا حتی در اتومبیل به فرزند خود شیر می دهند.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی