از خواص فوق العاده نارگیل چه می دانید؟

ارزش غذایی نارگیل، شیر نارگیل، آب نارگیل و روغن نارگیل


در هر ۲۸ گرم گوشت نارگیل به‌صورت خشک
کالری: ۱۸۷ (۹ درصد از نیاز روزمره بدن انسان)

چربی: ۱۸ گرم (۲۸ درصد از نیاز روزمره)

چربی اشباع‌شده: ۱۶ گرم (۸۰ درصد از نیاز روزمره)

پروتئین: ۲ گرم (۴ درصد از نیاز روزمره)

کربوهیدرات: ۷ گرم (۲ درصد از نیاز روزمره)

فیبر: ۵ گرم (۲۰ درصد از نیاز روزمره)

قند: ۲ گرم

در هر ۲۲۶ گرم شیر نارگیل
کالری: ۵۵۲ (۲۷ درصد نیاز روزمره بدن انسان)

چربی: ۵۷ گرم (۸۸ درصد نیاز روزمره)

چربی اشباع‌شده: ۵۰ گرم (۲۵۰ درصد نیاز روزمره)

پروتئین: ۵٫۵ گرم (۱۱ درصد نیاز روزمره)

کربوهیدرات: ۱۳ گرم (۴ درصد نیاز روزمره)

فیبر: ۵ گرم (۲۰ درصد نیاز روزمره)

قند: ۸ گرم

در هر ۲۲۶ گرم آب نارگیل
کالری: ۴۶ (۲ درصد نیاز روزمره بدن انسان)

چربی: ۰٫۵ گرم (۱ درصد نیاز روزمره)

چربی اشباع‌شده: ۰٫۴ گرم (۰ درصد نیاز روزمره)

پروتئین: ۲ گرم (۴ درصد نیاز روزمره)

کربوهیدرات: ۹ گرم (۳ درصد نیاز روزمره)

فیبر: ۳ گرم (۱۲ درصد نیاز روزمره)

قند: ۶ گرم

در هر ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
کالری: ۱۲۱ (۶ درصد نیاز روزمره بدن انسان)

چربی: ۱۳ گرم (۲۰ درصد نیاز روزمره)

چربی اشباع‌شده: ۱۱ گرم (۵۵ درصد نیاز روزمره)

پروتئین: ۰ گرم

کربوهیدرات: ۰ گرم

فیبر: ۰ گرم

قند: ۰ گرم1


فواید و خواص نارگیل برای سلامتی


نارگیل برای کنترل دیابت
مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

خواص ضدپیری نارگیل
سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن
مواد مغذی موجود در نارگیل برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی، از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده مفید است.

نارگیل برای درمان و آب کردن چربی دور شکمی
برای از بین بردن چربی های خطرناک شکمی نارگیل مصرف کنید ؛چربی های شکم خطرناک ترین چربی ها هستند و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد که مصرف روزانه 200 گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در طی 12 هفته می گردد.

نارگیل برای تقویت انرژی
نارگیل با افزایش انرژی به چربی سوزی کمک میکند ؛ تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل انرژی را در طی 24 ساعت به میزان 5 درصد افزایش میدهد و در طولانی مدت باعث کاهش وزن میشود. تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا کاهش قند خون سپری کنند.

نارگیل برای درمان صرع
رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم کربو هیدرات است که برای اختلالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بهترین تاثیر آن در درمان بیماری صرع در کودکان شناخته شده است. رژیم غذایی که حاوی کربو هیدرات کم و مقدار چربی بسیاراست موجب افزایش غلظت کتون در خون می شود و چنانچه می خوانید مصرف منظم نارگیل می تواند به طور چشمگیری میزان تشنج در کودکان مبتلا به صرع را کاهش دهد.

نارگیل برای مبارزه با سرطان
نارگیل حاوی اثرات ضدسرطانیاست و مخصوصا برای درمان سرطان کولون و سرطان سینه بسیار مفید است.

