چند فناوری برتر کشاورزی مدرن که کشاورزی را باهوش تر کرده است
کشاورزی مهمترین بخش در جهان است که به انسان غذا می رساند. بخش کشاورزی دومین منبع اشتغال پس از بخش خدمات است که بیست و هشت درصد در اشتغال جهانی نقش دارد. حدود یک و سه دهم میلیارد نفر در بخش کشاورزی شاغل هستند. امروزه فناوری کشاورزی مدرن نقش زیادی در کشاورزی دارد.
 
کار کشاورزی کاملاً به طبیعت بستگی دارد. در بسیاری از مناطق جهان، این بخش به دلیل تغییرات فوق العاده آب و هوا به دلیل گرم شدن کره زمین و بسیاری دیگر از عوامل در معرض خطر است.
 
امروزه نیاز به آموزش یک کشاورز برای استفاده از فناوری مدرن کشاورزی است که می تواند کشاورزی را نیز آسان و مقرون به صرفه نماید.
 
یک راه هشدار دهنده قبل از بحران واقعی می تواند به ما کمک کند تا شانس خسارات را کاهش داده و بخش کشاورزی را در سراسر جهان تقویت کنیم.
 
در اینجا برخی از فناوری های مدرن کشاورزی آورده شده است که کشاورزی را هوشمندتر می کند:
 

سنسورهای خاک و محصول

امروزه تجهیزات مزرعه بیشتری با سنسورهای هوشمند در دسترس است که می توانند همه چیز را از سلامت محصولات گرفته تا سطح نیتروژن ضروری در آب بخوانند. کشاورزی در منازل شهری و عمودی محبوبیت بیشتری پیدا می کند، که به کشاورزانِ برخی از محصولات، یک روش سالانه برای رشد، بدون در نظر گرفتن آب و هوای بیرون، ارائه می دهد. سپس سنسورها برنامه های ورودی در حال حرکت را بر اساس شرایط میدانی بلادرنگ فعال می کنند.
 
فناوری سنسور همچنین برای اندازه گیری رسانایی الکتریکی خاک، کف زمین، محتوای مواد آلی و حتی خصوصیات خاک مانند pH در دسترس است. به عنوان مثال، شرکت های Varis Technologies ، Bionics  و Dulem  همه انواع مختلف سنسورهای خاک را تولید می کنند.
 

محصولات با Wi-Fi به هم متصل می شوند

مزارع مدرن معمولاً دارای حسگرهای الکترونیکی توزیع شده در مزرعه هستند که می توانند شرایط مختلف را کنترل کنند. در برخی موارد، گجت ها داده ها را به یک سرور یا ابر (cloud) در مزرعه می فرستند (یعنی سرورهای شبکه که به طور گسترده ای برای محاسبات و پردازش داده ها استفاده می شوند).
 
این ارقام به طور خودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و دستور العمل هایی را به سیستم آبیاری اتوماتیک مزرعه ارسال می کنند، که حتی در برخی موارد ممکن است دوز مناسب کود را قبل از این که مقدار مناسب آب از طریق نوار قطره ای پخش شود و ردیف های سوراخ توخالی همراه با محصول را اضافه کنند.
 
این امر راندمان را به حداکثر می رساند، به طور دوره ای مقدار مناسب آب را توزیع می کند، و می تواند از اتلاف جلوگیری کند و حجم آب کود را کاهش می دهد. تراکتورها و روبات های خودران به عنوان روشی برای کنترل خودکار هزینه حقوق و دستمزد، هر از چندگاهی توسط انسان رایج می شوند. کشاورزان می توانند از طریق رایانه‌ی لوحی یا تلفن هوشمند به این داده ها دسترسی پیدا کنند که به کشاورزان اطلاعاتی بلادرنگ می دهند که در گذشته ارائه این اطلاعات مستلزم یک فرآیند آهسته و دستی آزمایش خاک بود.
 

فناوری  BUS

ده سال پیش، نمایش پنج مانیتور در جریان سیم های آویزان از یک لبه سیم واقع در شیشه عقب تراکتور با تجهیزات کنترل شده توسط تراکتور غیر معمول نبود. امروزه به این مانیتورها پایانه های مجازی در یک صفحه نمایش واحد گفته می شود. سیم ها با هم یک کابل بزرگ به نام سیستم واحد باینری (BUS) تشکیل داده اند که به هر مارک تجاری متصل می شود.
 
فناوری فعال شده ISOBUS نام دارد، که یک پروتکل ارتباطی مبتنی بر استاندارد الکترونیکی کشاورزی ISO 11783  و Controller Area Network یا  Cannabisاست.
 

روبات کشاورز

توسعه اتومبیل های خودران نیز در مزرعه سرعت می گیرد. تراکتورها و روبات های خودران به عنوان روشی برای کنترل خودکار هزینه حقوق و دستمزد، هر از چندگاهی توسط انسان رایج می شوند. روبات هایی برای انتخاب و چینش کاهو و توت فرنگی، چمن، پرتقال و برای انگور چینی وجود دارد.
 
بعضی از آنها به یک تراکتور مجهز به نیروی انسانی متصل می شوند در حالی که برخی از آنها با حسگرها و ضمیمه هایی که کارهای بسیار خاصی را، مانند تشخیص محل گرده افشانی توسط گاوها و درمان برای تحریک رشد مجدد چمن آسیب دیده، انجام می دهند بسیار قابل تنظیم هستند. مزارع مدرن معمولاً دارای حسگرهای الکترونیکی توزیع شده در مزرعه هستند که می توانند شرایط مختلف را کنترل کنند. این روبات ها اغلب با ردیابی دقیق GPS هدایت می شوند تا بتوانند به راحتی در فضای باریک بین ردیف های محصول حرکت کنند.
 

مدیریت طول موج

کشاورزی در منازل شهری و عمودی محبوبیت بیشتری پیدا می کند، که به کشاورزانِ برخی از محصولات، یک روش سالانه برای رشد، بدون در نظر گرفتن آب و هوای بیرون، ارائه می دهد. اما یکی از چالش ها چگونگی ایجاد طول موج ایده آل نور خورشید متناسب با رشد فضاهای داخلی فشرده است.
 
در حالی که به طور سنتی برای تأمین روشنایی داخلی از روشنایی فلورسنت با مصرف انرژی زیاد و گران قیمت با استفاده از طیف کامل استفاده می شود، رشد دیودهای ساطع کننده نور (LED) در سال های اخیر جایگزین ارزان تر و بهتری را فراهم کرده است. فناوری نوین کشاورزی ، کشاورزی را آسان تر و هوشمندتر می کند.
 
منبع: The Enterprise World
نسخه چاپی