آنچه که باید راجع به پرچم انگلستان بدانید
باید بدانید که پرچم انگلستان ترکیبی از پرچمهای چند کشور است. در واقع انگلستان با بریتانیای کبیر متفاوت است و نباید این دو را با هم یکی دانست. وقتی صحبت از انگلستان میشود، منظور همان England   است. انگلیس در واقع زیر مجموعه بریتانیای کبیر به‌شمار می‌آید.

بریتانیای کبیر به نوبه خود زیر مجموعه پادشاهی متحد است. ولز، اسکاتلند و انگلستان به عنوان کشورهای بریتانیای کبیر محسوب می‌شوند. به این مجموعه آنها ایرلند شمالی را نیز باید اضافه کنید. در منابع فارسی از آنها انگلیس یاد میشود. از انگلستان به عنوان بزرگترین و از ولز به عنوان کوچکترین  کشور بریتانیای کبیر یاد می‌شود.

پرچم از گذشته به عنوان نمادی از اتحاد، عقاید و اسطورههای یک کشور و ملت مربوط به آن بود. در حال حاضر نیز میتوان این خصوصیات را در پرچمهای مختلف کشورهای جهان دید. همچنین رنگهایی که در هر پرچم استفاده میشود، صرفا برای زیبایی نبوده و نشاندهنده مرام و عقیده دولت و مردم کشور مورد نظر است. رنگها معمولا مفاهیمی یکسان را بیان خواهند کرد. برای مثال رنگ سفید همواره نشانی از صلح و آرامش است. وجود آن در پرچم‌ کشورها، بیانگر این است که دولت و نظام حاکم، به برقراری و ایجاد صلح اهمیت میدهد.
 

معنای پرچم انگلستان

پرچم انگلستان، نشان‌دهنده کشورهای عضو پادشاهی هستند. در طرح این پرچم، سه صلیب دیده میشود. صلیب قرمز مربوط به سنت جورج است. علاوهبر آن صلیبی سفید رنگ در یک زمینه آبی قرار دارد که نمایانگر پرچم اسکاتلند است. این صلیب به طور مورب بر روی پرچم طراحی شده است.  در سال 1606 میلادی، انگلیس و اسکاتلند با هم متحد شدند  و به این ترتیب، نخستین پرچم پادشاهی متحد شکل گرفت. پرچم انگلیس به تنهایی دارای یک صلیب قرمز در زمینه سفید است.

در سال 1801  ایرلند شمالی نیز به پادشاهی متحد پیوست و در نهایت منجر به شکلگیری بریتانیای کبیر شد. پرچم ایرلند شمالی، به صورت یک صلیب قرمز در زمینه سفید طراحی شده است.


تصویری که اکنون از پرچم بریتانیای کبیر میبینید، ترکیبی از این سه طرح است. از آنجا که ولز در زمان طراحی این پرچم، عضوی از آن نبوده است، نشانی از این کشور در پرچم انگلستان دیده نمی‌شود.

صلیب قرمز پرچم انگلستان یادآور مبارزه افسانهایی سنت جورج با اژدها است که به قرن سیزدهم میلادی باز میگردد. منظور از سنت جرج همان جرجیس است که از او به عنوان یک قدیس یاد میشود. در واقع او یک سرباز و کشیش رمی بود. رنگ سفیدی که بر روی پرچم انگلیس است، نشاندهنده لباسهای سفیدی است که سربازان در جنگهای صلیبی به تن میکردند.

صلیب قرمز ایرلند که بر روی زمینه سفید قرار دارد، نماینده سنت پاتریک است. این فرد همان کسی است که مردم ایرلند را به سمت دین و آیین مسیح دعوت کرد و مذهب مسیحیت را در این کشور ترویج داد.

صلیب سفید اسکاتلند که بر زمینه آبی قرار دارد، به صلیب سنت آندریاس اشاره میکند. از او به عنوان یکی از حواریون مسیح یاد میشود.

آنچه که باید راجع به پرچم انگلستان بدانید
 

 معنی رنگ های پرچم انگلیس

در پرچم انگلستان، سه رنگ سفید، قرمز و آبی دیده میشود. برای آنها مفاهیم زیر در نظر گرفته شده است
  • رنگ سفید نشانی از صداقت، پاکی، صلح و آرامش است.
  • رنگ قرمز نشانی از قدرت و شجاعت نظامی و دلاوری است.
  • رنگ آبی بیانگر فر و شکوه پادشاهی، قدرت، عدالت و وقار است.
 

چاپ و خرید پرچم انگلستان

در حال حاضر خرید و فروش پرچم کشورهای مختلف، با اهداف گوناگون انجام میشود. از رایجترین انواع آن میتوان به پرچم رومیزی انگلیس ، پرچم اهتزاز و پرچم تشریفات اشاره  کرد. پرچم رومیزی یکی از پرکاربردترین انواع پرچمهای ملل است.  از پرچم انگلستان و دیگر کشورهای جهان در اماکنی مانند هتلها، نمایشگاهها، مراسمات رسمی کشور، آژانسهای هواپیمایی، دفاتر گردشگری، سازمانها و ... استفاده خواهد شد. از آنجا که پرچم هر کشور نماد ملت و دولت مربوط به آن است، لازم است که از جنس، رنگ و طرح با کیفیتی برخوردار باشد. برای این منظور معمولا از تکنیکهای چاپ اسیدی و دیجیتال استفاده خواهد شد.

پرچمهای ملل معمولا بر روی پارچه‌های ساتن و ژرسه طراحی و چاپ میشوند. پارچههای ساتن میتوانند زمینه مات و براق داشته باشند.  معمولا برای چاپ پرچمهای اهتزاز از ساتن براق استفاده میشود.  این پارچه‌ها قابلیت شستشو داشته و در عین حال از تثبیت رنگ خوبی نیز برخوردار هستند، همچنین چاپ این پرچم‌ها به صورت دورو انجام خواهد شد
نسخه چاپی