آیا غذای آماده حاوی مواد نگهدارنده است و همراه با آن به آب معمولی نیاز است؟
چقدر خوب و فوق العاده بود که کودک شما تاکنون تنها از شیر مادر تغذیه می شد! بازه زمانی بین 4 تا 6 ماهگی زمان خوبی برای شروع غذاهای جامد به حساب می آید. اما معمولاً توصیه می شود به نوزادانی که از رشد خوبی برخوردارند، تغذیه با غذای جامد تا زمانی به تأخیر انداخته شود که به هنگام دیدن غذا خوردن اطرافیان با حالت چهره و رفتار خود نشان دهند که آن را می خواهند.
 
معمولاً بهتر است با غلاتی مانند برنج، جو یا جو دوسر شروع کرده و یک یا دو مرتبه در روز او را با این غذاها تغذیه نمایید. هر اندازه غذا خواست به او بدهید. کمی آب معمولی (4 اونس (114 میلی لیتر) یا این حدود) نیز خوب است. با مشاهده میزان سفتی مدفوع او می توانید متوجه شوید که به آن نیاز دارد یا خیر.
 
در بیشتر غذاهای مرحله 1 تنها از مواد موجود در فهرست غذایی این مرحله (به عنوان مثال نخود و آب) استفاده می شود.  همچنین مواد غذایی ارگانیک مخصوص کودک موجود است که بدون استفاده از سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی پرورش داده شده اند. این مواد غذایی کمی گران تر می باشند البته این تفاوت قیمت چندان زیاد نیست و بایستی به خاطر داشته باشید که دیگر هرگز مانند سال اول غذای کودک شما ارزان نخواهد بود.
 
همچنین می توانید خود در خانه غذای او را تهیه کنید. می توانید از مادران دیگر یا برخی برنامه های آموزشی نحوه درست کردن غذای کودک در خانه را بیاموزید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی