فواید پوست پیاز
همه ما بدون شک پوست پیاز را دور می ریزیم و همانطور که تا پیش از این از فواید پوست هندوانه و خربزه بی اطلاع بودیم بدون آگاهی یکی از مفیدترین های طبیعت بدون مصرف به سطل آشغال می سپاریم. بر اساس گزارش humannhealth مطالعات جدید ثابت کرد که پوست پیاز منبع غنی از فلاونوئیدها به ویژه کورستین است . فلاونوئیدها قویترین آنتی اکسیدان ها و ضد تورم های عالی هستند.

بیرونی ترین لایه پیاز که به رنگ قهوه ای ، سفید و بنفش است دارای خواص بیشمار برای سلامتی بدن و زیبایی پوست می باشد که در این گزارش به آنها خواهیم پرداخت.


پوست پیاز چه خواصی دارد؟

رنگدانه های گیاهی به نام کورستین موجود در پوست پیاز موجب کاهش کلسترول بد یا همان LDL خون می شود.

پوست پیاز برای کاهش فشار خون
کاهش فشار خون با پوست پیاز تسریع می یابد و گرفتگی سرخرگ ها برای جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی با استفاده از جوشانده پوست پیاز یکی از مهمترین فواید آن است.

پوست پیاز برای آلرژی 
پوست پیاز با آلرژی می جنگد و التهابات را کاهش می دهد.

پوست پیاز مناسب برای ورزشکاران
جالب است بدانید که استفاده از پوست پیاز برای کودکان و نوجوانان و همچنین ورزشکاران توصیه می شود چرا که با ترکیبات فوق العاده موجود در پوست پیاز رشد و عملکرد ماهیچه ها به میزان قابل توجهی تقویت می شود.

رفع مشکل کم خوابی 
کورستین موجود در پیاز همچنین دارای اثرات آرام بخشی است و می تواند باعث رفع مشکل کم خوابی در افراد نیز شود.

پوست پیاز برای درمان افسردگی
برای درمان افسردگی می توان از پوست پیاز استفاده کرد.1

پوست پیاز سم زدایی قوی است
پوست پیاز به عنوان یک سم زدایی قوی می تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم PH آن می شود و می تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود.

پوست پیاز برای مبارزه با سرطان
پوست پیاز با سرطان و بیماری های سخت عفونی مبارزه می کند.

خواص پوست پیاز برای مشکلات قلبی
کارشناسان اضافه کردن پوست پیاز به رژیم غذایی روزانه را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی، سرطان روده بزرگ، چاقی، دیابت نوع دو، مشکلات روده و معده توصیه می کنند.

پوست پیاز برای مشکلات خارش و گال پوست
میکس شده پوست پیاز می تواند مشکلات خارش و گال پوست را درمان کند.2
 
جوشانده پوست پیاز در درمان سرفه خشک و برونشیت
پوست پیاز خواص ضدعفونی کنندگی، ادرارآور، مسهل، ضد التهاب و ضد حساسیت دارد. در طب مکمل، جوشانده ی پوست پیاز برای درمان بسیاری از بیماری های تنفسی، قلبی و … توصیه می‌شود.
این جوشانده به خاطر اثرات خلط‌آور فوق العاده ای که دارد، برای درمان علائم آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مؤثر می‌باشد.
سرفه خشک و برونشیت بیماری‌هایی هستند که با خوردن جوشانده پوست پیاز به راحتی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

درمان سوزش چشم و حفظ قدرت بینایی
یکی دیگر از فواید خوردن جوشانده پوست پیاز که شاید تا به حال نمی‌دانستید، تسکین علائم خستگی، قرمزی و سوزش چشم است. مصرف چای پیاز در حفظ قدرت بینایی بسیار مفید بوده و باعث جلوگیری از تغییر نمره عینک می‌شود.

ضد باکتری
گفته می شود داروی Phytochemical موجود در دم کردنی پوست پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است. هنگامی که شما آن را مصرف می کنید، گروهی از باکتری ها در بدن شما به زودی از بین می روند.
پوست پیاز از بیماری های ناشی از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند، به عنوان مثال تپش قلب، چرک زخم و چرک گلو، و غیره...
هیچ مشکلی در رابطه با مصرف چای پوست پیاز وجود ندارد. با این حال، پیاز به عنوان یک ماده غذایی شناخته شده است و کشت آن هزاران سال است که ادامه دارد.

کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان
بر اساس مطالعات اخیر دانشگاه برن در سوئیس، مصرف پیاز خام (از جمله پوست) در روز، باعث افزایش 13 تا 17 درصدی تراکم مواد معدنی استخوان در موش ها می شود.
این اطلاعات نشان می دهد چای پوست پیاز ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد، به طور کلی، پیاز و محصولات مشتق شده از آن، از جمله چای پوست پیاز، اثرات مثبت بر روی استخوان انسان دارند. این به دلیل وجود مواد معدنی (کلسیم، آهن، منگنز و غیره) در داخل پیاز است.

جلوگیری از زخم
با توجه به مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها، مصرف چای پوست پیاز می تواند به شما در جلوگیری از زخم معده کمک کند، البته درمان دیگر زخم ها ممکن است با مصرف چای پوست پیاز نیز امکان پذیر باشد.
زخم ها معمولا توسط یک باکتری به نام Heliobacter pylori به وجود می آید. آنتی اکسیدان های موجود در چای پیاز باعث جلوگیری از رشد آن باکتری ها می شود.
در نتیجه خطر ابتلا به زخم، به ویژه زخم معده کاهش می یابد. در حال حاضر، باید دانست که Heliobacter pylori ممکن است باعث بیماری های دیگر نیز شود. مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن به نظر می رسد یکی دیگر از مزایای دم کرده پوست پیاز می باشد.3


روش استفاده از پوست پیاز

انواع شیوه‌ها برای استفاده از خواص پوست پیاز وجود دارد و می‌توان پس از شست‌وشوی دقیق و خشک کردن پوست این گیاه، آن را در آب جوشاند و به صورت محلولی مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان قبل از خواب به میزان یک لیوان نوشید، کورستین موجود در پیاز همچنین دارای اثرات آرام بخشی است و می‌تواند باعث رفع مشکل کم خوابی در افراد نیز شود.

 پوست پیاز را همچنین می‌توان به صورت چاشنی به انواع غذاها و خورشت‌ها اضافه کرد و از مزایای درمانی آن بهره برد، این ماده به عنوان یک سم‌زدایی قوی می‌تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم( پی اچ) آن می‌شود و می‌تواند مانع ازابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

اما باید تاکید کرد که زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی از پوست پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نکنند و برای بهره‌مندی از خواص پیاز، خود پیاز را مصرف کنند.4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.payesh8523.ir
3.www.delgarm.com
4.www.avapress.com
نسخه چاپی