تمایلی به بازگشت به کار ندارم اما همسرم اصرار به انجام آن دارد، چه باید بکنم؟
بایستی بگوییم که این مسئله برای بسیاری از زوجین پیش می آید و مشکل بسیار آزار دهنده ای است. خوشبختانه می توان از واژه «سازش و مصالحه» استفاده کرد چرا که اگر هر کدام از شما به این مشکل به عنوان نبردی نگاه کنید که حتماً باید پیروز آن باشید، آنگاه راه به جایی نبرده و در نهایت این مسئله حل نشده باقی خواهد ماند و به رابطه شما آسیب وارد می شود.
 
به منظور جلوگیری از قرار گرفتن در موقعیت برد و باخت، سعی کنید راهکارهایی که در ادامه می آیند را دنبال کنید. نخست آنکه هر کدام از شما باید دلایل خود را از اصرار به انجام این کار توضیح دهید. به همسر خود بگویید که باور دارید کودکتان در کنار شما به بهترین شکل مراقبت می شود. شاید بتوانید بیشتر به این مسئله فکر کنید و مزایایی که فرزندتان با بودن در کنار شما عایدش می شود را برای همسرتان توضیح دهید. قدم بعدی آن است که به حرفهای همسرتان گوش کنید و توضیحات او را درک کنید. آیا نگرانی او در خصوص مسائل اقتصادی تنها یک ترس بی مورد است و یا خیر این نگرانی حقیقتاً وجود دارد؟ آیا تنها یک منبع درآمد کفاف هزینه های فرزند شما را می دهد؟ یا برای برآورده ساختن نیازهای مالی به همسرتان فشار وارد شده و در حال تقلا و تلاش مضاعف است؟
 
در نهایت با درنظر گرفتن تمام نگرانی های خود، به راه حلی منطقی دست یابید. تمام گزینه ها و راه های پیش روی خود را در نظر گرفته و نیز جوانب مثبت و منفی هر یک را بررسی کنید. آیا برای همسرتان این امکان وجود دارد که برنامه کاری خود را تغییر دهد تا بتواند زمانی که شما به سر کار می روید، در خانه و کنار کودک حضور داشته باشد؟ آیا امکان دورکاری برای هر دو یا هر یک از شما وجود دارد؟
 
در این راه اصول زیر را در نظر داشته باشید:
 
1-  هیچ کدام از شما در موضع درست و هیچ کدام در موضع غلط قرار ندارید.
 
2- سعی نکنید نظرات دیگری را مورد قضاوت قرار دهید. فقط گوش کنید. انسانها نیاز دارند که سخنانشان شنیده شود و دیگران آنها را درک کنند.
 
3- اطمینان داشته باشید که در نهایت می توانید به نتیجه ای دست یابید که نیازهای همه در آن در نظر گرفته شده است.
 
4- فراموش نکنید که نیازهای کودک خود را در این معادله وارد سازید. از خود بپرسید چه چیزی بیشتر از همه به نفع فرزندتان است.
 
این آخرین باری نیست که شما دو نفر بر سر مسئله ای که به مسائل رفاهی فرزندتان مرتبط است اختلاف نظر پیدا می کنید. نحوه مدیریت این مسئله می تواند زمینه را برای تعاملات آتی شما فراهم سازد. با در نظر گرفتن اصول فوق، می توانید از حصول به نتیجه ای خوشایند اطمینان حاصل کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی