چگونه می توان از سرایت عارضه چشم صورتی به دیگر اعضاء خانواده و سایر فرزندان جلوگیری کرد؟
کودکی که به نوع مسری عارضه چشم صورتی یا ورم ملتحمه مبتلا شده است می تواند این عارضه را در مهد کودک یا پیش دبستانی و خانه همه گیر سازد، به این دلیل که کودکان چشمهای خود را زیاد مالیده و به همه چیز و همه کس دست می زنند. بنابراین اگر کودک شما مبتلا به این عارضه شده است، بهترین کار در خانه نگاه داشتن او تا زمانی است که خطر سرایت این بیماری در او از بین رفته باشد، یا به طور معمول زمانی که علائم آن ناپدید شده باشند (به این معنا که ترشحات چشمی یا آمدن اشک از چشمان متوقف شده، کودک دیگر چشمان خود را نمالیده و چشمها به حالت عادی بازگشته باشند).
 
به منظور کمک به جلوگیری از سرایت عفونت فرزند خود به سایر اعضاء خانواده نکات زیر را رعایت نمایید:
 
* حوله و ملحفه های کودک خود را هر روز عوض کنید.
 
* هر مرتبه که می خواهید صورت و چشم کودک را پاک کنید، از یک حوله یا دستمال تمیز استفاده نمایید.
 
* حوله و ملحفه های استفاده شده را جدا از لباس های سایر اعضاء خانواده در آب داغ بشویید.
 
* اطمینان حاصل کنید تمام افراد خانواده از حوله و دستمال شخصی خود استفاده می نمایند. در این موقعیت می توانید عدم استفاده مشترک از وسایل شخصی را به کودک بیاموزید.
 
* از همه بخواهید حداقل به مدت 20 ثانیه دستهای خود را به طور مرتب با آب گرم و صابون بشویند. کودک خود را تشویق کنید تا اتمام دو مرتبه خواندن ترانه «تولدت مبارک» دستهای خود را خوب به یکدیگر بمالد.
 
* از مواد ضد عفونی کننده بر روی سطوح یا وسایلی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند از جمله شیر آب، دستگیره درب و اسباب بازی های پلاستیکی استفاده کنید.
 
* به مهد کودک اطلاع دهید که کودک شما مبتلا به این عارضه شده تا بتوانند محل را ضد عفونی کنند.
 
* به اعضاء خانواده یادآور شوید که به چشم های کودک دست نزنند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی