کودک من در چهار ماهگی چه چیزهایی را می چشد یا بو می کند؟ ‏
کودک شما می تواند طعم و بو را احساس نماید و طعم های شیرین را به طعم های تلخ ترجیح می دهد. به عنوان مثال کودک شیشه حاوی آب قند را می پذیرد اما اگر به او غذایی با طعم تلخ یا ترش بدهید رویش را برگردانده یا گریه خواهد کرد. به همین ترتیب نوزادان به سمت بوهای مورد علاقه خود جلب می شوند و از بوهای بد روی برمی گردانند.
 
گرچه آنها طعم شیرین را به هر طعم دیگری ترجیح می دهند، اما ترجیحات طعمی در طول سال اول به تکامل خود ادامه خواهد داد. در حقیقت مطالعات صورت گرفته نشان می دهند که رژیم غذایی مادر می تواند بر طعم شیر او تأثیر بگذارد. این نخستین طعم ها می توانند به شکل گیری اولویت های طعمی آتی نوزاد کمک کنند. به عنوان مثال مادری که در حین دوران شیردهی غذاهای تند و ادویه دار مصرف می کند، کودکی خواهد داشت که به احتمال زیاد از طعم های تند و ادویه ای خوشش خواهد آمد.
 
در حال حاضر شیر مادر یا شیر خشک به طور کامل کودک شما را راضی و سیر می سازد. بعضی از پزشکان پیشنهاد می کنند برنج یا غلات تک دانه ای دیگر را بین 4 تا 6 ماهگی به کودک معرفی کنید. قبل از شروع به تغذیه کودک خود با غذاهای جامد با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی