به چه دلیلی سکته مغزی رخ می دهد؟ عوارض سکته و نحوه جلوگیری از آن
سکته مغزی، در کشور ایران بسیار رایج است و شما باید به دنبال راهی باشید تا از عوارض آن دوری کنید. در این مقاله قرار است به طور کامل برای شما توضیح داده شود که سکته چیست و چه عوارضی می تواند داشته باشد. همچنین در این مقاله به افسانه های مختلفی در رابطه با سکته ذکر شده است و همچنین آن افسانه ها اصلاح شدند و به شما طرز دقیق رفتار سکته با انسان شرح داده شده است.

شما باید تمام تلاش خود را به کار ببرید تا از هر نوع سکته ای دور بمانید. خطر ایجاد سکته را جدی بگیرید، زیرا سکته می تواند باعث مرگ انسان شود و یا اینکه شما را برای همیشه از کار بیندازد. مطمئنا در اطراف شما، افرادی وجود دارند که سابقه سکته داشته باشند و حال و روز آن اشخاص را می بینید. با این حال، به شما پیشنهاد می شود این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید تا بدانید چگونه می توان از سکته مغزی جلوگیری کرد.

اگر در گفتار مشکل دارید، در درک آنچه دیگران می گویند، فلج یا بی حسی صورت، بازو یا پا، سردرد و مشکل در راه رفتن مشکل دارید، ممکن است سکته مغزی کنید و زمان آن فرا رسیده است که اقدام به درمان خود کنید تا از مشکلات بعدی، جلوگیری کنید.

وقتی خون رسانی به بخشی از مغز شما مسدود یا مانع شود، Brain Stroke اتفاق می افتد، به همین دلیل بافت های داخل مغز اکسیژن و مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند. طی چند دقیقه سلول های مغزی شروع به مرگ می کنند.

اگر اقدامات فوری انجام نشود، آسیب مغزی نیز می تواند رخ دهد. اگرچه چنین مشکلی است که نیاز به پاسخ سریع و درمان توسط متخصصان دارد، اما شایعات بسیاری باعث ایجاد یک سر و صدا در میان مردم شده است. در این مقاله، ما در مورد افسانه ها و حقایق Brain Stroke بحث خواهیم کرد. اما قبل از اینکه به این بخش برویم، ابتدا جزئیات سکته مغزی را جمع بندی می کنیم.

سکته مغزی ممکن است در اثر انسداد شریان یا نشت یا ترکیدن رگ خونی / سکته مغزی خونریزی دهنده ایجاد شود. به طور کلی، این بیماری به دلیل اضافه وزن، عدم تحرک بدنی، نوشیدن زیاد یا زیاد و مصرف داروهای غیرقانونی مانند کوکائین و مت آمفتامین ایجاد می شود. اگر در مورد عوامل خطر پزشکی صحبت کنیم، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، کلسترول بالا، دیابت و حتی عفونت COVID-19 می تواند منجر به Brain Stroke شود.

به چه دلیلی سکته مغزی رخ می دهد؟ عوارض سکته و نحوه جلوگیری از آن


افسانه شماره 1: فقط افراد مسن دچار سکته مغزی می شوند
اگرچه اکثر سکته های مغزی در افراد 55 سال به بالا در مقایسه با افراد جوان اتفاق می افتد، اما در صورت داشتن سبک زندگی ضعیف یا خطرات پزشکی ذکر شده در بالا، در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد، اما مردان بیشتر از زنان در معرض Brain Stroke هستند. هنوز هم زنان در اثر سکته مغزی بیشتر از مردان می میرند.

افسانه شماره 2: سکته مغزی نادر است
سکته مغزی در حال تبدیل شدن به یک بیماری شایع در بین افراد است و پزشکان مدام تاکید می کنند که مردم باید از سبک زندگی خود مراقبت کنند.

افسانه شماره 3: سکته در قلب اتفاق می افتد
ابتدا در مغز شما اتفاق می افتد. نورون ها یا همان سلول های عصبی مغز شما برای عملکرد صحیح به جریان خون، مواد مغذی و اکسیژن نیاز دارند. اگر به دلیل لخته شدن خون یا هر بیماری دیگر، به نوعی منبع تغذیه قطع شود، سلول های عصبی شروع به مرگ می کنند و سکته مغزی ایجاد می شود.

افسانه شماره 4: نمی توان از سکته های مغزی جلوگیری کرد
از بین تمام عوامل خطر بررسی شده که در بالا ذکر شد، 90٪ از سکته های مغزی ناشی از آنها است و به راحتی قابل درمان و پیشگیری است. داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند شما را در برابر همه تهدیدات کمک کند. اما سکته ها تا حدی قابل پیشگیری هستند. بنابراین، به محض شروع علائم باید با پزشک مشورت کنید.

افسانه شماره 5: سکته مغزی قابل درمان نیست
اکثر سکته های مغزی ایسکمیک ناشی از لخته است و امروزه قابل درمان است. اگر بیمار در عرض 5 ساعت از شروع علائم Brain Stroke بیاید، میتوان یک فعال کننده پلاسمینوژن بافتی را که یک داروی لخته کننده است تجویز کرد و احتمالا با جبران آسیب، فرد را نجات می دهد.

افسانه شماره 6: درد شایع ترین نشانه سکته مغزی است
این یک علامت قابل اعتماد نیست، زیرا فقط 30٪ از افراد مبتلا به Brain Stroke ایسکمیک سردرد دارند. در عوض، بیشتر سردردها شروع بی حسی یا ضعف، دید دو نفره، گیجی، عدم هماهنگی، مشکل در درک و... است.

افسانه شماره 7: سکته مغزی ارثی نیستند
بله، سکته در خانواده ها نیز وجود دارد. فشار خون، دیابت، چاقی از جمله علائمی هستند که دارای اجزای ژنتیکی هستند. حتی تومورهای قلبی، اختلالات لخته شدن و ناهنجاری های موجود در رگ های خونی نیز نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

به چه دلیلی سکته مغزی رخ می دهد؟ عوارض سکته و نحوه جلوگیری از آن

افسانه شماره 8: در صورت عبور علائم سکته مغزی، شما نیازی به درمان ندارید
فوریت پزشکی زمانی اتفاق می افتد که کسی علائم موقتی سکته مغزی داشته باشد که حمله ایسکمیک گذرا یا TIA نامیده می شود. تنها تفاوت بین TIA و Brain Stroke این است که لخته خونی که در طی TIA مسدود شده بود قبل از اینکه آسیب دائمی ایجاد کند باز می شود. اما کسانی که TIA دارند در طی یک هفته به شدت خطر سکته مغزی دارند. بنابراین، فرد باید فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

افسانه شماره 9: سیگار کشیدن بر احتمال سکته شما تاثیر نمی گذارد
این یکی از مهمترین عوامل خطر Brain Stroke است که امروزه بیشتر در افراد جوان است. این در مورد سکته های اولین بار، عودکننده، ایسکمیک و خونریزی دهنده صادق است.

افسانه شماره 10: بهبود سکته مغزی فقط در چند ماه اول پس از سکته اتفاق می افتد
اگرچه گاهی بهبودی مناسب چند ماه طول می کشد، اما ممکن است یک سال هم طول بکشد. فیزیوتراپی و سایر درمان ها در درمان سکته مغزی کاملا مفید هستند.

بنابراین اختلالات عصبی، به ویژه سکته های مغزی، سلامتی مردم را با سرعتی بسیار سریع، بیشتر به دلیل عادت های سبک زندگی، وارد می کند.

انتقال خون از مغز در برابر آسیب سکته مغزی محافظت می کند
ضعف عضلانی از یک طرف بدن نفوذ می کند و گفتار شما دچار بی حالی می شود. این سکته است و شما باید سریع به اتاق اورژانس منتقل شوید.

پزشکان خون شما را با خون یک فرد سالم جایگزین می کنند که هرگز دچار سکته مغزی نشده است.

این تعویض خون آسیب مغزی شما را کاهش می دهد و هرگونه نقص عصبی ناشی از سکته مغزی صفر است.

این فقط یک آرزو نیست. این یک موفقیت بالقوه در درمان سکته مغزی است که براساس تحقیقات موش ها توسط متخصصان علوم اعصاب دانشگاه ویرجینیای غربی انجام شده است.

در این مطالعه، به هدایت Xuefang "Sophie" Ren، استادیار تحقیق در گروه علوم اعصاب، تیم تحقیق دریافت که درمان جایگزینی خون، مغز موش ها را از آسیب ایسکمیک نجات می دهد. لازم به ذکر است که مقاله آنها در Nature Communications منتشر شده است.

به چه دلیلی سکته مغزی رخ می دهد؟ عوارض سکته و نحوه جلوگیری از آن


رن، که همچنین استاد است، گفت: "آنچه ما توانستیم نشان دهیم این است که اگر بخشی از خون را از فردی که دچار سکته مغزی است حذف کنید و خون را از سوژه ای که هرگز سکته نکرده است جایگزین کنید، نتایج آن سکته کاملا بهبود می یابد.".

اعتقاد بر این است که این مطالعه برای اولین بار است که نشان می دهد درمان جایگزینی خون منجر به بهبود نتایج سکته مغزی در موش ها می شود، مرحله بعدی بالقوه برای سکته درمانی در انسان است.

اکثر سکته ها یا ایسکمیک زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی به مغز قطع شود و معمولا با انسداد رگ های منتهی به مغز است.

در حالی که هیچ داروی منفرد شناخته شده ای برای سکته مغزی وجود ندارد، تنها درمان تایید شده FDA برای سکته های ایسکمیک tPA یا فعال کننده پلاسمینوژن بافت است که لخته را حل کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. با این حال، tPA معمولا باید ظرف سه ساعت از سکته مغزی تجویز شود.

تحقیقات رن نشان می دهد که انتقال خون می تواند فراتر از این پنجره محدود، حداکثر تا هفت ساعت انجام شود و هنوز هم تاثیر مثبتی دارد.

جایگزینی 20 درصد خون در موش برای نشان دادن کاهش عمیق آسیب به مغز کافی بود. به طور متوسط ​​افراد بالغ حدود یک و نیم گالن خون در بدن دارند.

خون جدید و خون قدیم
محققان توضیح دادند که به دنبال سکته، آرایش خون بیمار تغییر می کند و باعث اختلال در مغز و پاسخ بدن می شود.

نوتروفیل ها، نوعی گلبول سفید که به پاسخ سیستم ایمنی بدن کمک می کند، در افزایش سطح آنزیمی به نام MMP-9 نقش مهمی ایفا می کند که می تواند منجر به نشت سد خونی مغزی و تحلیل رفتن بافت مغز شود.

این مطالعه نتیجه گیری کرد که درمان جایگزین خون سلولهای التهابی را از بین می برد و سطح نوتروفیل ها و MMP-9 را پس از سکته کاهش می دهد.

سیمپکینز همچنین ادامه که سیستم ایمنی بدن بسیاری از اتفاقات را در هنگام سکته مغزی تشخیص نمی دهد. بنابراین نوتروفیل ها به مغز می روند و سعی می کنند صدمه ای را که اتفاق می افتد پاک کنند. اما در مغز مقدار زیادی وجود دارد و همان نوتروفیل ها MMP-9 را آزاد می کنند، که باعث آسیب بیشتر می شود.

آنچه ما یاد می گیریم این است که سکته مغزی به سادگی یک اتفاق عروقی مغزی نیست.

به چه دلیلی سکته مغزی رخ می دهد؟ عوارض سکته و نحوه جلوگیری از آن


این یک اتفاق برای کل بدن است. هم مغز و هم بدن سیگنال هایی را دریافت می کنند که در مغز اتفاق می افتد و با واکنش سیستم ایمنی بدن برای کمک به آنها، نتیجه را بدتر می کند. بنابراین، با حذف خون و جایگزینی آن با خون افرادی که سکته مغزی نکرده اند، نتایج خوبی دریافت می کنیم.

محققان خاطرنشان کردند، در حال حاضر، روش های درمانی مبتنی بر خون به عنوان روش های درمانی برای مقابله با پیری و مبارزه با بیماری های تخریب کننده عصب در حال ظهور هستند.

رن گفت، اکنون، درمان جایگزینی خون یک استراتژی اثبات شده است که پاسخ های سیستمیک آسیب شناختی به سکته را هدف قرار می دهد و می تواند مرگ و میر بیماران سکته مغزی را کاهش دهد.

وی همچنین ادامه داد که خون در واقع مغز و زندگی ما را از آسیب سکته مغزی نجات می دهد.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 795،000 آمریکایی سالانه سکته مغزی می کنند و 140،000 بر اثر آن می میرند.

سیمپکینز گفت که در یک شرایط ایده آل، شخصی که سکته می کند در روبی یا هر بیمارستان ظاهر می شود و آنها پروتکل مناسب را طی می کردند. ما خون سکته مغزی آنها را از بین می بردیم و با جادو آن را با نوع مناسب خون بازیابی می کنیم که این پاسخ ایمنی را که تجربه می کنند، و به راحتی این واکنش را خنثی می کند.
نسخه چاپی