نارگیل کلسترول خون را بهبود می بخشد
مصرف نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون کمک میکند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع شده در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب شده و کلسترول بد خون را کنترل می کند.این بهبود در عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی باعث کاهش آنها میشود.

نارگیل مفید در دوران بارداری
میوه و آب نارگیل برای افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامتی زنان باردار و نوزاد مفید است و از بروز انواع عفونت های خطرناک پیشگیری می کند. همچنین باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می گردد که در حفظ سلامت عمومی جنین نقش مهمی را ایفا می کند.

نارگیل برای مبارزه با باکتری ها
نارگیل حاوی مقادیر زیادی اسید لوریک است که به کشتن و دفع باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و عفونت کمک می کند.

نارگیل مفید برای سلامت دهان و دندان
از آب نارگیل برای از بین بردن باکتری های دهان، خوشبو کردن دهان و حفظ سلامت عمومی دندان ها بعنوان دهانشویه استفاده کنید.

نارگیل بدن را هیدراته نگه می دارد
میوه و آب نارگیل حاوی الکترولید های مهمی است که در حفظ هیدراته بدن موثر می باشد.افرادی که درگیر فعالیت های سنگین میشوند باید آب نارگیل را در رژیم غذایی خود بگنجانند.پس آب نارگیل یک جایگزین عالی برای آب می باشد.2

نارگیل برای کمک به هضم غذا
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، نارگیل سرشار از اسیدهای چربی است که به هضم غذا کمک می کنند. این میوه حاوی دو ماده مغذی مخصوص به نام های تری گلیسیرید دارای زنجیره متوسط و اسیداوریک است. معمولاً اسیدهای چرب اشباع شده دارای زنجیره بلند بوده و به سختی در بدن هضم می شوند. اما نوع چربی موجود در نارگیل از تری گلیسیرید دارای زنجیره کوتاه است بنابراین به راحتی هضم می شود و کمتر به صورت چربی در بدن ذخیره می شود. باید بدانید که هر 100 گرم گوشت این میوه 354 کالری و 33 گرم چربی، 15 گرم کربوهیدرات و 3.3 گرم پروتئین دارد. شما می توانید بدون زیاده روی از این میوه نهایت استفاده را برای هضم راحت تر غذا ببرید.

نارگیل باعث سیری می شود
نارگیل حاوی میزان زیادی فیبر است بنابراین برای پیشگیری از یبوست فوق العاده است. این میوه همچنین به مهار اشتها و برطرف کردن گرسنگی کمک می کند. هر 100 گرم گوشت میوه نارگیل 9 گرم فیبر دارد که حدود 35 درصد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند.

نارگیل برای کنترل قند خون
نارگیل فیبر زیاد و کربوهیدرات کمتری دارد. بنابراین به کنترل قند خون کمک می کند. هر 100 گرم گوشت این میوه فقط 15 گرم کربوهیدرات دارد و دارای 9 گرم فیبر است. با این حال توصیه می شود از مصرف مواد غذایی فراورده شده بر پایه نارگیل خودداری کنید. چون این قبیل مواد غذایی صنعتی معمولاً سرشار از قند بوده و فیبر و مواد مغذی کمتری نسبت به میوه طبیعی دارند.

نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان برای مقابله با التهاب
نارگیل حاوی میزان زیادی فیبر است بنابراین برای پیشگیری از یبوست فوق العاده است. این میوه همچنین به مهار اشتها و برطرف کردن گرسنگی کمک می کند. نارگیل همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها است و برای مقابله با رادیکال های آزاد و التهاب بدن موثر عمل می کند. علاوه بر این در روغن این میوه ترکیبات فنولیک، ویتامین E و فیتواسترول نیز وجود دارد که در جهت ارتقای سلامت بدن نقش دارند. نارگیل منبع ویتامین C هست. در واقع هر 100 گرم گوشت نارگیل حدود 5 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تأمین می کند.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.namnak.com
3.www.hidoctor.ir
نسخه چاپی