از چه زمان بایستی به دنبال پزشک متخصص اطفال باشم؟
تعیین پزشک متخصص اطفال برای نوزاد خود در حالی که هنوز باردار هستید، کار بسیار هوشمندانه ای است. دکتر اوالین الساندرینی (Evaline Alessandrini)پزشک متخصص اطفال از بیمارستان کودکان فیلادلفیا عنوان می کند که: «ترتیب وقت قبلی با یک پزشک متخصص اطفال و مشخص کردن او پیش از به دنیا آمدن نوزاد دارای اهمیت است، چرا که پس از تولد فرزندتان نگران یافتن پزشک حاذق نخواهید بود و فرصت کافی برای انجام کارهای دیگر خواهید داشت».
 
فوائد مشخص کردن زود هنگام پزشک متخصص اطفال تنها به والدین معطوف نمی شود. مطالعات اخیر دکتر الساندرینی نشان می دهند نوزادانی که در شش ماه نخست خود به یک پزشک مراجعه می کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد تا قبل از رسیدن به دو سالگی آزمایش های مهم سلامت را دریافت نمایند. به گفته ایشان اگر رابطه مداوم با یک پزشک داشته باشید، وقت و آرامش بیشتری برای روبرو شدن با مسائل نیز خواهید داشت.
 
بهترین زمان برای شروع به جستجوی پزشک متخصص اطفال بین هفته بیست و هشتم تا سی و چهارم بارداری است، زمانی که احتمالاً می دانید چه می خواهید و حداقل چند هفته برای انجام کارهای خود وقت دارید. روند این کار ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما بدانید که قرار نیست به دنبال بهترین پزشک متخصص اطفال جهان باشید، بلکه باید به دنبال بهترین پزشک برای فرزند خود باشید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی