کودک من در چهار ماهگی قادر به دیدن چه چیزهایی است؟
کودکان در این سن می توانند اشیاء را از فاصله بیشتر (چند فوت یا چند متر دورتر) از چند ماه قبل ببینند. آنها معمولاً بدون آنکه چشمانشان حالت لوچ به خود بگیرد می توانند بر روی چیزی متمرکز شده و تفاوت رنگهای مختلف را تشخیص دهند.
 
کودک شما در این سن نسبت به محیط توجه و آگاهی بیشتری از خود نشان می دهد. او اکنون می تواند مسیر توپ در حال حرکت را دنبال کند و حرکات سریع خواهر یا برادر بزگتر خود که در نزدیکی او بازی می کنند را تماشا نماید. ممکن است کودک خود را ببینید که یک اسباب بازی را در دست گرفته و به آن خیره شده است یا دستان خود را مورد بررسی قرار می دهد. اکنون هماهنگی میان چشم و دست در حال پیشرفت بوده بنابراین ببینید چگونه برای مدتی به یک شئ خیره می شود و سپس آرام آرام به آن نزدیک شده و آن را در دست می گیرد.
 
با رعایت نکات زیر به بهبود مهارت بینایی کودک خود کمک کنید:
 
* در صورتی که چندین ماه است که به یک نوع اسباب بازی نگاه می کند، اکنون زمان آن فرارسیده است که اسباب بازی های او را تغییر دهید. اکثر کودکان در حدود 5 یا 6 ماهگی شروع به بالا کشیدن خود کرده و سعی در نشستن می کنند، بنابراین اگر چیزی از تخت او آویزان است یا وسایلی به دیوار نصب شده، آنها را بردارید تا کودک آسیب نبیند.
 
* کودکان در این سن از الگوهای پیچیده تر و رنگهای متنوع خوششان می آید. سعی کنید کتابهایی با تصاویر بزرگ و با رنگ روشن برای فرزندتان بخوانید. او با خیره شدن به صفحات  این نوع کتابها لذت می برد.
 
* با بردن او به دنیای خارج حس بینایی او را تحریک سازید. پیاده روی در محله، رفتن به سوپرمارکت یا گردش در باغ وحش نزدیک خانه فرصتهای شگفت انگیزی را برای کودک شما جهت تماشای چیزهای جدید فراهم می سازد.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی